Liebherr przygotowuje się do zaprezentowania kolejnego modelu żurawia wyposażonego w nowy system sterowania LICCON3: LTM 1300-6.3 zmienia się w LTM 1300-6.4. Trzy modele z serii LTM charakteryzują się teraz nową, wyznaczającą trendy konstrukcją. Liebherr zaprezentuje LTM 1300-6.4 na targach Intermat w Paryżu. Rodzina żurawi samojezdnych Liebherr, mogących poszczycić się najnowszą konstrukcją i systemem sterowania LICCON3 nowej generacji, powiększa się. Nie tylko wszystkie zupełnie nowe typy żurawi otrzymają nowy system sterowania, ale Liebherr będzie także sukcesywnie modernizować istniejące typy żurawi za pomocą nowej technologii. Aby oznaczyć zmiany, ostatnia cyfra w oznaczeniu typu jest zwiększana o jeden: LTM 1300-6.3 to teraz LTM 1300-6.4. Parametry użytkowe i udźwigi żurawi pozostają niezmienione.
Trzecia generacja systemu sterowania LICCON (Liebherr Computed Control) opiera się na sprawdzonym działaniu, ale z zupełnie nowym oprogramowaniem i językiem programowania oraz szybszą magistralą danych, znacznie większą pamięcią i większą mocą obliczeniową. Operatorzy, którzy znają poprzedni system sterowania, szybko i łatwo zapoznają się z nową wersją, ponieważ wartość rozpoznawalności jest bardzo wysoka.
Zastosowano sprawdzone komponenty sprzętowe, takie jak mobilna jednostka sterująca i wyświetlająca BTT. Funkcja ekranu dotykowego na dużym nowym wyświetlaczu w kabinie nadbudowy oznacza, że sterowanie jest teraz jeszcze łatwiejsze i wygodniejsze. Zmieniono i uproszczono także sposób przedstawiania informacji. Ponadto żurawie LICCON3 są w standardzie przygotowane do telemetrii i zarządzania flotą. W przyszłości użykownicy będą mogli przeglądać i oceniać wszystkie istotne dane za pomocą portalu klienta MyLiebherr.
W wyniku wysokich efektów synergii Liebherr wprowadza na rynek nową kabinę kierowcy jednocześnie z systemem sterowania LICCON3. Nowoczesny projekt obejmuje najwyższej jakości materiały i ponadczasowe linie, a także zapewnia cały szereg ulepszeń dla operatora. Należą do nich nowa wielofunkcyjna kierownica, boczna roleta na drzwiach kierowcy, ulepszone wskaźniki i moduły oraz nowe wyświetlacze. Dodatkową wygodę zapewniają opcje, takie jak zamek centralny ze zdalnym kluczykiem oraz funkcja „Coming and Leaving Home”.
Całkowicie nowy, nowoczesny system automatycznego ogrzewania i klimatyzacji zarówno w kabinie kierowcy, jak i w kabinie operatora zapewnia wysoki poziom komfortu. Czujnik słońca wykrywa silne nasłonecznienie i automatycznie dostosowuje ustawienia ogrzewania. Pakiety oświetlenia kabiny żurawia, nadbudówki, tyłu pojazdu, przednich reflektorów i wysięgnika teleskopowego, a także wysięgnika kratowego zostały zoptymalizowane i można je obsługiwać za pomocą diod LED. Zalety technologii LED obejmują dłuższą żywotność i doskonałą wydajność świetlną.
W 2022 roku Liebherr rozszerzył swoją ofertę żurawi terenowych o kolejną 300-tonową maszynę – LTM 1300-6.3. Dzięki 90-metrowemu wysięgnikowi teleskopowemu ustanowił nowe standardy w klasie 6-osiowej i wciąż znacznie przewyższa żurawie obecne na rynku – stąd jego hasło „Osiąganie nowych wyżyn”. Został zaprojektowany do stosowania jako żuraw szybkiego montażu o dużym udźwigu przy dużych wysokościach podnoszenia i dużym kącie wysięgnika. Dzięki temu idealnie nadaje się do montażu żurawi wieżowych i anten, a także do prac konserwacyjnych turbin wiatrowych.
