Nasza strona używa cookies, klikając w przycisk "akceptuję" zgadzasz się na ich stosowanie. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o ich działaniu kliknij w przycisk "więcej".

Smaller Default Larger

6. liebherr ltm 1650 8.1 i ltm 1450 8.1 w akcji ballast.pl

 

 

Z powodu uszkodzeń mostu Hammesberg Wupper , wybudowanego w 1965 roku, obecnie jest on zastępowany nowym mostem. Po demontażu starej konstrukcji dwa żurawie samojezdne Liebherr – LTM 1650-8.1 firmy Autokrane Schares GmbH i LTM 1450-8.1 firmy Dornseiff Autokrane & Schwertransporte GmbH – przeniosły osiem 85-tonowych prefabrykowanych elementów betonowych na przyczółki nad rzeką Wupper.

Uszkodzenia mostu Wupperbrücke Hammesberg były tak poważne, że trzeba było go zamknąć dla wszystkich pojazdów o masie powyżej 30 ton. Dodatkowo na moście wprowadzono ograniczenie prędkości do 30 km/h. Aby zamknięcie tej ważnej trasy było jak najkrótsze, wybrano metodę budowy z wykorzystaniem prefabrykowanych elementów.

 

2. liebherr ltm 1650 8.1 i ltm 1450 8.1 w akcji ballast.pl

 

3. liebherr ltm 1650 8.1 i ltm 1450 8.1 w akcji ballast.pl

 

4. liebherr ltm 1650 8.1 i ltm 1450 8.1 w akcji ballast.pl

 

5. liebherr ltm 1650 8.1 i ltm 1450 8.1 w akcji ballast.pl

 

           Ponieważ nie było wystarczająco dużo miejsca, aby duży żuraw mógł sam udźwignąć ogromny ładunek, podjęto decyzję o pracy w tandemi z drugą maszyną. Po jednej stronie rzeki LTM 1650-8.1 podnosił prefabrykowane elementy żelbetowe z naczep niskopodwoziowych a chwilę potem dołączał LTM 1450-8.1, który został ustawiony po drugiej stronie rzeki. Na wysokości, technicy w klatce bezpieczeństwa, przymocowali haki do specjalnej, trójkątnej trawersy.

Kierownik projektu Schares, Eric Reichmann, wyjaśnia: „Nawet 800-tonowy LTM 1750-9.1 nie byłby w stanie samodzielnie zamontować dźwigarów. Co więcej, pojazd transportowy nie byłby w stanie przejechać obok żurawia. Było po prostu za mało miejsca. Musieliśmy więc skorzystać z obu brzegów rzeki. Rozwiązanie typu tandem wymagało 160-tonowej belki trójkątnej i dodatkowego żurawia samojezdnego z klatką bezpieczeństwa. Wykorzystaliśmy do tego nasz LTM 1100-4.1. Podczas mocowania haka na urządzeniu podnoszącym poniżej trójkątnej belki poprzecznej zastosowano liny o różnych długościach, aby uzyskać niewielkie nachylenie belek betonowych do montażu na nieco odmiennych wysokościach przyczółków.

Tą niezwykłą metodą tandemową w ciągu dwóch dni ułożono w poprzek rzeki Wupper osiem dźwigarów żelbetowych, każdy o długości 32 metrów. Most ma zostać ponownie otwarty dla ruchu wiosną br.

 

Źródło: Liebherr

Zapisz się na newsletter