Nasza strona używa cookies, klikając w przycisk "akceptuję" zgadzasz się na ich stosowanie. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o ich działaniu kliknij w przycisk "więcej".

Smaller Default Larger

 2.sennebogen 643 w hafencity ballast.pl

 

 

W ramach miejskiego projektu miasta Hamburga w ciągu zaledwie trzech lat ma powstać zupełnie nowa dzielnica. Firma budowlana Leonhard Weiss zleciła wykonanie stanu surowego odcinka „Core Southwest”, na którym ma powstać dwukondygnacyjny parking podziemny. Tam, gdzie inne żurawie budowlane nie mieszczą się z powodu masy i rozmiarów, elastyczny 40-tonowy teleskopowy żuraw Sennebogen 643 E montuje stalowe belki ważące po kilkanaście ton. Budowa „Westfield Hamburg-Überseequartier” jako zintegrowanej dzielnicy i centralnej części hamburskiego HafenCity to trudne do wyobrażenia sobie dane. Do 2023 r. na powierzchni około 419 000 m2 ma powstać tętniąca życiem i atrakcyjna przestrzeń do mieszkania i pracy z różnorodnymi obiektami kulturalnymi, handlowymi i rekreacyjnymi – dynamiczna „dzielnica o mieszanym przeznaczeniu”, jak określają to urbaniści. Za ponad miliard euro, powstanie 14 nowych budynków i, co najważniejsze, innowacyjny terminal wycieczkowy. Na placu budowy zaplanowano również dwukondygnacyjny garaż podziemny, dzięki czemu w przyszłości dla mieszkańców, osób dojeżdżających do pracy i odwiedzających będzie udostępnionych około 90 000 m² powierzchni parkingowej. W budowę tego ogromnego garażu zaangażowana jest również firma budowlana Leonhard Weiss. Do wymagających prac konstrukcyjnych firma używa teleskopowego żurawia samojezdnego 643 E firmy Sennebogen, wynajęty od lokalnego dealera. 

 

3.sennebogen 643 w hafencity ballast.pl

 

Złożona architektura obiektów stawia pewne wyzwania, gdyż w wielu przypadkach nie ma możliwości przeniesienia ładunków w pionie (w dół) ze względu na istniejące już rdzenie czy słupy żelbetowe. W związku z tym opracowywana została koncepcja logistyczna za pomocą wspomnianego żurawia. Ponieważ nie ma jeszcze bezpośredniego dostępu do piwnicy, Sennebogen musiał najpierw zostać przeniesiony do wykopu o głębokości 16 m. Stamtąd ta zwrotna maszyna, która nawet z podwójnymi oponami ma mniej niż 3 m szerokości, może dojechać bezpośrednio do wskazanego miejsca dzięki i zamontować stalowe belki o masie 11 t lub 13,5 t. Same manewry pod ziemią, okazały się szczególnie trudne. W sumie 1600 filarów o dużej wytrzymałości wzmacniających plac i utrudnia przejazd na już wybetonowanym stropie garażu podziemnego. Ze względów bezpieczeństwa żuraw musi poruszać się po ściśle określonej „drodze”, czyli dokładnie po rusztowaniu, jednocześnie unikając kontaktu z już stojącymi kolumnami i podporami.

 

1.sennebogen 643 w hafencity ballast.pl

 

Z drugiej strony same czynności operacyjne wymagają ekstremalnej precyzji. Podczas podnoszenia stalowych belek żuraw samojezdny musi być ustawiony w dokładnie wymierzonych punktach, tak aby stopy wysięgnika znajdowały się bezpośrednio nad wytrzymałymi podporami, aby można było przejąć obciążenie. Równie precyzyjne wymagania obowiązują przy pozycjonowaniu belek na słupach. Główną zaletą jest tutaj wysięgnik Full Power, który można zablokować i bezstopniowo wysuwać nawet z ładunkiem na haku, zapewniając najlepszą nośność przy dowolnej długości wysięgnika. Kierownik budowy i monterzy firmy budowlanej są bardzo zadowoleni z wydajności teleskopowego żurawia samojezdnego i cieszą się na dalszą pracę w ramach tego imponującego megaprojektu.

 

Źródło: Sennebogen

Zapisz się na newsletter