Nasza strona używa cookies, klikając w przycisk "akceptuję" zgadzasz się na ich stosowanie. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o ich działaniu kliknij w przycisk "więcej".

Smaller Default Larger

 

3.dobre wiesci na koniec roku dla pomp i gabarytow ballast.pl

 

W październiku 2019 roku Ogólnopolskie Stowarzyszenie Pracodawców Transportu Nienormatywnego reprezentowało w Ministerstwie Infrastruktury nie tylko przewoźników, ale przede wszystkich przedstawicieli pomp do betonu. Członkowie Stowarzyszenia wspierali Ministra Infrastruktury wiedzą i doświadczeniem w trakcie konsultacji publicznych dążących do zmiany rozporządzenia o warunkach technicznych pojazdów.Ministerstwo zaakceptowało wszystkie postulaty!

 

Już w najbliższym czasie 4 osiowe pompy będą mogły mieć 34 tony DMC ponieważ w pełni zaakceptowano następującą treść:

 

"samochodu ciężarowego o podrodzaju wywrotka, samochodu ciężarowego o podrodzaju pojemnik z przeznaczeniem betoniarka albo betoniarka z pompą do betonu, z zabudową wymienną o podrodzaju wywrotka albo podrodzaju pojemnik z przeznaczeniem betoniarka albo betoniarka z pompą do betonu oraz samochodu specjalnego z przeznaczeniem pompa do betonu, mającego cztery osie, używanego w ruchu krajowym – 34 ton, jeżeli oś napędowa jest wyposażona w koła bliźniacze lub koła pojedyncze wyposażone w szerokie opony (typu „Super Single”) i zawieszenie pneumatyczne lub równoważne, o którym mowa w § 5b, albo jeżeli każda z osi napędowych jest wyposażona w koła bliźniacze, a największy nacisk każdej z tych osi nie przekracza 9,5 tony."

 

Ale to nie wszystkie dobre wieści - z prac OSPTN skorzystają także przewoźnicy ładunków ponadnormatywnych. Dla wszystkich pojazdów (ciągniki siodłowe, naczepy, żurawie samochodowe oraz pompy do betonu) usunięto treści § 5 ust. 2, dzięki czemu naciski osi w grupie osi nie będą musiały być równomierne. Liczne problemy, głównie na przejściach granicznych, odejdą do lamusa. W końcu będzie można w pełni korzystać z pojazdów 6x2, 6x4, 8x2, 8x4, a nawet większych. Dziękujemy i gratulujemy sukcesu OSPTN!

 

 

Źródło:OSPTN

Zapisz się na newsletter