Nasza strona używa cookies, klikając w przycisk "akceptuję" zgadzasz się na ich stosowanie. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o ich działaniu kliknij w przycisk "więcej".

Smaller Default Larger

 11.daf wprowadza nowa game pojazdow xf xg i xg ballast.pl wynik

 

 

 

DAF wysoko podnosi poprzeczkę wprowadzając całkowicie nową rodzinę pojazdów ciężarowych. Nowe modele pojazdów XF, XG i XG+ oferują wysoką jakość, 10% redukcję zużycia paliwa, kompleksową gamę rozwiązań z zakresu bezpieczeństwa oraz najwyższy poziom komfortu. Produkcja ruszy w październiku 2021.

 

Komisja Europejska wprowadziła nowe przepisy dotyczące mas i wymiarów, których celem jest dalsze zaostrzanie wymagań w zakresie obniżania poziomu emisji CO2, zwiększania bezpieczeństwa na drodze i komfortu kierowcy. Marka DAF wykorzystała – jako pierwsza - dodatkową przestrzeń, jaką dają zmienione przepisy. Od 1997 roku, gdy pojawił się model XF, sprzedano ponad 650 000 pojazdów ciężarowych tej serii. Wiele generacji serii XF zostało wyróżnionych wieloma nagrodami.

Dziś DAF wprowadza zupełnie nową generację XF. Zastosowano w niej całkowicie nową kabinę wydłużoną o 160 mm przed przednią osią, co zapewnia najlepszą w branży aerodynamikę, najwyższą sprawność i najniższy poziom emisji CO2. Nowa generacja XF ma o 75 mm niżej położoną podstawę kabiny w porównaniu z modelami XF Space Cab i Super Space Cab, które w dalszym ciągu znajdują się w ofercie. W połączeniu z dużą szybą przednią i bardzo nisko położoną krawędzią okien Nowa Generacja DAF zapewnia niespotykaną widoczność,czyli bezpieczeństwo, w przypadku szczególnie narażonych użytkowników dróg. Wysokość wewnętrzna kabiny w nowym modelu XF mieści się w przedziale od 1900 do 2075 mm.

 

4.daf wprowadza nowa game pojazdow xf xg i xg ballast.pl wynik

 

Oprócz modelu XF firma DAF wprowadza również modele XG i XG+, tworząc nowy segment rynku pojazdów najwyższej klasy, który w maksymalnym zakresie wykorzystuje zmienione przepisy dotyczące mas i wymiarów. Oba modele flagowe, oprócz wydłużonego o 160 mm przodu, cechuje dodatkowe 330 mm więcej w długości tylnej części kabiny, która zapewnia niezrównaną przestrzeń do pracy, życia i odpozynku. Kabina modeli XG i XG+ znajduję się o 125 mm wyżej niż w przypadku nowej generacji XF. Płaska podłoga zapewnia optymalne połączenie łatwego wejścia z zaledwie 3 stopniami i doskonałej pozycji siedzenia, która gwarantuje doskonałą widzialność bezpośrednią.

Wnętrze kabiny DAF XG ma wysokość od 1980 do 2105 mm, a dzięki wydłużeniu kabiny do tyłu zapewnia również ogromną pojemność wnętrza. Wysokość kabiny została zwiększona do wartości 2220 mm.Modele XF, XG i XG+ nowej generacji charakteryzują się piękną, wyróżniającą się stylistyką zewnętrzną, cechującą się atrakcyjnym, stożkowym kształtem kabiny, idealnie dopasowanymi elementami kabiny oraz idealnie dopasowaną szybą przednią i drzwiami, co zapewnia wyjątkowe parametry aerodynamiczne.

