Luksemburska CFL kończy ważny krok w programie rozbudowy infrastruktury kolejowej. Na sześciopasmowej autostradzie, gdzie zwykle pędzą samochody i ciężarówki, cały ruch ustaje - odcinek drogi między węzłami Bettembourg i Gasperich jest zamknięty. Dzięki temu gigantyczna konstrukcja o długości 200 metrów, szerokości 18,5 metra i wysokości 40 metrów może dojechać do miejsca docelowego. Ciężar konstrukcji to „jedynie” 5850 ton. Łukowy wiadukt łukowy jest jedną z ośmiu konstrukcji, które zostaną zbudowane w ramach nowej linii kolejowej między Luksemburgiem a Bettembourgiem.
Gotową konstrukcję uniesiono hydrauliczne metodą „pack & jack”. Potem pod nią znalazły się moduły samobieżne z firmy Sarens. W projekt zaangażowano łącznie 180 linii osi SPMT, połączonych ze sobą jako kombinacja 5x18 - na obu końcach mostu. Dzięki elektronicznemu sterowaniu jednostkami SPMT można było precyzyjnie kierować transportem i wszystko przebiegało zgodnie z planem. Oświetlenie LED w modułach Cometto stwarza idealne warunki dla operatora, a skok zawieszenia kompensuje nierówności podłoża. Misja kończy się po około dwóch godzinach, a ważąca 5850 ton konstrukcja zostaje postawiona na przyczółkach. Poniżej możecie zobaczyć film z tej operacji: