Nasza strona używa cookies, klikając w przycisk "akceptuję" zgadzasz się na ich stosowanie. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o ich działaniu kliknij w przycisk "więcej".

Smaller Default Larger

2.esta dla turcji bulgarii i polski ballast.pl

 

 

Tureckie Stowarzyszenie Transportu Ciężkiego AND (Ağır Nakliyeciler Derneği) zostało członkiem ESTA (Europejskiego Stowarzyszenia Transportu Ponadnormatywnego i Żurawii, łączącego firmy z całej Europy), co jeszcze bardziej wzmocni współpracę międzynarodową i pomoże podnieść standardy na tym ważnym i rozwijającym się rynku. AND zostało utworzone pod koniec 2016 roku przez 13 firm. Obecnie liczy 73 członków, którzy pracują wyłącznie w sektorze transportu nienormatywnego.

 

3.esta dla turcji bulgarii i polski ballast.pl

 

Selcuk Gormezoglu, prezes AND wyjaśnił: „W ciągu ostatnich 10 lat nasz sektor rozwijał się szybko i ten wzrost sprawił, że konieczne stało się objęcie naszych firm jednym dachem, aby rozwiązać wspólne problemy i problemy oraz opracować rozwiązania, zarówno w kraju, jak i za granicą ”.

 

Priorytety AND obejmują lobbowanie władz w celu aktualizacji i zmiany przepisów ruchu drogowego Turcji, zarówno w celu uwzględnienia nowych technologii, jak i, w miarę możliwości, dostosowania ich do standardów europejskich. Organizacja koncentruje się również na standardzie umów, a także na podnoszeniu kwalifikacji zawodowych i szkoleniu kierowców korzystających z pojazdów eskortujących.

 

Bułgarskie Stowarzyszenie Transportu Ciężkiego (NSPIT) poprosiło ESTA o wsparcie w nacisku na władze kraju, aby zaktualizowały przepisy dotyczące ciężkiego transportu drogowego ładunków nienormatywnych. Prezydent ESTA David Collett napisał do Mladena Gancheva, prezesa zarządu NSPIT i jednocześnie szefa bułgarskiej firmy transportowej Holleman, aby zaoferować wsparcie. NSPIT dołączyło do ESTA w zeszłym roku. Organizacja powstała trzy lata temu. W liście do pana Gancheva David Collett wezwał władze bułgarskie do dostosowania ich przepisów ustawowych i wykonawczych dotyczących transportu ładunków nienormatywnych do tych w innych krajach europejskich. W liście napisano: „Rozumiemy, że obecny system jest bardzo drogi i składa się ze zbyt wielu komponentów. To powoduje, że bułgarskie nienormatywne zezwolenia na transport należą do jednych z najdroższych w Europie.” Collett zalecił również, aby Bułgaria przyjęła europejskie wytyczne dotyczące najlepszych praktyk w zakresie nienormowanego transportu drogowego, opublikowane przez Komisję Europejską.

 

Gdy NSPIT dołączał do ESTA, Mladen Ganchev powiedział: „Naszym celem w NSPIT jest zmiana wielu aspektów prawa i przepisów w Bułgarii, ponieważ mają one ponad 20 lat i nie odpowiadają współczesnym przepisom i sprzętowi. Im więcej krajów jest reprezentowanych w ESTA, tym lepiej wyrażane są nasze obawy, zarówno w Brukseli, jak i przez rządy krajowe. ”

 

4.esta dla turcji bulgarii i polski ballast.pl

 

Polska także należy do ESTA, dzięki zabiegom Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Pracodawców Transportu Ponadnormatywnego Ponadnormatywni.pl. ESTA skutecznie reprezentuje narodowe organizacje przewoźników i od kiedy istnieje (1976 rok) osiągnęła sporo sukcesów w modernizacji prawa w wielu krajach. Historia ESTA pokazuje, że duża, międzynarodowa organizacja jest w stanie wywrzeć stosowną presję na urzędnikach czy ustawodawcach. Działania te wspierane są przez członków ESTA, którzy liczą na harmonizację przepisów w całej Europie i ograniczenie działań protekcjonistycznych krajów członkowskich. Nagrody ESTA Award, za najciekawszy transport roku, trzykrotnie zdobyły polskie firmy.

 

 

Źródło: ESTA/Grzegorz Teperek- ballast.pl

Zapisz się na newsletter