Nasza strona używa cookies, klikając w przycisk "akceptuję" zgadzasz się na ich stosowanie. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o ich działaniu kliknij w przycisk "więcej".

Smaller Default Larger

 9.212 ton 8 km 5 km h ballast.pl

 

 

To nie podróż z Włoch do Szwecji stanowiła wyzwanie, gdy miasto Sztokholm kupiło trzy nowe transformatory. Wyzwaniem było przetransportowanie ich przez ostatnie osiem kilometrów z Gröndal do Bredäng. Tego zadania podjęła się firma Jinert .

 

1.212 ton 8 km 5 km h ballast.pl

 

Transport z Gröndal do Bredäng został poprzedzony sześciomiesięcznym planowaniem. Kluczowe pytanie brzmiało: gdzie należy rozładować włoskie transformatory? W mieście otoczonym wodą i portami odpowiedź tylko z pozoru brzmi łatwo. Ładunek miał 212 ton i 5,5 metra wysokości i nie każde nabrzeże było na to gotowe.Oczy planistów zwróciły się ku Västerasa. Tam ładunek mógł zostać przeniesiony  żurawiem pontonowym Lodbrok - o nośności 260 ton - ze statku, przetransportowany wodą przez Mälaren do Gröndal w Sztokholmie, a następnie drogą lądową do Bredäng. Wykonawcą tego ostatniego odcinka była firma Jinert z Hässleholm - jedna z największych firm dźwigowych i transportowych w Szwecji.

 

3.212 ton 8 km 5 km h ballast.pl

 

Droga, z Gröndal do stacji transformatorowej w Bredäng, biegnie przez obszary mieszkalne. Konieczne było usunięcie znaków drogowych i położenie - w niektórych miejscach - płyt drogowych (w sumie na trasie o długości 8 km ułożono 90 płyt).

 

7.212 ton 8 km 5 km h ballast.pl

 

W celu minimalnego przeniesienia ciężaru na jezdnię transformator załadowano na naczepę z 14 osiami -  zestaw miał długość prawie 30 metrów. Ciągnikiem był Mercedes-Benz Actros o mocy 630 koni, który był w stanie uciągnąć 250 ton przy nachyleniu drogi do 12%. Przy 1% spadku może pociągnąć do 500 ton. Przed wzniesieniami dołączał się kolejny ciągnik: balastowy.

 

5.212 ton 8 km 5 km h ballast.pl

 

O godzinie 19:31 Lodbrok dobił do nabrzeża w Ekensdal.Żuraw musi podać ładunek daleko od brzegu, gdyż nabrzeże nie jest, tak naprawdę, zbudowane do tego typu ładunków. O godzinie 21:23 żuraw uniósł transformator. Po kilku obrotach i precyzyjnej regulacji siłą rąk posadowiła ładunek na naczepie.

 

2.212 ton 8 km 5 km h ballast.pl


O godzinie 21:34, gdy transformator jest już na swoim miejscu, widzowie brawami nagrodzili ekipę Jinert, a o 23:29 skończyło się mocowanie ładunku - zestaw jest gotowy do drogi.

 

4.212 ton 8 km 5 km h ballast.pl


Tuż przed północą (23:54), przez śpiące przedmieście, rozpoczęła się podróż pierwszego transformatora - w iście w spacerowym tempie 5km/h.
O godzinie 00:26 trasa zaczęła prowadzić stromo pod górę, dlatego dołączono drugi ciągnik.

 

10.212 ton 8 km 5 km h ballast.pl

 

Chwilę potem transformator został rozładowany i nadszedł czas, aby drugi z trzech transformatorów, odbył tę samą podróż.

 

Tutaj możecie zobaczyć krótki film z tej operacji.

 

212 ton, 8km, 5km/h  - ett halvt års planering.
Previous Next Play Pause
1


Źródło:Jinert/Mercedes/ballast.pl

 

Zapisz się na newsletter