 

5.daf wprowadza nowa game pojazdow xf xg i xg ballast.pl wynik

 

Przednia część pojazdu oferuje piękną stylistykę, a jednocześnie zapewnia zgodność z przepisami dotyczącymi gabarytów pojazdu. Dzięki temu uzyskano aerodynamiczny kształt i większy poziom bezpieczeństwa szczególnie narażonych użytkowników dróg. Pojazdy ciężarowe XF, XG i XG+ nowej generacji są wyposażone w stylowy grill z chromowanymi akcentami. Wykończono ją wyróżniającym się panelem z logo z błyszczącymi wstawkami, który podkreśla klasę tych pojazdów. Wlot powietrza jest starannie zintegrowany z przodem kabiny, co dodatkowo podkreśla solidną, a zarazem elegancką konstrukcję, którą wyróżnia grill, podkreślający wydłużoną przednią część kabiny. Elegancko zaprojektowany i zintegrowany stalowy zderzak posiada kompozytową powłokę zewnętrzną i składa się z trzech elementów, które łączą w sobie najniższą podatność na uszkodzenie z niskimi kosztami ewentualnej naprawy.

 

1.daf wprowadza nowa game pojazdow xf xg i xg ballast.pl wynik

 

Główną cechą stylistyczną są stylowe reflektory LED, zwieńczone światłami do jazdy dziennej o charakterystycznym kształcie i zintegrowanymi reflektorami doświetlającymi zakręty, które tworzą niepowtarzalny styl i zapewniają bezprecedensową widoczność w nocy. Wspaniały wygląd pojazdu ciężarowego podkreślają piękne światła LED Skylights — standardowe wyposażenie w modelach XG i XG+ — o wyróżniającym wykończeniu, charakterystycznym dla każdego z modeli. Boki kabiny cechuje taka sama elegancja, co przód pojazdu. Wzornictwo jest wyjątkowe i opływowe, a wznoszące linie podkreślają dynamiczny wygląd pojazdu. W pełni zgodna z celami nowych rozporządzeń UE dotyczących mas i wymiarów nowa generacja pojazdów DAF została zaprojektowana ściśle według głównych kryteriów rozwojowych: wprowadzenie nowego standardu branżowego w zakresie wydajności, bezpieczeństwa i komfortu kierowcy, bez kompromisu dla najwyższej niezawodności i trwałości, z których znane są samochody ciężarowe DAF.

 

3.daf wprowadza nowa game pojazdow xf xg i xg ballast.pl wynik

 

Niska masa własna pojazdu to tylko 6912 kg w przypadku ciągników XF w najpopularniejszej specyfikacji.Okres między przeglądami to nawet do 200 000 km. Uzyskano aż o 19% lepszą aerodynamikę co przekłada się na nawet 6,3% z 10% całkowitego obniżenia zużycia paliwa. Modele XF, XG i XG+ nowej generacji DAF zostały wyposażone w nowe układy napędowe, zawierające nowe technologie zastosowane zarówno w silnikach, jak i w skrzyniach biegów oraz innowacje w osiach tylnych.

 

2.daf wprowadza nowa game pojazdow xf xg i xg ballast.pl wynik

 

Spalanie silnika PACCAR MX-11 o pojemności 10,8 litra i PACCAR MX-13 o pojemności 12,9 litra zostało zoptymalizowane dzięki zastosowaniu nowych wtryskiwaczy, nowej głowicy i bloku cylindrów — co pozwoliło na uzyskanie wyższego ciśnienia w cylindrach — oraz nowej konstrukcji tłoków i tulei. Do najlepszego zarządzania zasysanym do silnika powietrzem wykorzystano nową generację wydajnych turbosprężarek, a innowacyjne sprężarki powietrza układu hamulcowego, pompy oleju i alternatory zapewniają ograniczenie strat własnych do minimum. Układ końcowego oczyszczania spalin został przeprojektowany tak, aby zapewnić najkrótszą drogę od wylotu spalin z silnika do wlotu do układu EAS w celu uzyskania najniższych strat temperatury spalin i osiągnięcia najwyższej możliwej wydajności procesu oczyszczania. W rezultacie otrzymano niezwykle wydajny silnik o doskonałych osiągach oferowanych zarówno podczas jazdy, jak i hamowania: o niższym poziomie emisji CO2, rocznym okresie międzyobsługowym i masie niższej o 10–15 kg, który przyczynia się do poprawy ogólnej wydajności pojazdu ciężarowego.

