Stoisko firmy Sennebogen na targach Bauma w tym roku było szczelnie wypełnione zielonymi maszynami. Sekcja żurawi liczyła 3 modele. Pierwszym, był gąsienicowy, 50-tonowy 653 Electro Battery. Żuraw, dzięki systemowi Dual Power Management, może wykonywać pracę zarówno na zasilaniu bateryjnym, jak i sieciowym. Elastyczna możliwość ładowania z konwencjonalnych gniazdek przemysłowych, mniejsze nakłady pracy serwisowej i większy komfort pracowników, którzy doceniają nie tylko wyjątkową czułość, ale także zmniejszony hałas i wibracje maszyn – to główne jego zalety. 653E wyposazono w wysięgnik o długosci 30,4 m plus 13-metrowego "jiba". Energia z 210-kilowatogodzinowej baterii litowo-jonowej zasila 130-kilowatowy silnik.
Oprócz żurawia gąsienicowego Sennebogen 5500 G o udźwigu 200 ton, zaprezentowano teleskopowy, 100-tonowy model Sennebogen 6103 E, który niedawno pojawił się na rynku. Model 5500G charakteryzuje się długim wysięgnikiem kratownicowym (104m), silnikiem o mocy 283 kW oraz bogatą gamą innych wysięgników do wyboru. Z kolei Sennebogen 6103E o udźwigu 100 ton wyposażono w teleskopowy wysięgnik o długosci 47 metrów + 15-metrowego "bociana". Zaawansowana konstrukcja wysięgnika jest lekka i stabilna, a srodek ciężkości maszyny wypada niżej. To zasługa rozwiązania Pin-Boom. Jak ono działa? Pokazuje to poniższe wideo:
Ponad to na stoisku Sennebogen można było zobaczyć z bliska nowe kabiny Maxcab i Portcab - nie tylko na maszynach, ale jako oddzielne eksponaty na stoisku targowym lub przez okulary wirtualnej rzeczywistości.
Na stoisku można było również poznać oprogramowanie telematyczne SENtrack pozwalające oszczędzać koszty i energię oraz umożliwiając operatorom obserwowanie wszystkich kluczowych danych. Widoczna w różnych miejscach zielona 70-tka to liczba lat funkcjonowania marki Sennebogen.
Źródło: Sennebogen, Grzegorz Teperek - ballast.pl