Nasza strona używa cookies, klikając w przycisk "akceptuję" zgadzasz się na ich stosowanie. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o ich działaniu kliknij w przycisk "więcej".

Smaller Default Larger

 1.cometto mspe i nowy tunel ballast.pl wynik

 

Włoska autostrada A1, o długości 750 km, jest w trakcie gruntownej modernizacji, obejmującej kilka tuneli, między innymi ten o nazwie „Santa Lucia”. Budowla o długości 7528 m  - biegnąca przez pasmo Apeninów - znajduje się na odcinku między Barberino del Mugello i Calenzano w prowincji Florencja.

Jedną z maszyn, zaangażowanych to tego projektu, jest tarcza wiertnicza, zaprojektowana do wykonywania przewiertów, w niejednorodnej geologicznie skale. Masa urządzenia to 320 ton i średnica 9500 mm Do jego transportu użyto modułu Cometto MSPE z firmy Calabrese Autogru s.r.l. z Turynu.

 

3.cometto mspe i nowy tunel ballast.pl wynik

 

Do pracy wykorzystano dwa 20-osiowe transportery modułowe MSPE firmy Cometto, z czterema zespołami Power Pack o mocy 110 kW. W trudnym terenie można było poradzić sobie dzięki doskonałym właściwościom terenowym SPMT oraz wysokiej manewrowości, osiągniętej dzięki zastosowaniu elektronicznego układu kierowniczego o kącie skrętu + /- 135 °. W celu zachowania stateczności ładunku zastosowano dwa maoduły pracujące obok siebie. Na każdym z nich pracowały dwie jednostki Power Pack.

 

4.cometto mspe i nowy tunel ballast.pl wynik

 

5.cometto mspe i nowy tunel ballast.pl wynik

 

Cometto MSPE 2.43 to moduł na 20 osiach, o dopuszczalnym nacisku na oś wynoszącym 40 t i całkowitej ładowności około 720 ton. Cometto MSPE jest ważnym narzędziem transportowym firmy Calabrese Autogru S.r.l., która zajmuje się również wynajmem dźwigów od 30 t do 800 t oraz podnośników do 100 m. 

 

6.cometto mspe i nowy tunel ballast.pl wynik

 

Moduł samobieżny Cometto należący do firmy Calabrese Autogru s.r.l. będzie ponownie przewoził tarczę po jej wyjściu z tunelu. 

 

 

Źródło: Faymonville

 

Zapisz się na newsletter