 

7.daf wprowadza nowa game pojazdow xf xg i xg ballast.pl wynik

 

Kierownice powietrza zapewniają doskonałą aerodynamikę pod kabiną i w komorze silnika oraz najwyższą wydajność modułu chłodzącego, co gwarantuje minimalne załączanie wentylatora, a pełnowymiarowe chłodnice powietrza doładowującego zapewniają najlepsze zarządzanie temperaturą i pracą silnika. Nowy silnik i technologie oczyszczania spalin, a także zaawansowane funkcje zarządzania ciepłem odpowiadają za nawet 3% dodatkowego obniżenia zużycia paliwa z całkowitej wartości wynoszącej 10%. Modele XF, XG i XG+ firmy DAF są standardowo wyposażone w zautomatyzowaną skrzynię biegów TraXon, w której zastosowano nowe technologie, takie jak automatyczny dobór biegu przy ruszaniu w zależności od obciążenia, zaawansowane funkcje predykcyjne oraz (opcjonalnie) funkcję szybkiego ruszania. W celu uzyskania maksymalnej wydajności układu napędowego zastosowano tylne osie o niskim poziomie oleju i nowe łożyska mechanizmu różnicowego. Nowa generacja zacisków hamulcowych zapewnia mniejsze straty spowodowane tarciem i mniejszą masę własną.

 

8.daf wprowadza nowa game pojazdow xf xg i xg ballast.pl wynik

 

Niska masa pojazdu (masa własna nowej generacji ciągnika XF 4x2 w najczęściej spotykanej specyfikacji wynosi tylko 6912 kg) i rozbudowane systemy wspomagania kierowcy (tempomat Predictive Cruise Control 3 z rozszerzonymi funkcjami EcoRoll i Preview Downhill Speed Control) zapewniają imponujący wzrost wydajności o 10%, co stanowi największą poprawę efektywności zużycia paliwa w historii firmy i tworzy nowy standard w branży.

Silniki PACCAR MX-11 i MX-13, oprócz najwyższej klasy sprawności i niskiej emisji spalin, zapewniają doskonałą wydajność dzięki zwiększeniu momentu obrotowego o 50–100 Nm na biegu bezpośrednim. Wersja o mocy 390 kW / 530 KM zapewnia teraz moment 2550 Nm na każdym niższym biegu i 2700 Nm na najwyższym biegu. Turbosprężarka HE400 nowej generacji usprawnia zarządzanie powietrzem, jeszcze bardziej zwiększając imponujące osiągi silnika DAF przy niskiej prędkości obrotowej — maksymalny moment obrotowy jest teraz dostępny od 900 obr./min, nawet w przypadku silnika PACCAR MX-13 o mocy 390 kW / 530 KM. Ponadto najlepszy na rynku hamulec silnikowy zapewnia o 20% większy moment obrotowy przy niższych prędkościach obrotowych, wyznaczając nowy standard również w tym zakresie.

Wraz z wprowadzeniem na rynek nowej generacji modeli XF, XG i XG+ firma DAF wprowadza zdalne aktualizacje oprogramowania silnika i układów oczyszczania spalin, modułu ECU pojazdu, centralnej bramy bezpieczeństwa (CSG) i systemu DAF Connect. Najdłuższy w branży czas pracy bez przestojów pomagają uzyskać również okresy międzyobsługowe wynoszące do 200 000 kilometrów. W przypadku transportu długodystansowego dostępna jest opcja przeglądów wydłużonych. Oznacza to zastosowanie rocznego okresu międzyobsługowego dla wszystkich zastosowań drogowych, co jest rozwiązaniem niespotykanym w branży.

DAF MultiSupport oferuje ogólnoeuropejskie kontrakty serwisowe, a dzięki nowemu narzędziu do planowania klienci są proaktywnie informowani o potrzebie wykonania czynności obsługowych, co również przyczynia się do uzyskania najwyższej w branży wydajności.

