Nasza strona używa cookies, klikając w przycisk "akceptuję" zgadzasz się na ich stosowanie. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o ich działaniu kliknij w przycisk "więcej".

Smaller Default Larger

 2.nowy produkt drabpol tpms telematics ballast.pl

 

Firma DRABPOL wprowadziła na rynek autorskie rozwiązanie łączące znany już system monitorowania ciśnienia i temperatury opon z telematyką. Produkt o nazwie TPMS_TELEMATICS w przypadku zbyt niskiego ciśnienia lub skrajnie wysokiej temperatury ogumienia zdalnie alarmuje o statusie.

 

Systemy TPMS nie tylko dyscyplinują kierowców, aby troszczyli się o opony, ale i rejestrują dane w przypadku zniszczenia ogumienia. System monitorowania ciśnienia i temperatury opon ContiPressureCheck jest zintegrowany z szeregiem systemów zarządzania pojazdami za pomocą magistrali CAN ze sterownikami systemów telematycznych. Są to m.in. produkty takich firm, jak Astrata, Atrom, ENTE, FrameLogic, Geotic (GPS Guardian), Mix Telematics, czy Tekom – Technologia.


Moduł TPMS_Telematics konwertuje sygnały z jednostki sterującej ContiPressureCheck w formacie CAN (J1939) na sygnały napięciowe i poprzez wiązkę przenosi je do wejść analogowo-cyfrowych sterownika systemu telematycznego. Wystarczą tylko 3 wolne wejścia analogowo-cyfrowe sterownika lub możliwość ich multiplikowania. W przypadku powstania napięcia na przewodach, system zarządzania definiuje je jako zagrożenie, czyli niskie ciśnienie opony (-10% nominalnego ciśnienia), bardzo niskie ciśnienie opony (-20% nominalnego ciśnienia) lub wysoka temperatura ogumienia (90oC). W przypadku przekroczenia któregoś z parametrów, zarządzając pojazdem jest alarmowany przez system telematyczny w postaci komunikatu na ekranie startowym programu, e-maila lub SMS. Obecnie nie ma przeszkód, aby system monitorowania ciśnienia i temperatury opon ContiPressureCheck współpracował ze wszystkimi systemami GPS.


Czy nowy produkt sprawdza się w transporcie ponadnormatywnym? Jak najbardziej. Nawet, pomimo zastosowania innego systemu firmy Drabpol (CPC-200T) monitorującego stan ciśnienia w zestawach wieloosiowych, zaabsorbowanie kierowcy innymi sygnałami (CB-radio, precyzyjne manewry, współpraca z ekipą przewozu) mogło spowodować przeoczenie krytycznych informacji. System TPMS_Telematics zdejmuje część odium z szofera, na dyspozytora, który w warunkach biurowych, może szybciej zauważyć niebezpieczną sytuację. Archiwizowanie danych z systemu pozwala z kolei na lepszą gospodarkę ogumieniem, na jeszcze wyższym szczeblu.

 

Źródło: Drabpol/ballast.pl

 

 

 

Zapisz się na newsletter