Nasza strona używa cookies, klikając w przycisk "akceptuję" zgadzasz się na ich stosowanie. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o ich działaniu kliknij w przycisk "więcej".

Smaller Default Larger

1.moduly goldhofer i 3000 ton ballast.pl

 

 

Pod koniec ubiegłego roku firmom KAHL Schwerlast & Pieper Schwertransporte zlecono przewiezienie sześciu ogromnych wymienników ciepła, przeznaczonych dla dwóch zakładów skraplania gazu w Rosji. W ciągu kilku miesięcy poszczególne komponenty były przetransportowane z różnych zakładów produkcyjnych do firmy Barlage w Haren. Tam je zmontowano i wykonano ostatnie poprawki.

 

Zlecenie składało się z sześciu wymienników ciepła (w sumie ponad 3000 ton):

 

  • dwóch o masie 658 t i wymiarach 46,33 x 6,22 x 7,32 m (dł. x szer. x wys.),
  • dwóch o masie 429 ton i wymiarach 29,06 x 5,58 x 7,53 m (dł. x szer. x wys.),
  • dwóch o masie 466 ton i wymiarach 32,25 x 6,42 x 6,95 m (dł. x szer. x wys.).

 

Grupa KAHL otrzymała zadanie transportu z zakładu montażowego na nabrzeże, gdzie dwa żurawie (Liebherr LR 1600) przeładowały je na statek. Chociaż trasa miała tylko około 800 m długości, wyzwania były ogromne ze względu na konieczność pokonywania ograniczonej przestrzeni na trasie wokół portu.

 

2.moduly goldhofer i 3000 ton ballast.pl

 

Zespół transportowców polegał na zaufanych, wytrzymałych modułach Goldhofer w konfiguracji osi 2x12 PST/SL-E, podejmując gigantyczny ładunek bez użycia żurawia. Sprzęt użyty do operacji był kombinacją podziału P 1 + 1/2, czyli z jednym modułem podzielonym wzdłużnie i połączonym równolegle z drugim pełnym modułem. Zaletą tej kombinacji jest to, że z jednej strony zapewnia znacznie lepszą stabilność niż transporter o pojedynczej szerokości, a z drugiej strony wymaga mniej miejsca do manewrowania niż kombinacja P 1 + 1 o podwójnej szerokości. Każda 12-osiowa jednostka była napędzana przez wysokowydajny Powerpack o mocy 490 KM. Z ładunkiem 658 t przymocowanym do dwóch zestawów samojezdnych transporterów, pokonanie trzech zakrętów pod kątem 90 ° przy całkowitej długości zespołu przekraczającej 50 m i szerokości ładunku wynoszącej ponad 6,43 m było nie lada wyczynem.

 

3.moduly goldhofer i 3000 ton ballast.pl

 

Konieczne było ostrożne manewrowanie, aby ominąć szereg stałych przeszkód (silosy, ściany, itp.). Dzięki elektronicznemu sterowaniu na wszystkich osiach i ograniczeniu prędkości jazdy, eksperci z powodzeniem przeprowadzili ładunek do celu.

 

4.moduly goldhofer i 3000 ton ballast.pl

 

Obsługa takich operacji transportowych bez obrotnicy (której zaletą jest znacznie większa stabilność przechyłu) wymaga drobiazgowych prac przygotowawczych i dużego doświadczenia. Pomimo wszystkich trudności, ogromny ładunek dotarł na miejsce w odpowiednim czasie, a statek mógł odpłynąć zgodnie z planem.

 

Źródło: Goldhofer

Zapisz się na newsletter