 

12.daf wprowadza nowa game pojazdow xf xg i xg ballast.pl wynik

 

Najlepsza w klasie widoczność bezpośrednia z kabiny to m.in.:przednia szyba i szyby boczne z nisko umieszczonymi krawędziami, okno w drzwiach pasażera w drzwiach i składany fotel pasażera. To także nowoczesne systemy kamer, system DAF Digital Vision oraz DAF Corner View czy najwyższej jakości oświetlenie LED.

Solidna konstrukcja kabiny ze zintegrowanymi strefami zgniotuoraz unikalny system zaprogramowanego przesunięcia kabiny (ProCaDis) odpowiadają za bezpieczeństwo bierne. Inne cenne dodatki to elektroniczny hamulec postojowy, hamulec naczepowy przy niskiej prędkości, asystent hamulca postojowego.

Doskonały zakres bezpośredniego widzenia był jednym z czynników rozwoju nowej generacji DAF. W związku z tym wszystkie modele XF, XG i XG+ nowej generacji są wyposażone w dużą szybę przednią (2,3 m2), która została umieszczona wyjątkowo nisko, zapewniając doskonałą widoczność bezpośrednią.

 

13.daf wprowadza nowa game pojazdow xf xg i xg ballast.pl wynik

 

 

Nową opcjonalną funkcją jest cyfrowy system DAF Digital Vision, zastępujący lusterka główne i szerokokątne. Kamery jeszcze bardziej zwiększają bezpośredni zakres widzenia, a jednocześnie poprawiają wydajność aerodynamiczną, przyczyniając się do osiągnięcia najniższego zużycia paliwa. Dodatkowe funkcje obejmują automatyczne panoramowanie (podążanie za tylną częścią naczepy podczas pokonywania zakrętu) i nakładanie znaczników w celu wyświetlenia dodatkowych informacji na temat długości pojazdu, co jest przydatne na przykład podczas jazdy manewrowej i wyprzedzania. Ogrzewane kamery zapewniają wyraźny obraz nawet w skrajnych warunkach pogodowych. Po raz pierwszy w branży zastosowano elektrycznie chowane kamery.

 

16.daf wprowadza nowa game pojazdow xf xg i xg ballast.pl wynik

 

DAF Corner View to opcja zastępująca lusterko krawężnikowe i lusterko przednie, która zapewnia pole widzenia znacznie większe niż w przypadku tradycyjnych lusterek. Jest to kolejna ważna cecha, która ma na celu dalsze zwiększenie bezpieczeństwa na drogach, a także ochronę szczególnie narażonych użytkowników dróg. Wyświetlacz systemu DAF Corner View jest zamontowany na słupku A pasażera, czyli dokładnie tam, gdzie powinien się znajdować.

W celu zapewnienia optymalnego widoku i widoczności firma DAF stała się pierwszym producentem pojazdów ciężarowych, który w 2013 roku wprowadził reflektory LED. Nowa generacja modeli XF, XG i XG+ wyznacza kolejny poziom: pełne oświetlenie LED w każdej wersji: światła do jazdy dziennej, światła mijania, światła drogowe, reflektory doświetlające zakręty i światła manewrowe, światła Skylights, boczne światła obrysowe i opcjonalne przednie światła przeciwmgielne. Dzięki niskiemu zużyciu energii i nieograniczonej żywotności diody LED zapewniają doskonałą jakość światła, a jednocześnie obniżają koszty eksploatacji. Funkcja automatycznego wyboru oświetlenia automatycznie włącza światła główne w ciemności i przy deszczowej pogodzie.

Nowa konstrukcja „body-in-white” charakteryzuje się lekkim, a jednocześnie wyjątkowo solidnym wykonaniem. Posiada ona pochłaniające energię uderzenia elementy na przegrodzie czołowej oraz tylne strefy zgniotu w pełni zintegrowane z tyłem kabiny, które zapewniają ochronę przed przemieszczającymi się ładunkami.

