Branża transportowa stoi dziś przed wieloma wyzwaniami. Stała presja na skracanie terminów dostaw oraz rosnące wymagania dotyczące elastyczności w zarządzaniu flotą stawiają przed przewoźnikami coraz większe wyzwania.
Doświadczenia ostatnich lat pokazują, że inwestycje w modernizację taboru są coraz częściej odkładane w czasie ze względu na rosnące obciążenia finansowe. Dzięki programowi wynajmu długoterminowego mamy opłacalną alternatywę dla zakupów w tym dynamicznym środowisku.
Ostatnio dwie firmy – niemiecka i holenderska – nabyły ciągniki na wynajem na terenie całej Europy: wersje 6x4 i 8x4, mogące tworzyć zestawy do 250 ton (MAN TGX 41.640). Modele będące już w posiadaniu firm ES-GE i FLEX RENT są bogato wyposażone. Znajdziemy w nich m.in.: gniazda NATO 24 V, klimatyzację stacjonarną, przemienniki momentu obrotowego WSK z Turbo EVB i wiele innych opcji.
Samochody są wyposażone w silniki D38, połączone z przemiennikiem momentu obrotowego WSK i Turbo EVB. Razem z intarderem zapewnia to imponującą moc hamowania wynoszącą nie mniej niż 900 kW (1225 KM), dając poczucie bezpieczeństwa na długich zjazdach. Maksymalny moment obrotowy podczas ruszania wynosi nie mniej niż 4750 Nm, a maksymalna masa zestawów wynosi od 250 do 335 ton.
Przemiennik momentu obrotowego z blokadą zapewnia płynny rozruch, bardzo precyzyjne manewrowanie i mocne przyspieszenie przy bardzo dużym obciążeniu. Ciężkie ciągniki 8x4 są wyposażone w przesuwne siodło 3,5 cala i sprzęg z przodu. Z tyłu także zainstalowany jest sprzęg pod dyszel. Instalacja za kabiną jest ukryta za plastikowymi panelami, gdzie zamontowano niewielki 1000-litrowy zbiornik na paliwo, instalację hydrauliczną oraz dodatkową instalację chłodzącą.
Dlaczego wynajem ma sens? Czas oczekiwania na nowy ciągnik wydłuża się, a załadowca nie może czekać. Wynajem daje pojazd od ręki, a po zakończonym kontrakcie można go zwrócić. O wiele mniejsza jest skala zaanagażowania środków, odpada procedura wykazywania dużej zdolności kredytowej itp.
Źródło: MAN/ES-GE