Nasza strona używa cookies, klikając w przycisk "akceptuję" zgadzasz się na ich stosowanie. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o ich działaniu kliknij w przycisk "więcej".

Smaller Default Larger

8.przedsiewziecie stulecia grand paris www.ballast.pl

 

Paryż mocno się rozrasta. W roku 2016 francuska stolica oraz okoliczne departamenty zostały połączone w jedną jednostkę administracyjną "Metropole du Grand Paris". Nowa metropolia liczy 10 milionów mieszkańców i w związku z tym pojawiły się plany ogromnej rozbudowy oraz modernizacji infrastruktury w ciągu najbliższych dziesięcioleci. Zaplanowano między innymi budowę 205 kilometrów linii metra oraz około 70 stacji, z których część już wybudowano. Grand Rapid Express to projekt sześciu w pełni zautomatyzowanych linii metra na obszarze Wielkiego Paryża. Prace ruszyły dwa lata temu. Dodatkowo, dwie obecnie istniejące linie metra zostaną zmodernizowane i rozbudowane a cztery nowe zostaną dodane.


1,600 dostawców, 30 biur projektowych, 15,000 placów budów


“Tak wielkiego placu budowy nie było od lat sześćdziesiątych XX wieku” – powiedział Philippe Yvin, president Societé du Grand Paris, odpowiedzialnego za cały projekt.
Sporym wyzwaniem będzie ukończonej znacznej części nowej sieci transportu publicznego przed rozpoczęciem Igrzysk Olimpijskich w 2024. Obecnie przygotowywana jest spora liczba projektów inżynieryjnych, których realizacja ma ruszyć w najbliższych miesiącach. Rozpoczną się wtedy roboty ziemne połączone z przepływem logistycznym z i do placów robót. Dopiero po tych zakrojonych na szeroką skalę działaniach przygotowawczych rozpocznie się etap budowania.W związku z tym, że większa część nowej sieci obejmuje linie metra, konieczne będzie użycie specjalistycznych maszyn Sennebogen i Liebherr.

 

9.przedsiewziecie stulecia grand paris www.ballast.pl


Bernhard Kraus, Director sales w Sennebogen Crane Line, mówi: „Sennebogen od dziesięcioleci dostarcza maszyny dla branży budowlanej na całym świecie. Nasze obecne portfolio żurawi (w tym typu duty cycle) oferuje najszerszy wybór rozwiązań dla tego typu podziemnych prac budowlanych”:

• Żurawie „duty cycle” do podziemnych prac budowlanych oraz wydobywania ziemi i żwiru z głębokich szybów
• Żurawie o uniwersalnym zastosowaniu – żurawie gąsienicowe z ramieniem kratownicowym lub teleskopowym
• Wysokiej wydajności ładowarki z serii „Green Line” do prac logistycznych i pomocniczych

 

Wsparcie żurawia 673 E


673 E to najnowszy dodatek do floty ENCO, firmy zajmującej się wypożyczaniem maszyn budowlanych. Dokonano tej inwestycji z myślą o średnio- i długoterminowych projektach budowlanych. „Na francuskim rynku rośnie zapotrzebowanie na teleskopowe żurawie gąsienicowe a dostępnych maszyn jest nie wiele” – powiedział Thierry Bouvelot, manager ENCO. Jego decyzja o zakupie maszyn od SENNEBOGEN ma solidne podstawy: „Maszyny SENNEBOGEN mają liczne zalety: Ich transport oraz montaż jest prosty i łatwy w odróżnieniu do żurawi kratownicowych. Mogą pracować w każdym terenie, nawet w ciasnych miejscach w centrum miasta.”Po postawieniu ścianek szczelnych potrzeba usunąć spore ilości ziemi aby zrobić miejsce dla większych maszyn drążących tunele. Do głębokości do 20 metrów można użyć hydraulicznych koparek ale gdy potrzeba wydobyć ziemię z głębokości 50 czy nawet 55 metrów potrzebny jest żuraw typu duty cycle. Podnoszone kabiny to wyjątkowa cecha żurawi od SENNEBOGEN. Taka kabina zapewnia operatorowi doskonałe pole widzenia podczas całej pracy, co jest oczywistym plusem w kwestii bezpieczeństwa pracy.