Nowa generacja modeli XF, XG i XG+ firmy DAF jest również wyposażona w opatentowany system zaprogramowanego przesunięcia kabiny (ProCaDis) firmy DAF, który w razie wypadku pozwala na jej kontrolowane przesunięcie na podwoziu o 400 mm w celu zapobieżenia jej odłączeniu i pochłonięcia energii uderzenia. Dzięki temu system ProCaDis gwarantuje zachowanie struktury kabiny i maksymalizuje przestrzeń przeżycia dla osób znajdujących się w pojeździe.

W modelach XF, XG i XG+ dostępna jest pełna gama urządzeń zapewniających bezpieczeństwo aktywne. Należą do nich: układ wspomagania hamowania, układ ostrzegania o opuszczeniu pasa ruchu i awaryjne światła hamowania. Najnowsza wersja zaawansowanego awaryjnego układu hamulcowego (AEBS-3) może zapewnić w pełni autonomiczne hamowanie awaryjne, pomagając uniknąć kolizji zarówno z pojazdami nieporuszającymi się, jak i jadącymi z prędkością do 80 km/h. System City Turn Assist wykrywa innych użytkowników dróg lub obiekty po stronie pasażera.

Inne opcjonalne układy to nowy elektroniczny hamulec postojowy DAF, który włącza hamulce automatycznie po wyłączeniu silnika. System hamulca przyczepy/naczepy przy niskiej prędkości włącza niezależnie hamulce przyczepy, aby zapewnić jej bezpieczne podłączenie i odłączenie. Asystent hamulca postojowego włącza wszystkie hamulce pojazdu równolegle do hamulca postojowego, aby zagwarantować, że pojazd ciężarowy nie poruszy się podczas załadunku lub rozładunku przy użyciu żurawia lub podczas obsługi wywrotki.

Jeśli chodzi o bezpieczeństwo, filozofia firmy DAF pozostaje niezmienna: „dłonie na kierownicy, wzrok na drodze”. Dlatego też nowa generacja pojazdów DAF oferuje najlepszą w klasie ergonomię. Wszystkie funkcje związane z jazdą są obsługiwane z poziomu kierownicy i za pomocą dźwigni pod kierownicą, podobnie jak menu wyświetlacza cyfrowego, zautomatyzowana skrzynia biegów TraXon oraz funkcje systemu audio i telefonu. Dodatkowe funkcje związane z prowadzeniem pojazdu są obsługiwane za pomocą łatwych w obsłudze, fizycznych przełączników, które są logicznie rozmieszczone na desce rozdzielczej.

 

15.daf wprowadza nowa game pojazdow xf xg i xg ballast.pl wynik

 

 

Najwyższy poziom komfortu kierowcy zaczyna się od doskonałej dostępności kabiny z zaledwie trzema stopniami, rozmieszczonymi w stylu wygodnej „klatki schodowej”. Aby ułatwić dostęp, można przesunąć kierownicę do położenia skrajnego wysunięcia do przodu. Po wejściu do kabiny wszystkich modeli kierowcę niemal oszałamia przestrzeń o dużej wysokości, która wynosi od 1900 do 2075 mm w modelu XF nowej generacji i do 2145–2200 mm w modelu XG+. Pojemność kabiny flagowego modelu klasy wyższej XG+ wynosi 12,5 m3, co stanowi nowy wymiar luksusu w branży.


Zakresy regulacji foteli i kolumny kierownicy nie mają sobie równych i zapewniają najlepszą możliwą pozycję kierowcy, bardzo zbliżoną do tej, którą zajmuje się w samochodzie osobowym. W modelach XG i XG+ opcjonalnie dostępne są obrotowe fotele kierowcy i pasażera, które po długim dniu jazdy można z łatwością ustawić w relaksujące położenie.

Składany fotel pasażera jest wyposażeniem standardowym. Zapewnia on nieograniczoną widoczność przez drzwi Vision Door z oknem widoku na krawężnik i pozwala uzyskać jeszcze więcej przestrzeni w kabinie. Istnieje możliwość złożenia zagłówka (opcja), dzięki czemu obok luksusowego łóżka DAF otrzymujemy praktyczny stół.


