Nasza strona używa cookies, klikając w przycisk "akceptuję" zgadzasz się na ich stosowanie. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o ich działaniu kliknij w przycisk "więcej".

Smaller Default Larger

 3.cometto spmt i likwidacja mostu ballast.pl

 

 

Przez ponad 90 lat most obrotowy w Bremerhaven stanowił połączenie między portem a Wyspą Kolumba. Ale zużycie materii spowodowało, że trzeba było go zdemontować. Było to zadanie szyte na miarę dla ekspertów z firmy Krebs Korrosionsschutz GmbH oraz Cometto SPMT.

 

Taka historyczna budowla, najstarszy obrotowy most kolejowy w Niemczech, nie zostałaby oczywiście rozebrana bez powodu. Ale niebezpieczeństwo katastrofy okazało się po prostu zbyt duże. Co więcej, naprawa pękniętego górnego przęsła starzejącej się konstrukcji nie była już możliwa. Dlatego Senat Bremy podjął decyzję o odbudowie tego 116-metrowego mostu. Zezwolenie na prace rozbiórkowe wydano niezwłocznie, aby można było szybko rozwiązać problem.

 

2.cometto spmt i likwidacja mostu ballast.pl

 

Firma Krebs Korrosionsschutz GmbH zaproponowała w tym celu odpowiednią koncepcję, aby profesjonalnie zdemontować i zutylizować most zgodnie z surowymi przepisami ochrony środowiska. Eksperci wykazali się już swoimi umiejętnościami w innych złożonych projektach demontażu.

 

Most został przeholowany barką do Lubmina przez Kanał Kiloński. Tam 1000-tonowa sekcja została pobrana z barki za pomocą 36 samobieżnych modułowych linii osi Cometto SPMT i dwóch „powerpacków” o mocy 202 kW.

 

1.cometto spmt i likwidacja mostu ballast.pl

 

Na lądzie jednostka SPMT postawiła most na podporach i odjechała. Następnie robotnicy zapalili swoje palniki do cięcia i rozpoczął się demontaż. Złom trafił do pieca hutniczego.

 

Źródło: Faymonville Group

Zapisz się na newsletter