Nasza strona używa cookies, klikając w przycisk "akceptuję" zgadzasz się na ich stosowanie. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o ich działaniu kliknij w przycisk "więcej".

Smaller Default Larger

5.trzy gwiazdy liebherra ballast.pl

 

 

Niedawna Bauma była miejsce premiery trzech ciekawych żurawi marki Liebherr. Co wnoszą nowe produkty? Liebherr zaktualizował żuraw MK 88-4.1. Dodatkowa liczba na końcu nazwy produktu odzwierciedla 4 osie i jest to pierwsza wersja tego typu żurawia. Nowe elementy obejmują na przykład różne opcje nacisku na oś, dzięki czemu żuraw jest znacznie bardziej ekonomiczny. Producent również uwzględnił środowisko: MK 88-4.1 może pracować bez emisji, przy użyciu mniejszej mocy niż jego poprzednik.

Zarówno maksymalny udźwig 8000 kilogramów, jak i maksymalny zasięg 45 metrów pozostają takie same. Maksymalny udźwig na skraju wysięgnika (2200 kg) pozostaje niezmieniona w porównaniu z MK 88 Plus. Oprócz sprawdzonej funkcji Load Plus, która zapewnia mobilnemu żurawiowi do 10% więcej udźwigu, model został również wyposażony w mocniejszy mechanizm jezdny wózka. Dzięki temu Liebherr MK 88-4.1 może pracować z większymi obciążeniami, nawet przy dużym nachyleniu. W rezultacie maksymalna ładowność MK 88-4.1 jest zwiększona nawet o 50 procent w porównaniu z poprzednikiem na ramieniu w pozycji 45 °. Z praktycznego punktu widzenia oznacza to, że może podnieść 2800 kilogramów, zamiast poprzednich 1850 kilogramów na 21 metrach.

Nowa koncepcja balastu umożliwia różne opcje obciążenia osi, a co za tym idzie, więcej obszarów zastosowań. Bez podstawowego balastu nacisk na oś można zmniejszyć do mniej niż dziesięciu ton. Oznacza to na przykład, że żuraw może być nawet przemieszczany po mostach i drogach z ograniczeniami obciążenia osi.

 

2.trzy gwiazdy liebherra ballast.pl

 

Ponadto MK 88-4.1, podobnie jak MK 140, może być używany z podporami częściowymi, dzięki czemu można ominąć ewentualne przeszkody. Standardowa szerokość podpór wynosi 7,0 m, a w razie potrzeby można ją zmniejszyć do 5,75 m.

Dzięki napędom elektrycznym żurawie mobilne Liebherr mają nie tylko niską emisyjność podczas pracy, ale także są przyjazne dla środowiska. Jest to główna zaleta podczas pracy w nocy. Nowy mobilny żuraw budowlany MK 88-4.1 jest teraz również wyposażony w złącze 32-amperowe oprócz standardowego połączenia 63-amperowego. Dzięki inteligentnemu systemowi zarządzania energią maksymalna dostępna moc jest wykorzystywana do pracy żurawia. Oznacza to, że MK 88-4.1 może być również eksploatowany przy mniejszej mocy, gdy warunki na miejscu nie pozwalają inaczej.

MK 88-4.1 został na przykład wyposażony w podnoszoną kabinę operatora MK140. Można ją regulować bezstopniowo, ma większe okna i jest wyposażona w najnowszy sprzęt. Kamery zapewniają lepszy widok we wszystkich kierunkach, a tym samym wyższy poziom bezpieczeństwa. Połączony system ogrzewania i klimatyzacji pozwala na doskonałą kontrolę temperatury w kabinie. Oprócz bardziej ergonomicznych elementów obsługi dołączono również małe detale, takie jak klimatyzowany fotel i poręczny uchwyt na telefon komórkowy.

Duża nośność dzięki długiemu wysięgnikowi teleskopowemu i doskonałej mobilności to główne cechy nowego LTM 11105.1. Nowy, 5-osiowy żuraw o nacisku na oś 12 ton przy 13,1 t balastu, może być „odchudzony” do 48 ton przy maksymalnym obciążeniu osi 10 ton. Z maksymalnym obciążeniem 28,7 ton pozostaje poniżej nacisku na oś 15,5 tony. System szybkiej wymiany płyt balastowych zapewnia maksymalną elastyczność. System VarioBase® zapewnia szczególnie wysoką nośność dzięki poszerzonym tylnym wspornikom. Liebherr nazywa to VarioBase®Plus.

