Mobilny żuraw budowlany MK 88-4.1 jest pierwszą, nową maszyną serii MK w Polsce. Firma Piomar sp. z o.o. korzysta już z kilku żurawi samojezdnych z fabryki w Ehingen. Łukasz Fuksa, prezes polskiej firmy dźwigowej Piomar, osobiście przybył do Biberach/Riß, aby odebrać nowy żuraw: „Mamy bardzo dobre doświadczenia z obsługą klienta w firmie Liebherr. Dotychczasowa współpraca i parametry żurawia przekonały nas.”
Żuraw ma wykonać swoje pierwsze zlecenia przy budowie centrum logistycznego, gdzie układane są panele dachowe. Szeroki zakres zastosowań taki, jak renowacje dachów są typowym obszarem zastosowań mobilnych żurawi budowlanych Liebherr. W gęsto zaludnionych centrach miast mogą w pełni wykorzystać swój potencjał. Konstrukcja umożliwia pracę blisko budynków. Pozwala to na optymalne wykorzystanie długości wysięgnika.
Specjalna koncepcja napędu „Hybrid Power Concept” zapewnia MK moc niezbędną do pracy. Oprócz pracy przy pomocy silnika diesla, może on również pracować w trybie elektrycznym. Dzięki zasilaniu energią elektryczną z sieci lokalnej, urządzenie nie tylko nie emituje żadnych lokalnych zanieczyszczeń, ale także jest bardzo ciche. Jest to idealne rozwiązanie dla obszarów mieszkalnych lub placów budowy, które pracują również w nocy.
Jeśli konieczne jest zamknięcie drogi, żuraw może być również podparty tylko z jednej strony w ramach swoich parametrów roboczych, co zmniejsza jego powierzchnię, a tym samym obszar, który należy wyłączyć z ruchu.
MK 88-4.1 może podnieść do 8 ton, przy czym przy maksymalnym wysięgu możliwe jest podniesienie do 2200 kilogramów. Może być obsługiwany na różnych wysokościach, pod kątem wysięgnika wynoszącym 45 stopni i oferuje wysokość haka około 59 metrów oraz maksymalny zasięg 45 metrów.
Kabina o regulowanej wysokości zapewnia dobrą widoczność na ładunek, a inteligentne systemy wspomagania wspierają operatora żurawia. Do transportu, montażu i obsługi żurawia wymagana jest tylko jedna osoba. Żuraw rozkłada się w ciągu kilku minut po naciśnięciu przycisku i bez żadnych innych środków pomocniczych. Po pracy można go równie szybko zdemontować i zabrać na kolejny plac budowy. Koncepcja „taxi” ułatwia obsługę kilku placów budowy w ciągu jednego dnia.
Piomar sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie posiada w swojej flocie 31 żurawi. 28 z nich to żurawie samojezdne Liebherr z fabryki w Ehingen.
Źródło: Liebherr