Nasza strona używa cookies, klikając w przycisk "akceptuję" zgadzasz się na ich stosowanie. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o ich działaniu kliknij w przycisk "więcej".

Smaller Default Larger

4.grove z nowa kabina dla zurawi o udzwigu do 150 t ballast.pl wynik

 

 

Po prezentacji nowej kabiny w trzyosiowych pojazdach Grove dodatkową wygodę i doskonałą użyteczność w przyszłości będzie można znaleźć również w cztero- i pięcioosiowych maszynach Grove o udźwigu do 150 ton.

Kabina kierowcy optymalnie wykorzystuje dostępną przestrzeń o szerokości 2,55 m, a operator żurawia ma więcej dostępnej przestrzeni, chociaż kompaktowe wymiary żurawi terenowych pozostają niezmienione i spełniają również najnowsze europejskie przepisy dotyczące testów zderzeniowych. Podczas projektowania szoferki wzięto pod uwagę potrzeby klientów, co prowadziło do zwiększenia komfortu, poprawy ergonomii dla operatora przyjemnego poczucia przestrzeni. Dynamiczny wygląd został rozszerzony na nowe żurawie terenowe Grove GMK4090-1, GMK4100L-2, GMK5150-1 i GMK5150L-1.

 

1.grove z nowa kabina dla zurawi o udzwigu do 150 t ballast.pl wynik

 

W grudniu 2020 roku zaprezentowano nową kabinę dla 3-osiowego Grove, a firma Manitowoc ogłosiła, że ​​inne żurawie otrzymają odpowiednią aktualizację. Będą to GMK4090-1, GMK4100L-2, GMK5150-1 i GMK5150L-1.

Dzięki nowoczesnej konstrukcji nowa kabina spełnia najnowsze europejskie przepisy dotyczące testów zderzeniowych zgodnie z ECE R29-3, a przy tym jest praktyczna: schowki w desce rozdzielczej, między siedzeniami oraz w drzwiach - oferują wystarczającą ilość miejsca na dokumenty w formacie A4. Cała przestrzeń między siedzeniami jest również wyposażona w schowki i półki. We wnętrzu znajdują się również uchwyty na kubki oraz gniazda USB umożliwiające ładowanie telefonów komórkowych i innych urządzeń elektronicznych. Dla lepszej ergonomii, wygodny fotel kierowcy z zawieszeniem pneumatycznym ma ogrzewanie i podłokietniki. Nowa generacja kabin w pojazdach 4- i 5-osiowych nie ma zamkniętej konsoli środkowej. Umożliwia to swobodne przejście od strony kierowcy na fotel pasażera. Ogólnie rzecz biorąc, obszerny projekt miejsca pracy kierowcy GMK zapewnia dużą swobodę ruchów i szczególnie przyjemne poczucie przestrzeni.

 

2.grove z nowa kabina dla zurawi o udzwigu do 150 t ballast.pl wynik

 

„Łatwość obsługi i ergonomia operatora były na pierwszym planie w czasie projektowania nowej generacji kabin, dlatego kierowaliśmy się codziennymi potrzebami kierowcy. Powinien czuć się całkowicie swobodnie w drodze do pracy ” - wyjaśnia Andreas Cremer, wiceprezes ds. Zarządzania produktami Mobile Cranes w Manitowoc. „Podczas targów Bauma 2019, w ramach badania projektowego „ cab2020 ”, pokazaliśmy prototyp kabiny kierowcy dla pojazdów 4- i 5-osiowych i zostało nam potwierdzone, że był to wszechstronny sukces. W tym samym czasie skorzystaliśmy z okazji, aby zapoznać się z dalszymi sugestiami gości i zintegrować je z ostatecznym projektem”.

 

3.grove z nowa kabina dla zurawi o udzwigu do 150 t ballast.pl wynik

 

Układ sterowania żurawie (CCS) jest optymalnie umieszczony w kokpicie i można go wygodnie dosięgnąć z pozycji siedzącej. Intuicyjna obsługa znacznie ułatwia pracę operatorowi, ponieważ najczęstsze ustawienia podwozia, takie jak poziom czy blokady osi, są wykonywane przy użyciu nowoczesnego systemu CCS. Oczywiście podczas jazdy można wybrać różne programy kierowania za pomocą wyświetlacza CCS. Jednolity projekt wyświetlaczy w różnych wersjach rodziny GMK ułatwia operatorom płynne „przełączanie się” z jednego GMK na drugi. Dzięki nowej kabinie Grove nowe żurawie GMK4090-1, GMK4100L-2, GMK5150-1 i GMK5150L-1 mają znacznie bardziej dynamiczny wygląd i zapewniają operatorom większą wygodę w drodze na plac budowy i z powrotem.

 

Źródło: Manitowoc

Zapisz się na newsletter