 

3.trzy gwiazdy liebherra ballast.pl

 

Wymagania dotyczące konstrukcji nowego 5-osiowego żurawia Liebherr były wysokie i częściowo sprzeczne. Z jednej strony trzeba było zapewnić niską masę brutto, a tym samym wysoki poziom mobilności, podczas gdy z drugiej strony celem było osiągnięcie możliwie największego udźwigu dzięki długiemu wysięgnikowi teleskopowemu. Rezultat jest taki, że chociaż nowy LTM 1110-5.1 jest tak lekką konstrukcją, że osiąga masę całkowitą 48 ton przy obciążeniach osi mniejszych niż 10 ton, jego 60-metrowy wysięgnik teleskopowy i maksymalny balast wynoszący zaledwie 28,7 tony umożliwiają rywalizację z konkurentami. Nawet w krajach, w których dozwolone są żurawie samojezdne z obciążeniem osi 12 ton na drogach, operatorzy dźwigów od pewnego czasu wymagają takich, które mieszczą się w zakresie 10 ton na oś, po prostu usuwając balast. Ta wersja żurawia zapewnia znaczne korzyści w zakresie norm drogowych.

Możliwość przenoszenia do 13,1 ton przeciwwag to wyjątkowa wartość dla 5-osiowego żurawia. Oznacza to, że operatorzy dźwigów mogą wykonać większość zadań dźwigowych przy niskich kosztach bez konieczności transportowania dodatkowego balastu. Ponadto opcjonalny VarioBase® generuje znaczny wzrost nośności w strefach powyżej podpór. Inżynierowie firmy Liebherr poszli o krok dalej dzięki nowemu żurawiowi o wadze 110 ton - tylne podpory mają konstrukcję dwustopniową i osiągają szerokość podparcia 8,3 metra, szerszą o 1,3 metra niż podpory przednie. Liebherr nazywa połączenie trapezowej i zmiennej podstawy VarioBase®Plus.

Wysięgnik teleskopowy LTM 1110-5.1 o długości 60 metrów jest jednym z najdłuższych w swojej klasie żurawi. Ponadto dostępny jest składany wysięgnik od 10,8 do 19 metrów, który opcjonalnie może być regulowany hydraulicznie w zakresie od 0 ° do 40 °. Można również zainstalować dwie 7-metrowe sekcje kratowe, aby osiągnąć maksymalną wysokość haka. Oznacza to, że nowy 110-tonowy żuraw samojezdny osiąga taką samą długość systemu jak LTM 1130-5.1.

Sześciocylindrowy silnik wysokoprężny Liebherr w podwoziu o mocy 400 kW/544 KM i momencie obrotowym 2516 Nm zapewnia modelowi LTM 1110-5.1 odpowiednią moc. Nowa, 12-biegowa skrzynia ZF-TraXon ma funkcję ECOdrive. Dodatkowy tryb „eco” zapewnia lepsze właściwości napędu, co pozwala zaoszczędzić paliwo i zmniejszyć hałas. Tymczasem Hillstart Aid ułatwia ruszanie na pochyłościach.

Wersja skrzyni biegów TraXon „DynamicPerform” (z chłodzonym olejem wielotarczowym sprzęgłem) jest wykorzystywana w nowym LTM 1110-5.1, po raz pierwszy na rynku dźwigów. Zapewnia lepszy rozruch i manewrowanie na poziomie podobnym do skrzyni biegów z przemiennikiem momentu obrotowego. Liebherr kontynuuje „strategię jednosilnikową” w nowym LTM 1110-5.1. Redukcja masy spowodowana wyeliminowaniem silnika nadbudowy z poprzednich modeli została wykorzystana do dostarczenia dłuższego wysięgnika i większego balastu przy obciążeniu osi 12 ton.

Tryb ECOmode zmniejsza zużycie paliwa i emisję hałasu. Z jednej strony, napęd pompy może być odłączony automatycznie, gdy silnik pracuje na biegu jałowym, a następnie ponownie podłączony przez inteligentny sterownik w ciągu kilku sekund, gdy jest to wymagane. Z drugiej strony żuraw oblicza odpowiednią prędkość obrotową silnika dla prędkości roboczej - wybranej za pomocą dźwigni sterującej - aby uniknąć niepotrzebnie wysokich prędkości obrotowych silnika. Powoduje to zmniejszenie zużycia paliwa nawet o 10 procent podczas pracy żurawia.

