W ścisłej współpracy z KTF Harlingen, Wierda Hybrid Technologies wyposażyła żuraw teleskopowy Liebherr LTF1045 klasy 50 ton w całkowicie elektryczny układ napędowy. Elektryczna jednostka napędowa składająca się z silnika elektrycznego, dużego akumulatora i powiązanej technologii sterowania została zainstalowana w miejscu, w którym wcześniej montowany był konwencjonalny silnik wysokoprężny. Pozwoli to na cichą pracę żurawia teleskopowego i zerową emisję nawet przez 10 godzin. Dla KTF ten żuraw jest idealny do wszystkich projektów w budownictwie mieszkaniowym i niemieszkalnym, gdzie emisja CO2 i azotu musi być ograniczona, a cicha praca jest bardzo pożądana. Używanie tego żurawia w cichych obszarach jest również ważnym argumentem dla KTF, ponieważ ich lokalizacja, Harlingen, znajduje się obok wpisanego na Listę Światowego Dziedzictwa UNESCO „Morza Wattowego”.
Ten teleskopowy żuraw jest idealny do użytku w projektach związanych z budową. Ci, którzy budują teraz, muszą uwzględnić w obliczeniach emisje azotu na etapie budowy. Część tych emisji pochodzi z silników spalinowych samochodów ciężarowych używanych do transportu materiałów budowlanych oraz z żurawii używanych do montażu i podnoszenia materiałów. Aby całkowicie wyeliminować emisje podczas budowy, elektryczny żuraw teleskopowy udowadnia swoją wartość dodaną. Operatorzy KTF mogą używać elektrycznego żurawia teleskopowego między innymi do podnoszenia w budownictwie mieszkaniowym, przeładunków, w przemyśle i infrastrukturze cywilnej.
WIDEO
Źródło:Wierda