Pięknie wykonania deska rozdzielcza jest elementem naprawdę przyciągającym wzrok i została zaprojektowana w taki sposób, aby sprzyjać optymalnemu zakresowi bezpośredniego widzenia. Obejmuje ona atrakcyjny, środkowy wyświetlacz 12˝, który umożliwia wyświetlanie wszystkich informacji dotyczących pojazdu oraz opcjonalny ekran dotykowy 10˝ przeznaczony do obsługi systemu nawigacyjnego i informacyjno-rozrywkowego DAF. Wszystkie kluczowe informacje są od razu widoczne.

Najważniejsze przyciski są idealnie rozmieszczone na desce rozdzielczej i na nowo zaprojektowanej kierownicy, co zapewnia najlepszą intuicyjną obsługę. Konstrukcja jest w pełni zgodna z filozofią DAF „dłonie na kierownicy, wzrok na drodze” i pozwala uniknąć odrywania wzroku od drogi, a przez to przyczynia się do zwiększenia komfortu i bezpieczeństwa. Na środkowym wyświetlaczu kierowca może wybrać jeden z dwóch wzorów układów i cztery poziomy informacji. Ustawienia wyświetlania można również dostosować do własnych potrzeb.


Nowa generacja DAF ugruntowuje pozycję firmy DAF jako dostawcy najlepszych łóżek w branży pojazdów ciężarowych. Ich długość we wszystkich wersjach wynosi 2220 mm przy szerokości nie mniejszej niż 800 mm na całej długości w modelach XG i XG+. Opcjonalnie dostępne jest mechanicznie lub w pełni elektrycznie regulowane łóżko DAF Relax Bed zapewniające optymalne podparcie głowy, pleców i nóg.

Całkowicie nowy tylny panel sterowania umożliwia wygodną obsługę pełnej gamy funkcji z poziomu łóżka: oświetlenia, klimatyzacji, systemu dźwiękowego, okien i luku dachowego. Panel oferuje nawet tryb monitoringu (który uruchamia system DAF Direct Vision wraz z systemem lusterek cyfrowych DAF i DAF Corner Eye) oraz przycisk alarmu, który uruchamia klakson i światła awaryjne.

Pod leżanką znajduje się wiele schowków do przechowywania, w tym jedna lub dwie szuflady albo jedna lub dwie lodówki, w których da się ustawić pionowo butelki o pojemności 1,5 litra. Zewnętrzne schowki po lewej i prawej stronie są dostępne przez duże otwory w bokach kabiny.


Dzięki przestronnym kabinom nowa generacja pojazdów DAF zapewnia ogromne przestrzenie do przechowywania w konsolach dachowych i nad deską rozdzielczą, w kieszeniach drzwi i pod leżanką. Ponadto nowe modele XF, XG i XG+ oferują dużo miejsca na papiery, dokumenty i inne przedmioty. Deska rozdzielcza zawiera dwa uchwyty na kubki i małe butelki, a także znany na całym świecie wysuwany stolik DAF do jedzenia i pracy, który teraz jest jeszcze większy. Ponadto modele XG i XG+ wyposażono w praktyczną szufladę w dolnej części deski rozdzielczej, w której można łatwo przechowywać dokumenty lub laptopa.

Dzięki wyjątkowym wnętrzom nowych modeli XF, XG i XG+ firma DAF stworzyła idealny „dom dala od domu”. Doskonale podkreśla to również pełne oświetlenie LED, które obejmuje szereg opcji. W modelach XG i XG+ opcjonalnie dostępne jest eleganckie oświetlenie otoczenia, które obejmuje 15 diod LED i listew świetlnych, regulację jasności i koloru oraz bardzo ekskluzywne otoczenie. Podkreśla ono imponującą jakość nowej generacji pojazdów DAF, co ilustrują również doskonałe spasowanie i wykończenie, elementy ozdobne i zastosowane materiały. Świetnym przykładem jest miękki w dotyku, formowany osadowo materiał deski rozdzielczej, który stosuje się w samochodach osobowych klasy premium. Zapewnia możliwość zastosowania nowoczesnych ostrych krawędzi w konstrukcji, oferując jednocześnie zachwycający wygląd i doskonałe wrażenia dotykowe.

