Nasza strona używa cookies, klikając w przycisk "akceptuję" zgadzasz się na ich stosowanie. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o ich działaniu kliknij w przycisk "więcej".

Smaller Default Larger

 2. ix walne zgromadzenie osptn juz za nami ballast.pl

 

 

W piątek 18 września br. w Hotelu Warszawianka w Serocku odbyło się IX Walne Zgromadzenie Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Pracodawców Transportu Ponadnormatywnego. Doroczny zjazd skupił się na podsumowaniu działalności w ubiegłym roku, wyborze zarządu oraz wyznaczeniu celów na kolejne lata.

Zgromadzenie spotkało się z dużym zainteresowaniem członków – zarejestrowało się niemal 130 uczestników. W ubiegłym roku w szeregi OSPTN wstąpiło 13 nowych firm, co oznacza, że organizacja skupia większość liczących się podmiotów zajmujących się transportem ponadnormatywnym, pilotażem, usługami dźwigowymi oraz pompowaniem betonu w Polsce.

 

7. ix walne zgromadzenie osptn juz za nami ballast.pl

 

Pierwszym zagadnieniem, poruszonym przez prezesa OSPTN – Pana Łukasza Chwalczuka – była kwestia zmian w kategoriach zezwoleń. Zapowiadaną nowością jest definicja „droga publiczna”, która teoretycznie powinna ułatwić przewozy m.in. w okolicach polskich portów morskich czy przejść granicznych na końcowych odcinkach niebędących drogami krajowymi.

Omówiono także taryfikator nowych kar za przekroczenie nacisku 10 ton na pojedynczą oś napędową, które – o dziwo – są groźniejsze dla ciągników siodłowych 4x2/4x4 niż 3- lub 4-osiowych. Niedopracowane przepisy już nie raz powodowały większą ilość kłopotów – podobnie jest w tym przypadku. Łukasz Chwalczuk podkreślił rosnącą odpowiedzialność załadowców za przeładowanie przewoźnika. W przypadku wielu ładunków, takich jak konstrukcje stalowe, trudno firmie transportowej ocenić faktyczną masę towaru lub często jest ona celowo wprowadzana w błąd przez zleceniodawcę zaniżającego tą wartość. Kolejne zmiany przepisów zapowiadają większą odpowiedzialność załadowcy za naciski na osie. Natomiast planowane włączenie Straży Miejskich do grupy organów uprawnionych do kontroli nacisków na osie wywołało dezaprobatę przewoźników, spodziewających się powrotu nadgorliwości tej formacji, przy jednoczesnej nieznajomości przepisów z jakiej zasłynęła w przeszłości.

 

8. ix walne zgromadzenie osptn juz za nami ballast.pl

 

OSPTN w ubiegłym roku zajmowało się także kwestią dyskryminacji językowej kierowców z Polski na terenie Niemiec. W tym celu stowarzyszenie skierowało do Komisji Europejskiej interpelację, w wyniku której KE może naciskać rząd niemiecki. Działalność OSPTN w instytucjach europejskich to obszar licznych sukcesów. Udało się nawiązać kontakt z unijnymi urzędnikami odpowiedzialnymi za transport ponadnormatywny w celu eliminacji kolejnych transportowych patologii. Dotyczyło to m.in. dyrektyw, ubezpieczeń w Niemczech itp. Do spotkania dołączyła wirtualnie Margareta Przybyła, zajmująca się doradztwem, lobbowaniem i relacjami z instytucjami UE. Jako doradczyni w Parlamencie Europejskim współtworzyła prawo europejskie w zakresie mobilności pracy i usług, sektora transportu drogowego, polityki zatrudnienia i polityki społecznej. Dzięki jej doświadczeniu i kontaktom OSPTN może – wzorem podmiotów unijnych – wpływać na kształtowanie się kluczowych dla branży przepisów.

 

10. ix walne zgromadzenie osptn juz za nami ballast.pl

 

Wśród innych tematów poruszonych na spotkaniu poruszono także kwestię zdalnego wydawania zezwoleń na transport ponadnormatywny, której nieoficjalnym autorem jest wirus Covid-19. Do końca pandemii elektroniczna forma uzyskiwania zezwoleń ma podstawę prawną, dlatego obecny czas OSPTN chce wykorzystać do utrwalenia tej drogi. Na obecnym etapie GDDKiA czy ITD są zainteresowane cyfrową formą uzyskiwania zezwoleń – problem podtrzymuje tylko Ministerstwo Infrastruktury.

Kolejnym etapem zgromadzenia były wybory nowego Zarządu i Komisji Rewizyjnej OSPTN. Jak można było się tego spodziewać i ku radości wszystkich obecnych, na kolejną kadencję jednogłośnie prezesem został wybrany Łukasz Chwalczuk. Gratulujemy! Pełny skład Zarządu oraz Komisji pojawi się wkrótce na stronie internetowej OSPTN.

Ostatnią częścią spotkania było szkolenie z Pakietu Mobilności, który stał się faktem – ale co istotne – nadal w opracowaniu. Niuanse tego tematu-rzeki wyjaśniał Mateusz Włoch z firmy Inelo. Spotkanie ukoronowała uroczysta kolacja integracyjna w miłej atmosferze.

 

FOTOGALERIA:

 

1. IX Walne Zgromadzenie OSPTN – już za nami…  ballast.pl
2. IX Walne Zgromadzenie OSPTN – już za nami…  ballast.pl
3. IX Walne Zgromadzenie OSPTN – już za nami…  ballast.pl
4. IX Walne Zgromadzenie OSPTN – już za nami…  ballast.pl
5. IX Walne Zgromadzenie OSPTN – już za nami…  ballast.pl
6. IX Walne Zgromadzenie OSPTN – już za nami…  ballast.pl
7. IX Walne Zgromadzenie OSPTN – już za nami…  ballast.pl
8. IX Walne Zgromadzenie OSPTN – już za nami…  ballast.pl
10. IX Walne Zgromadzenie OSPTN – już za nami…  ballast.pl
Previous Next Play Pause
1 2 3 4 5 6 7 8 9

 

Grzegorz Teperek – ballast.pl

Zapisz się na newsletter