Nasza strona używa cookies, klikając w przycisk "akceptuję" zgadzasz się na ich stosowanie. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o ich działaniu kliknij w przycisk "więcej".

Smaller Default Larger

2.spmt jako balast do liebherra lr 11000 ballast.pl

 

 

Koncern Liebherr opracował interesującą alternatywę dla balastu żurawia gąsienicowego, ściśle współpracując z firmą Sarens i producentem pojazdów KAMAG. Zastosowano moduł SPMT firmy KAMAG jako wózek balastowy. Pomysł nie był zupełnie nowy, ponieważ Liebherr próbował już podobnych rozwiązań z innymi modelami. Jednak do tej pory SPMT nigdy nie były sterowane bezpośrednio z kabiny operatora żurawia. Osobna grupa odpowiedzialna za moduł samobieżny musiała komunikować się z operatorem i śledzić ruchy maszyny. Konieczne było rozwiązanie komplementarne.

W tym celu firma Sarens dostarczyła firmie Liebherr dwa SPMT K24 marki KAMAG na potrzeby rozwoju i testowania projektu. Wkrótce stało się jasne, że to zadziała. Dyrektor techniczny Carl Sarens i inżynier projektu Hendrik Sanders testowali rozwiązanie w październiku. Carl Sarens wyjaśnia: Jesteśmy bardzo zadowoleni z wyników współpracy z Liebherr i KAMAG. Wszystkie nasze wymagania zostały spełnione i jestem przekonany, że przyniesie to znaczną wartość dodaną dla przyszłych projektów”.

 

3.spmt jako balast do liebherra lr 11000 ballast.pl

 

Firma KAMAG opracowała specjalną skrzynkę kontrolną, aby zapewnić dobrą komunikację między żurawiem i SPMT. Pomocnym aspektem był fakt, że system sterowania Liebherr LICCON i system sterowania KAMAG mają podobną strukturę.

Jens Könneker z Liebherr Lattice Boom Cranes Product Management zademonstrował w pełni funkcjonalne rozwiązanie w listopadzie br. na wewnętrznej prezentacji. „Wszyscy zaangażowani tutaj są zachwyceni dobrą współpracą z KAMAG i Sarens, a wynik jest rewelacyjny ” - mówi Könneker. Liebherr LR 11000 jest dostarczany do klienta z podwieszaną paletą balastową. Następnie przeciwwagę

umieszcza się na SPMT przed pracami, które wymagają wózka balastowego i łączy przy pomocy specjalnego adaptera. Jeśli „przyczepa” nie jest potrzebna, żuraw pracuje z podwieszonym balastem.

 

 

Źródło: Liebherr

Zapisz się na newsletter