Nasza strona używa cookies, klikając w przycisk "akceptuję" zgadzasz się na ich stosowanie. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o ich działaniu kliknij w przycisk "więcej".

Smaller Default Larger

2.6200 ton na goldhoferach ballast.pl

 

 

Turecka firma Hareket Heavy Lifting & Project Transportation wygrała kontrakt na przetransportowanie dwóch statków pasażerskich, ważących 6200 ton... na odległość 250 m do pływającego doku, w stoczni Tersan.

Dwa statki, Havila Capella i Havila Castor, zostały zamówione do norweskiej floty Havila Kystruten i wejdą do służby na trasie między Bergen i Kirkenes. Statki o długości 124 m, szerokości 22 m i wysokości 35 m są najnowocześniejsze pod względem ekologicznym i zastosowanej  w nich inżynierii. Są zasilane LNG i bateriami, ale są również zaprojektowane pod ogniwa wodorowe.

 

1.6200 ton na goldhoferach ballast.pl

 

Aby przetransportować statki do pływającego doku, firm Hareket wykorzystała łącznie 200 wytrzymałych osi z 1600 kołami. Wyposażenie obejmowało 56 modułów Goldhofer PST/SL-E z napędem hydrostatycznym i elektronicznym sterowaniem wielodrogowym oraz 36 konwencjonalnych modułów Goldhofer THP/SL do dużych obciążeń. „Chociaż odległość do pokonania przez te dwa statki nie była zbyt duża, waga statków i obsługa były głównym wyzwaniem dla nas i jesteśmy dumni, że udało nam się to w tak krótkim czasie” - mówi Abdullah Altunkum, Członek Zarządu Hareket.

 

3.6200 ton na goldhoferach ballast.pl

 

Operacja obejmowała również przesunięcie statków w bok o więcej niż 2 metry (na krótkim odcinku trasy) w celu prawidłowego zestrojenia z pływającym dokiem. Podczas gdy samobieżnymi modułami, z ich elektronicznym układem kierowniczym, można było sterować za pomocą jednego pilota, potrzebny był oddzielny operator, aby zsynchronizować sterowanie konwencjonalnymi modułami. Specjalistom z firmy Hareket udało się przemieścić oba statki w zaledwie 4 dni i to w odległości zaledwie 1,5 m między nimi.

 

Źródło: Goldhofer

Zapisz się na newsletter