Nowy 8-osiowy żuraw samojezdny LTM 1650-8.1 został zaprojektowany, aby zapewnić maksymalną wydajność. Nowy żuraw samojezdny Liebherr ma poważne zadanie do wypełnienia, ponieważ jest następcą najlepiej sprzedającego się dużego żurawia wszechczasów - do chwili obecnej dostarczono prawie 600 sztuk LTM 1500-8.1. Kontynuowana jest udana koncepcja dwóch wersji teleskopowego wysięgnika - model LTM 1650-8.1 jest dostępny z wysięgnikami teleskopowymi o długości 54 i 80 metrów. Aby zminimalizować czas ustawiania, tylne podpory są instalowane jako komplety w jednym podnośniku i łączone za pomocą szybkozłączek. Liebherr może zaoferować LTM 1650-8.1 z bardzo szeroką gamą wersji, aby zapewnić opłacalność zarówno powyżej, jak i poniżej 12 ton/oś.

 

4.trzy gwiazdy liebherra ballast.pl

 

Podobnie jak jego poprzednik, LTM 1500-8.1, który przez 20 lat dominował w dużej klasie żurawi teleskopowych, Liebherr może dostarczyć nowy żuraw z dwiema teleskopowymi długościami wysięgnika - 54 metry lub 80 metrów. Klienci mogą również kupić obie długości i łatwo je wymienić, zastępując sekcje.

Projektanci wykorzystali sprawdzoną technologię masztu „Y” i zmodernizowali system pojedynczej liny, aby uzyskać lepszą wydajność. Eksperci z Ehingen skupili się na osiągnięciu łatwego, szybkiego i bezpiecznego procesu konfiguracji.

Szereg wysięgników kratowych umożliwia wydajną pracę w szerokim zakresie zastosowań. Dzięki stałemu wysięgnikowi kratowemu o długości od 6 do 62 metrów wysięgnik teleskopowy można wysunąć szczególnie daleko. Jest przymocowany pod kątem 0 °, 10 °, 20 ° lub 40 °. Opcjonalnie stały wysięgnik można ustawić w zakresie od 0 ° do 38 °. Wysięgnik kratowy o długości od 21 do 91 metrów zapewnia maksymalną wysokość, promień i wydajność. Oba wysięgniki kratowe można przymocować do 54-metrowego i 80-metrowego wysięgnika teleskopowego.

Wysoki zasięg zwykle wymaga dużego promienia balastu. Ale często po prostu brakuje na to miejsca. Oznacza to, że promień balastu musi być jak najmniejszy. Liebherr spełnia to wyzwanie dzięki VarioBallast®. W nowy LTM 1650-8.1 zastosowano sprawdzony system znany z LTM 1450-8.1 - promień balastu można płynnie regulować za pomocą prostego hydraulicznego mechanizmu obrotowego - w LTM 1650-8,1 między 6,3 a 8,4 metra. Nowy 8-osiowy żuraw Liebherr działa z maksymalnym obciążeniem 155 ton. Aby zwiększyć ekonomiczność, płyty balastowe są kompatybilne z płytami LTM 13506.1, LTM 1400-7.1, LTM 1450-8.1, 9-osiowymi żurawiami mobilnymi Liebherr i dźwigiem gąsienicowym LR 1350/1. Oznacza to, że wszystkie duże żurawie LTM mają standardowe płyty balastowe, co stanowi ogromny krok naprzód w logistyce.

Zastosowano ośmiocylindrowy silnik wysokoprężny Liebherr o mocy 505 kW/687 KM i momencie obrotowym 3160 Nm. Moc przenoszona jest na osie żurawia za pomocą innowacyjnej 12-biegowej skrzyni biegów ZF TraXon Torque. Intarder, hamulec hydrodynamiczny, zintegrowany w skrzyni biegów, działa jako zwalniacz. Dodatkowo standardem jest hamulec Telma. Koncepcja jednosilnikowa Liebherr sprawdziła się już w ponad 800 żurawiach, a także w nowym LTM 1650-8.1. Nadbudowa jest napędzana przez wał mechaniczny.

 

 

Żródło: Liebherr/ballast.pl

Zapisz się na newsletter