Nasza strona używa cookies, klikając w przycisk "akceptuję" zgadzasz się na ich stosowanie. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o ich działaniu kliknij w przycisk "więcej".

Smaller Default Larger

1.nowa opona michelin agilis 3 dla eko pilotow ballast.pl

 

 

Koncern Michelin wprowadził na rynek nową oponę letnią do samochodów dostawczych o nazwie Michelin Agilis 3. Opona została zaprojektowana pod kątem zapewnienia trwałości, osiągów i bezpieczeństwa - jednocześnie z myślą o poszanowaniu środowiska naturalnego.

Michelin Agilis 3 dzięki niskim oporom toczenia (klasa B) zapewnia mniejsze zużycie paliwa1) i znacznie niższy poziom emisji CO2 pojazdu, co oznacza nawet 100 kg dwutlenku węgla rocznie mniej. Jest to porównywalne z ilością CO2, jaką w ciągu roku absorbują 3 drzewa2) . Dodatkowo gama charakteryzuje się zoptymalizowaną masą. Nowy model jest lżejszy o ok. 1,6 kg od opony poprzedniej generacji Michelin Agilis+, co oznacza mniej odpadów i mniejsze wykorzystanie zasobów naturalnych.

 

2.nowa opona michelin agilis 3 dla eko pilotow ballast.pl

 

Inżynierom udało się osiągnąć znakomite wyniki hamowania na mokrej nawierzchni3)- od pierwszego4) do ostatniego kilometra5) - dzięki technologii EverGrip. W oponie zastosowano bardziej pionowe ścianki rowków, które zapewniają stałą ilość gumy na styku z podłożem i gwarantują przez to skuteczne odprowadzanie wody. Mieszkanka zawiera innowacyjny polimer pozwalający użyć większą ilość krzemionki i sadzy, co zwiększa przyczepność opony na mokrej jezdni.

 

4.nowa opona michelin agilis 3 dla eko pilotow ballast.pl

 

Nowa opona zapewnia przebieg większy nawet o 7 proc. w porównaniu do poprzedniej generacji6). Agilis 3 wykonano z odpornej na otarcia mieszanki gumowej, powstałej dzięki wykorzystaniu innowacyjnej technologii stosowanej w oponach ciężarowych.Wyposażono ją w specjalne tarcze chroniące boki opony przed uszkodzeniem. To także pierwsza opona dostawcza z opatentowanymi, stosowanymi dotychczas w oponach ciężarowych ewakuatorami, które zapobiegają zakleszczaniu się kamieni w rowkach bieżnika.

 

3.nowa opona michelin agilis 3 dla eko pilotow ballast.pl

 

Opona Michelin Agilis 3 będzie dostępna od kwietnia br. w 14 rozmiarach o średnicach osadzenia 15” i 16”.W przypadku kamperów producent zdecydowanie zaleca montaż opon z oznaczeniem CP o większej nośności, zaprojektowanych specjalnie do tych pojazdów. Oznaczenie CP mają opony gamy Michelin Agilis Camping.

 

_______________________________________________________________________

1) Klasa B oporu toczenia z europejskich etykiet w porównaniu z klasą C MICHELIN Agilis+.
2) Na podstawie wyników wewnętrznego badania „Analyse Cycle de Vie” (ACV) przeprowadzonego we wrześniu 2019 r. w Centrum Technologicznym MICHELIN i porównującego osiągi opon MICHELIN Agilis 3 i MICHELIN Agilis+ w rozmiarze 235/65 R16 115/113R. Jedna opona MICHELIN Agilis 3 generuje o 1,3 kg CO2/1000 km mniej od opony MICHELIN Agilis+. Przykładowy samochód dostawczy wyposażony w 4 opony Agilis 3 pokonujący 20 000 km rocznie, wygeneruje 104 kg CO2 mniej na tym dystansie. Zakładając, że jedno drzewo absorbuje średnio 35 kg CO2 rocznie (w zależności od rodzaju i wieku), obniżenie emisji CO2 o 104 kg rocznie będzie stanowić równowartość ilości zaabsorbowanej przez 3 drzewa (źródło: CSR i Platforma Zrównoważonego Rozwoju).
3) Na podstawie wyników testów hamowania na mokrej nawierzchni od 80 do 20 km/h przeprowadzonego przez TÜV SÜV Product Service na zlecenie MICHELIN w sierpniu 2019 r. na oponach w rozmiarze 235/65 R16C 115/113 R zamontowanych w LCV MB Sprinter 316 CDI. Testowane opony: MICHELIN Agilis 3, CONTINENTAL CONTIVANCONTACT 100, GOODYEAR EFFICIENTGRIP CARGO, PIRELLI CARRIER, HANKOOK VANTRA LT RA18.
4) Od nowości do zużycia (zużycie oznacza opony z bieżnikiem startym maszynowo do głębokości wskaźnika zużycia bieżnika zgodnie z regulaminem nr 30 EWG (ECE R30r03f)). Osiągi MICHELIN Agilis 3 w rozmiarze 235/65 R16 115/113 R przewyższają progowe wartości przyczepności na mokro określone w regulaminie nr 117 EKG ONZ.
5) Do ostatniego kilometra, czyli do dopuszczalnego poziomu zużycia bieżnika (1,6 mm). Maksymalne dopuszczalne zużycie bieżnika może być różne w poszczególnych krajach.

6) Na podstawie wyników wewnętrznych testów z października 2018 r., w których porównywano zużycie opon MICHELIN Agilis 3 i MICHELIN Agilis+ w rozmiarze 235/65 R16C 115/113R zamontowanych w Renault Master, 130 KM, 3,5 t. Wyniki mogą się różnić w zależności od warunków drogowych i atmosferycznych.


Źródło: Michelin

Zapisz się na newsletter