Nasza strona używa cookies, klikając w przycisk "akceptuję" zgadzasz się na ich stosowanie. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o ich działaniu kliknij w przycisk "więcej".

Smaller Default Larger

2.nowy 540 konny silnik scania ballast.pl

 

 


Dotychczasowa oferta 13-litrowych silników Scania, zostaje uzupełniona o piąty wariant o mocy 540 KM. Silnik DC13 166 jest zaprojektowany do zadań, gdzie liczy się wysoka moc, niska masa własna pojazdu i oczekiwany jest stosunkowo mały nacisk na przednią oś.

 

– Pozostając wiernymi zasadzie oferowania rozwiązań skrojonych na miarę, odpowiadamy na potrzeby klientów i wprowadzamy topową wersję naszego 13-litrowego bestsellera. Gama naszych rzędowych, 6-cylindrowych silników jest na czele stawki, gdy mowa o wydajności paliwowej. Pojazdy Scania z 13-litrowym silnikiem wyróżniono nagrodą „Green Truck” trzy razy pod rząd, co jest spektakularnym osiągnięciem – komentuje Alexander Vlaskamp, Senior Vice President, Scania Trucks.

 

Obecnie gama mocy 6-cylindrowego silnika rzędowego to zakresy 370, 410, 450, 500 i 540 koni mechanicznych. Nowy silnik wykorzystuje większość rozwiązań wersji 500-konnej, w tym turbosprężarkę o stałej geometrii z łożyskami kulkowymi zamiast ślizgowych.

 

 

3.nowy 540 konny silnik scania ballast.pl

 

 

– Mocny wariant 540-konny jest przeznaczony przede wszystkim dla klientów i rynków, gdzie wymagania prawne dotyczące nacisku na przednią oś powstrzymują użytkowników od zamawiania silnika V8. Jest on jednak idealny dla każdego, kto potrzebuje solidnej dawki mocy w transporcie. W połączeniu z układem przeniesienia napędu o odpowiednim przełożeniu, sprawdzi się zarówno przy transporcie drewna, jak i jako „tulipanowy ekspres”. W drugim przypadku mówimy raczej o lekkim ładunku, ale docenią go użytkownicy zwracający uwagę na niskie spalanie przy wysokiej prędkości przejazdowej – wyjaśnia Alexander Vlaskamp.

 

Wszystkie silniki DC13 wykorzystują do oczyszczania spalin wyłącznie SCR. Charakteryzują się niskim zużyciem paliwa.

 

– Niskie zużycie paliwa i wysoka moc w stosunku do masy sprawiają, że nowy silnik jest atrakcyjny dla wielu klientów Scania. 2700 Nm już przy 1000 obr/min stwarza nieograniczone możliwości: od zastosowania mostów o „szybkim” przełożeniu do skonfigurowania „mocnego” układu napędowego ze zwolnicami w piastach kół, charakteryzującego się dużą siłą uciągu przydatną np. w leśnictwie – dodaje Alexander Vlaskamp.

 


Źródło:Scania

Zapisz się na newsletter