Nasza strona używa cookies, klikając w przycisk "akceptuję" zgadzasz się na ich stosowanie. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o ich działaniu kliknij w przycisk "więcej".

Smaller Default Larger

 1.nowy liebherr lr 1700 1.0 ballast.pl

 

 

Po 12 latach i po ponad 200 wyprodukowanych egzemplarzach udany Liebherr LR 1600/2 ma teraz następcę - model LR 1700-1.0 z maksymalnym udźwigiem pojemność 700 ton. Następca jest oparty na 600-tonowym poprzedniku i ma podobne cechy wymiary. Pod wieloma względami nowy żuraw przewyższa nawet osiągi LR 1750/2. Pierwsze modele nowego „dziecka” zostaną dostarczone około połowy 2021 roku, mniej więcej w tym samym czasie, kiedy zostaną dostarczone ostatnie jednostki LR 1600/2.

Nowy Liebherr LR 1700-1.0 łączy zalety ekonomiki transportu żurawi klasy 600 ton z wydajnością 750-tonowych oraz zawiera w sobie wszystkie ostatnie innowacje. Liebherr całkowicie przeprojektował wyjściową maszynę w oparciu o wymiary LR 1600/2. Zwiększono rozstaw gąsienic do 8,7 metra, podczas gdy długość samych gąsienic wzrosła do 11,35 metra. LR 1700-1.0 jest dostępny z opcją Quick Connection. Oznacza to, że waga transportowa pomostu obrotowego (bez ramy i wciągarek) można obniżyć do około 42 ton - znacznie poniżej limitu 45 ton - aby zapewnić niższe koszty transportu. To samo dotyczy zespołów gąsienic, które dzięki dwumetrowym segmentom ważą zaledwie 43 tony.

Szerokość różnych komponentów jest kolejnym ważnym kryterium ekonomiki transportu.Tutaj również LR 1700-1.0 zapewnia najwyższą wydajność - wszystkie elementy podstawy maszyny, łącznie z sekcją obrotową, mają nie więcej niż trzy metry szerokości. Tylko potężne sekcje kratowe w kształcie litery H na głównym wysięgniku są szersze – mają po 3,5 metra. Jednak,można je wykorzystać do transportu mniejszych odcinków przez wsunięcie jedne w drugie, aby zmniejszyć ilość pojazdów do transportu.

Dla klientów w krajach niedopuszczających większych szerokości transportowych (powyżej 3 metrów), Liebherr może również dostarczyć wysięgnik do LR 1700-1.0 wyłącznie z trzema sekcjami kratowymi o szerokości metra. Inną, ale pożądaną cechą dla wielu operatorów LR 1700-1.0 jest zastosowanie dużej liczby tych samych komponentów z poprzednika. To m.in.: sekcje głównego bomu, wysięgnik wychylny, głowicę 600 t, kilka wciągarek, zblocza hakowe, płyty balastowe.

Żuraw LR 1700-1.0 staje się nowym punktem odniesienia w zakresie od 600 do 750 ton zarówno do klasycznych prac w przemyśle, jak i dla energetyki wiatrowej. Wysięgnik może sięgać do wysokości 198 metrów, w tym wysięgnik główny 102 metry. Sekcje kratownic umożliwiają stosowanie żurawia z wyłącznie głównym wysięgnikiem do długości 162 metrów. Do wznoszenia turbin wiatrowych LR 1700-1.0 może osiągnąć maksymalną długość głównego wysięgnika wynoszącą 165 metrów przy użyciu dodatkowych profili H. Udźwig nowego żurawia w tym obszarze jest porównywalny z LR 1750/2 z systemem SX.

 

2.nowy liebherr lr 1700-1.0  ballast.pl

 

Minimalne zużycie paliwa staje się coraz ważniejsze przy przemieszczaniu podwozia gąsienicowego, szczególnie podczas pracy na farmach wiatrowych. Dlatego inżynierowie Liebherr stworzyli podwozie gąsienicowe z jeszcze bardziej wytrzymałymi i większymi rolkami oraz 4-punktowy napęd podwozia w standardzie. Sześciocylindrowy silnik wysokoprężny Liebherr o mocy 400 kW/544 KM spełnia nową dyrektywę dotyczącą emisji Stage V. Motor może być dostępny także w wersjach zgodnych z przepisami obowiązującymi w krajach poza Europą, np. Tier 4 dla USA lub etap IIIA dla krajów o niższych regulacjach.

Żuraw LR 1700-1.0 wzbogacony został o zdobycze znane z modelu LR 1800-1.0. To rama V i system VarioTray, czyli mała „paleta” balastowa, którą można szybko i łatwo dołączyć kiedy jest to konieczne. Pozwala to uniknąć uciążliwego układania i zdejmowania płyt balastowych balastu. System V-frame to hydraulicznie regulowana rama, która bezstopniowo umożliwia regulację promienia balastu w zakresie od 13 do 21 metrów.

Liebherr ma kolejną innowację, jeśli chodzi o wózki balastowe - nowy modułowy „MWagon”, który nadaje się nie tylko do użytku z LR 1700-1.0, ale także z modelami LR 1800-1.0 i LR 11000. Ponieważ wózki balastowe są zwykle używane dość rzadko prowadzi to do znacznych oszczędności. Z kolei system sterowania LICCON2 utrzymuje kontrolę nad ruchami maszyny.

 

Źródło: Liebherr

Zapisz się na newsletter