W celu zapewnienia najwyższego komfortu pracy pojazdy XF, XG i XG+ nowej generacji są standardowo wyposażone w system automatycznej regulacji temperatury lub w pełni zautomatyzowany układ klimatyzacji, który jest dostępny jako opcja. Nowością jest w pełni zintegrowany układ klimatyzacji postojowej, dostępny jako opcja w modelu XG+, przeznaczony do automatycznego chłodzenia lub ogrzewania wnętrza kabiny podczas jazdy lub pracy na biegu jałowym.

Wydłużenie przedniej części kabiny o 160 mm wiązało się z koniecznością zastosowania nowego podwozia. Nowo zaprojektowane i usztywnione belki poprzeczne oraz nowe aluminiowe przednie zabezpieczenie przeciwnajazdowe zapewniają wyjątkową wytrzymałość na skręcanie i małą masę (+/- 38 kg), co gwarantuje niedościgniony komfort kierowcy. Efekt ten osiągnięto również dzięki nowemu zawieszeniu kabiny z nową konstrukcją tłumika drgań i zintegrowanym uchwytom. Zawieszenie tylnej osi zostało przeprojektowane w taki sposób, aby obejmowało nową geometrię oraz nowe położenie siodła, co w przypadku modeli XG i XG+ zapewnia większy rozstaw osi (4000 mm) przekładający się na doskonałe właściwości jezdne i sterowność. Całkowicie nowy układ kierowniczy charakteryzuje się wspaniałą charakterystyką kierowania przy niewielkim wysiłku.

Znaczący wkład w wyjątkowy komfort nowej generacji pojazdów ma niezwykle niski, zredukowany o połowę, poziom hałasu i drgań wewnątrz oraz miękkość jazdy. Również w tym obszarze modele XF, XG i XG+ wyznaczają nowy standard w branży.

Zapewnienie doskonałej jakości, niezawodności i trwałości zawsze było — i zawsze pozostanie — najwyższym priorytetem firmy DAF. Procesy rozwoju nowej generacji pojazdów DAF opierają się na zasadach projektowania Design for Six Sigma oraz Automotive Spice, dla których przeprowadzono audyty na poziomie 2 i 3, co jest wyjątkowym osiągnięciem w przypadku branży pojazdów ciężarowych. Na etapie badań przeprowadzono obszerne testy koncepcyjne, obok pełnego zestawu testów funkcjonalnych, trwałości i niezawodności wykonanych w najnowocześniejszym Centrum technicznym DAF oraz w ramach testów drogowych. W całej Europie do codziennej eksploatacji przekazano klientom ponad 150 pojazdów testowych. W ten sposób przed rozpoczęciem produkcji nowej generacji pojazdów XF, XG i XG+ firma DAF uzyskała ekwiwalent około 20 milionów kilometrów pokonanych w transporcie długodystansowym.

 

6.daf wprowadza nowa game pojazdow xf xg i xg ballast.pl wynik

 

Nowa generacja modeli DAF to całkowicie nowa i niezwykle energooszczędna platforma pojazdów w pełni przygotowanych do użycia przyszłych nośników energii, takich jak akumulatory i wodór, a także przyszłych układów napędowych, w tym silników elektrycznych, hybryd typu „plug-in”, ogniw paliwowych i spalinowych silników wodorowych. Najnowocześniejsze silniki wysokoprężne stosowane w pojazdach są ekologiczne i wydajne oraz przygotowane do zasilania najnowszymi generacjami biopaliw (w tym GTL i HVO), a także z odnawialnymi paliwami typu e-fuels, co umożliwi dalszą eliminację śladu węglowego w transporcie drogowym.

Firma DAF rozpocznie produkcję seryjną ciągników 4x2 i 6x2 oraz podwozi pod zabudowę w ramach całkowicie nowej generacji pojazdów XF, XG i XG+ w ostatnim kwartale 2021 roku. Na razie nie wiadomo co z ciągnikami 8x4 czy 10x5. 

 

Źródło: DAF Trucks

 

Zapisz się na newsletter