Nasza strona używa cookies, klikając w przycisk "akceptuję" zgadzasz się na ich stosowanie. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o ich działaniu kliknij w przycisk "więcej".

Smaller Default Larger

5.michelin agilis crossclimate dla pilotow ballast.pl

 


MICHELIN Agilis CrossClimate to pierwsza rodzina opon letnich z homologacją zimową, przygotowana do samochodów dostawczych. Oponę cechuje bezpieczeństwo w każdych warunkach pogodowych,trwałość, niski całkowity koszt eksploatacji i odporność na uszkodzenia.

 

Oponę Agilis CrossClimate zaprojektowano na podstawie analizy potrzeb użytkowników z Francji, Niemiec, Turcji i Wielkiej Brytanii. Z badań wynika, że oczekują oni przede wszystkim trwałości, przyczepności,niezawodności przez cały rok we wszystkich warunkach pogodowych i na wszystkich nawierzchniach orazwytrzymałości i odporności na uszkodzenia z częstymi otarciami o krawężniki i inne przeszkody.

 

3.michelin agilis crossclimate dla pilotow ballast.pl

 

MICHELIN Agilis CrossClimate spełnia te oczekiwania dzięki zastosowanym mieszankom gumowym i materiałom, rzeźbie bieżnika w kształcie litery V z mocnymi klockami bieżnika w górnej części boków.O wytrzymałość opony dbają tarczki ochronne z ciężarowych opon wojskowych Michelin. Nowa opona to początek nowej generacji ogumienia o wysokich osiągach, niskim całkowitym koszcie użytkowania, bezpieczeństwie w różnych warunkach pogodowych, wytrzymałości i odporności na uszkodzenia.

 

Nowa opona jest wykonana z najnowszych mieszanek gumy. W bieżniku opony zastosowano trzy różne, oparte na syntetycznych elastomerach rodzaje mieszanek. W czasie jazdy „prowadzenie” przejmuje mieszanka najlepiej dostosowana do aktualnych warunków pogodowych - mieszanka „zimowa” w niskich temperaturach, mieszanka „na mokro” na śliskiej drodze i mieszanka „na sucho” na nawierzchni suchej. Bieżnik MICHELIN Agilis CrossClimate składa się z dwóch warstw – wierzchniej i wewnętrznej. Minimalizuje to przegrzewanie się bieżnika w trudnych warunkach i utrzymuje osiągi na niezmiennym poziomie, niezależnie od warunków użytkowania.Opona uzyskała najwyższą ocenę hamowania: klasę A - na mokrej nawierzchni latem i zimą. MICHELIN Agilis CrossClimate ma także homologację 3PMSF oraz M+S - jest dopuszczona do użytku na śniegu, a przy tym hamuje jak opona letnia na suchej nawierzchni.

 

Czerpiąc inspirację z wielokrotnie nagradzanej opony osobowej MICHELIN CrossClimate+, projektanci Agilis CrossClimate wyposażyli ją w bieżnik w kształcie litery V z klockami bieżnika z samoblokującymi się lamelami 3D.Opona została jeszcze bardziej wzmocniona w barkowych obszarach.To masywne tarczki ochronne w kształcie trapezu, wykonane z twardej mieszanki gumy stosowanej w oponach ciężarowych Michelin, podobnie jak wojskowe opony terenowe MICHELIN X Force ZL, które pomimo dodatkowego wzmocnienia pozostają elastyczne. W MICHELIN Agilis CrossClimate znajdują się wskaźniki zużycia bieżnika z procentowym wskazaniem zużycia.Głębokość bieżnika opony nowej wynosi 9,2 mm.Gdy wskaźnik pokazuje „0%” (limitu 1,6 mm) oznacza potrzebę wymiany.

 

4.michelin agilis crossclimate dla pilotow ballast.pl

 

Testy nowej opony Michelin przeprowadził na jednej z najwyżej położonych dróg w Europie (2715 m n.p.m.), alpejskiej trasy „Col de la Bonette”. Późną jesienią, gdy trasa jest zamykana dla ruchu publicznego, na miejscu zjawia się zespół Michelin, który testuje swoje opony zimowe.Przez ponad osiem tygodni, od połowy grudnia do końca lutego 2018 roku, czterech kierowców na zmianę testowało opony. Nad pracami projektowymi MICHELIN Agilis CrossClimate czuwał zespół ośrodka badawczo-rozwojowego firmy, który wnikliwie badał każdy aspekt osiągów opony na liczącej 15 kilometrów i specjalnie przygotowanej trasie. W temperaturach od 0°C do -15°C testowano przyspieszanie, hamowanie, trakcję i przyczepność poprzeczną opony na śniegu. Dla powtarzalności warunków testowych, trasę przed każdą próbą przygotowywały ratraki, a charakterystykę śniegu stale monitorowano - ciężkiego i mokrego, jak to w Alpach.Z kolei w fińskim Ivalo, 300 km na północ od koła podbiegunowego, gdzie śnieg jest sypki i puszysty, prowadzono drugą turę testów.

 

2.michelin agilis crossclimate dla pilotow ballast.pl

 

Nową oponą powinni zainteresować się piloci ładunków ponadnormatywnych operujący na terenie Europy. Jej uniwersalnośc pozwala na pracę w różnych regionach klimatycznych.


Źródło: Michelin

 

 

 

Zapisz się na newsletter