Nasza strona używa cookies, klikając w przycisk "akceptuję" zgadzasz się na ich stosowanie. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o ich działaniu kliknij w przycisk "więcej".

Smaller Default Larger

1. co robi sennebogen w monachium ballast.pl

 

 

W Monachium podmiejska kolej S-Bahn przewozi do 840 000 pasażerów dziennie i pokonuje ponad 20 milionów kilometrów rocznie. To sprawia, że ​​jest to jeden z największych tego typu systemów w Niemczech. Najtrudniejsza trasa przebiega pod centrum Monachium - w tunelu. Aby wyeliminować to wąskie gardło, na odcinku około dziesięciu kilometrów - na zlecenie Deutsche Bahn - budowana jest druga główna linia.

Trzonem inwestycji jest 7-kilometrowy tunel łączący główny dworzec kolejowy w Monachium ze wschodnim węzłem komunikacyjnym (Ostbahnhof). W tym celu powstaną trzy nowe stacje kolejki: Hauptbahnhof, Marienhof i Ostbahnhof. Podobnie jak samo miasto, place budowy w śródmieściu również tętnią życiem: dwa teleskopowe żurawie gąsienicowe Sennebogen o udźwigu 40 ton i 120 ton, a także żuraw gąsienicowy Sennebogen Stage V, który jest odpowiedzialny za ładunki do 200 ton.

 

4. co robi sennebogen w monachium ballast.pl

 

Pojęcie „śródmiejski plac budowy” nabiera tu zupełnie nowego znaczenia - inwestycja Marienhof znajduje się w samym sercu Monachium, niedaleko Deutsche Oper i Marienplatz. To właśnie tutaj trwają obecnie prace przy nowym przystanku, który w przyszłości będzie zlokalizowany na głębokości około 40 metrów. Dzięki zielonemu kolorowi, teleskopowych żurawi gąsienicowych Sennebogen 643 E i 6113 E, które w pełni demonstrują zalety tej koncepcji żurawia, nie można przeoczyć.

 

5. co robi sennebogen w monachium ballast.pl

 

Szczególnym wyzwaniem na placu budowy są ograniczone warunki przestrzenne, które utrudniają przechowywanie materiałów i pracę wielu maszyn. Ze względu na te okoliczności można używać tylko kompaktowych i elastycznych jednostek. Obowiązuje podział zadań miedzy maszynami. I tak, Sennebogen 6113 E jest odpowiedzialny za prace przygotowawcze do urządzenia wiertniczego, dostarczając przedłużenia wiertnicy. Rozładowuje również zbrojenie stalowe do pali i podnosi rury o długości 6 m do otworu wiertniczego. Jako elastyczny żuraw dba również o logistykę na placu budowy, wykonując inne prace.

„Model 6113 został wybrany ze względu na jego udźwig w wymaganym promieniu i kompaktową konstrukcję. Przede wszystkim jego wysięgnik, który można teleskopować pod obciążeniem oraz oferowana przez niego elastyczność były przekonujące” - wyjaśnia Helge Schäfer, z firmy Schwab.

Wysięgnik Full-Power można łatwo i bezpiecznie teleskopować pod obciążeniem na dowolnej długości za pomocą joysticka. Dodatkowo dzięki funkcji Pick & Carry może przewozić ładunek na placu budowy, a także dotrzeć do najdalszego zakątka.

 

6. co robi sennebogen w monachium ballast.pl

 

Teleskopowy żuraw gąsienicowy pokazuje swoje mocne strony wszędzie tam, gdzie ładunki muszą być przenoszone poziomo i pionowo: prace przy rurociągach, budowa tuneli, hydrotechnika, inżynieria lądowa, budowa mostów, energetyka wiatrowa, rozbiórki, górnictwo odkrywkowe, konserwacja, off-shore itp. Żurawie te bez problemu radzą sobie również z pochyłościami do 4 ° i spadkami do 20 °.

Nigdy wcześniej Monachium nie było budowane tak głęboko: na dworcu centralnym prace schodzą teraz pod ziemię na głębokość 65 metrów, aby wprowadzić w ziemię filary nowej stacji drugiej linii rdzenia. To początek nowego etapu w mega-projekcie w Monachium.

 

2. co robi sennebogen w monachium ballast.pl

 

Jest tu też Sennebogen 5500 serii G - tutaj w wersji o udźwigu 200 ton. Żuraw, który w tej konfiguracji, miał swoją premierę na targach Bauma 2019. W Monachium, jego zadaniem jest podnoszenie, ustawianie i instalowanie głównych filarów. Jednym z głównych wyzwań jest precyzja. W tym przypadku solidne podwozie gąsienicowe Star-Lifter zapewnia żurawiem gąsienicowym bezpieczną podstawę oraz możliwość wygodnego i bezpiecznego przemieszczania się nawet pod 90-procentowym obciążeniu.

Ze względu na dużą różnorodność konfiguracji wysięgnika oferuje klientowi dużą różnorodność zastosowań. Prosty i przejrzysty design, zrozumiała technologia i najlepszy dostęp do komponentów oszczędzają czas i koszty. Nowy 5500 G jest bardzo kompaktowy, nawet w wersji 200 t, co ułatwia manewrowanie na dzisiejszych, coraz bardziej ciasnych placach budowy.

 

3. co robi sennebogen w monachium ballast.pl

 

Dzięki standardowym wymiarom transportowym żuraw można łatwo transportować. Dzięki prostemu montażowi maszyna nie wymaga pomocy dodatkowego wsparcia i można ją zmontować w zaledwie kilku krokach. Wszystkie komponenty są zoptymalizowane pod kątem ekonomicznego transportu w kontenerach, dzięki czemu montaż zajmuje mało miejsca.

W przypadku każdej stacji S-Bahn najpierw budowana jest głęboka, żelbetowa ściana otaczająca wykop. Mur składa się z szeregu szczelin, które są wycinane w ziemi, a następnie wypełniane betonem. Taka ściana staje się późniejszą zewnętrzną powłoką stacji i zabezpiecza wykop przed osunięciem ziemi czy przed wodami gruntowymi. Kolejne wykopy i prace betoniarskie tworzą stropy i antresole podziemnej stacji.

 

Źródło: Sennebogen/ballast.pl

Zapisz się na newsletter