Najpotężniejszy mobilny żuraw wieżowy firmy Liebherr, zoptymalizowany MK 140-5.1, pojawia się na targach maszyn budowlanych w Paryżu. Firmy budowlane, firmy zajmujące się konstrukcjami drewnianymi i wypożyczalnie mogą wykorzystać pięcioosiowy żuraw do elastycznych zastosowań, od krótkich zleceń w gęsto zabudowanych obszarach śródmiejskich po pracę w zakładach takich jak rafinerie. Klienci korzystają ze znanej obsługi wszystkich maszyn serii MK. Przyszłe regulacje normatywne zostaną spełnione poprzez dalszy rozwój.
MK 140-5.1 oferuje udźwig do 8000 kilogramów. Tym, co czyni MK szczególnie wyjątkowym, jest to, że oprócz standardowego zastosowania jako żurawia wieżowego, posiada także koncepcję VarioJib. Dzięki temu możliwa jest praca w trybie wychylenia i zasięg do 65 metrów. Dzięki temu żuraw idealnie nadaje się do montażu systemów klimatyzacji, balkonów i okien, a także do wspomagania prac remontowych w zakładach chemicznych i rafineriach. „Dzięki swoim kompaktowym rozmiarom i minimalnym wymaganiom przestrzennym podczas montażu, obsługi i demontażu MK 140-5.1 idealnie nadaje się do użytku w obszarach miejskich” – mówi Daniel Nötzel, menedżer produktu w Liebherr-Werk Biberach GmbH. „Dzięki integracji Trolley-Plus możliwe było osiągnięcie wzrostu udźwigu aż o 50 procent w pozycji wychylonej, co czyni żuraw jeszcze bardziej elastycznym”.
Ekologiczna i przyszłościowa koncepcja zasilania hybrydowego żurawia umożliwia pracę w trybie całkowicie elektrycznym przy zasilaniu z miejsca lub z innego zewnętrznego źródła zasilania. Oznacza to, że żuraw jest wyjątkowo cichy podczas pracy nocą. Żurawie MK są kompatybilne z Liduro Power Port (LPO) firmy Liebherr, mobilnym systemem magazynowania energii służącym do zasilania placów budowy. Hybrydowe i w pełni elektryczne maszyny budowlane można eksploatować lub ładować lokalnie przy zerowej emisji, korzystając z mobilnego systemu magazynowania energii. Jeśli zewnętrzne źródło zasilania nie jest dostępne, wydajny generator diesla zapewnia samowystarczalną pracę MK.
Zarówno napędy nadbudówki, jak i podwozia tych żurawi mogą być zasilane HVO (uwodornionymi olejami roślinnymi). HVO to paliwo produkowane z uwodornionych olejów roślinnych, a najczęściej z odpadów. Od stycznia 2022 r. zakłady Liebherr dostarczają mobilne żurawie budowlane zasilane tym paliwem. Całkowicie elektryczne działanie i tankowanie HVO pomaga zmniejszyć emisję gazów cieplarnianych i długoterminowo promuje neutralność klimatyczną na placach budowy.
Seria MK, która obejmuje również MK 73-3.1 i MK 88-4.1, ułatwia zarządzanie wieloma zadaniami w różnych lokalizacjach tego samego dnia. Żurawie MK są gotowe do pracy w ciągu kilku minut i wymagają tylko jednej osoby do transportu, montażu i obsługi. Nie są potrzebne żadne dodatkowe pojazdy transportowe, co pozwala zaoszczędzić czas i koszty. Dzięki pionowej wieży żurawie taksówkowe mogą pracować bezpośrednio przy budynkach, zajmują niewiele miejsca i mogą osiągać duże promienie robocze przy znacznej wydajności.
Źródło: Liebherr