 

3.przedsiewziecie stulecia grand paris www.ballast.pl


624 HD E: ekskluzywna i kompaktowa alternatywa


Żurawie duty cycle mają dwie wciągarki dlatego można je łączyć z dodatkowym sprzętem.Wzdłuż całej linii metra potrzeba wydrążyć wiele szybów – niektóre w miejscach o bardzo mocno ograniczonej przestrzeni. Do tego typu zastosowań idealnie nadaje się kompaktowy żuraw duty cycle SENNEBOGEN 624 HD. Ta wydajna maszyna z podwoziem kołowym lub gąsienicowym jest wyposażona w dwie wciągarki o swobodnym spadku przez co idealnie nadaje się do współpracy z osprzętem wykorzystującym dwie liny.

 

1.przedsiewziecie stulecia grand paris www.ballast.pl


Maszyny dostarczane i obsługiwane są przez partnera ds. sprzedaży i obsługi – firmę Sygmat. Technicy z firmy Sygmat, specjalnie przeszkoleni w technologii Sennebogen, zapewniają odpowiednią pomoc i obsługę maszyn tego producenta.

 

6.przedsiewziecie stulecia grand paris www.ballast.pl


Dużo zadań czeka też firmy posługujące się żurawiami Liebherr. “Podobnie jak inne firmy dźwigowe na terenie Paryża spodziewamy się w najbliższych latach znacznej liczby zleceń.” Tak brzmi optymistyczna prognoza Patrick’a Mebulat, który pracuje na stanowisku Technical Director for the Crane Business w Mediaco, w oddziale firmy w Thieux, w północno-wschodniej części francuskiej stolicy. „Nasze żurawie Liebherr na terenie Paryża będą w najbliższych latach zajęte głównie montażem i demontażem maszyn do wiercenia tuneli oraz stawianiem wiaduktów kolejowych i drogowych.

 

4.przedsiewziecie stulecia grand paris www.ballast.pl

 


Nowy kratownicowy żuraw mobilny


Aby przygotować się na nadchodzące wydarzenia Mediaco zakupiło niedawno kratownicowego żurawia Liebherr LG 1750. W ciągu ostatnich kilku miesięcy ten żuraw mobilny wykonał już kilka zadań związanych z montażem maszyn wiertniczych w ramach projektu „Grand Paris”. 300-tonowe ładunki to dla LG 1750 normalna rzecz. Żuraw ten najczęściej pracuje w kompaktowej wersji z 35-metrowym ramieniem głównym oraz pomocniczym ramieniem balastowym – ta konfiguracja umożliwia uzyskanie odpowiedniego udźwigu potrzebnego do pracy przy projekcie rozbudowy metra. Mediaco ma 25 żurawi Liebherr pracujących na terenie Paryża. Z flotą ponad 600 żurawi oraz 60 oddziałami, firma z siedzibą w Marsylii, to jedna z największych firm dźwigowych we Francji.

 

7.przedsiewziecie stulecia grand paris www.ballast.pl


Z punktu widzenia planowania przestrzennego projekt “Grand Paris” to nie tylko temat do ciekawych dyskusji. W ciągu następnych lat Paryż stanie się największym placem budowy w całej Europie. W ramach tego projektu planowana jest nie tylko rozbudowa metra, ale także rozbudowa i modernizacja innych elementów infrastruktury miejskiej. Sama rozbudowa sieci transportu publicznego kosztować będzie 35 miliardów euro. Sieć transportu ma obejmować także obszary otaczające tą najgęściej zaludnioną stolicę w Europie. Liczba nowych nieruchomości mieszkalnych wzrośnie do 70,000 rocznie.

 

2.przedsiewziecie stulecia grand paris www.ballast.pl


Maszyny ze wszystkich dywizji Liebherr


Większość linii metra zostanie ukończonych do 2030, ale sam projekt potrwa jeszcze kilka dziesięcioleci. W związku z tym firmy budowlane oraz dźwigowe będą miały sporo do zrobienia. Maszyny z niemal wszystkich dywizji Liebherr Group pracują przy tym projekcie – dla przykładu: Special Foundations, Mixing Technology oraz Earthmoving wraz z żurawiami gąsienicowymi, mobilnymi i wieżowymi będą stałym elementem krajobrazu francuskiej stolicy w ciągu najbliższy dekad. Poniżej możecie obejrzeć film jak powstaje ten projekt z użyciem maszyn Liebherr.

 

Liebherr – Grand Paris – A typical task
Previous Next Play Pause
1

 

Źródło: Sennebogen/Liebherr

Zapisz się na newsletter