Mercedes-Benz Custom Tailored Trucks (CTT), dział zabudów szytych na miarę firmy Mercedes-Benz Trucks, pomyślnie przebudował swój 300-tysięczny pojazd. Jubileuszowym pojazdem jest Actros 8x4/4 Full-SLT przeznaczony do użytku w transporcie ciężkim.
Marc Schulz, dyrektor ds. rozwoju produktów i marketingu w Mercedes-Benz Custom Tailored Trucks: „W świecie o rosnącej złożoności odpowiedni pojazd do konkretnego zapotrzebowania transportowego może nie być dostępny w produkcji seryjnej. Custom Tailored Trucks oferuje rozwiązania, w których szeroki asortyment wyposażenia standardowego i opcjonalnego Mercedes-Benz Trucks osiąga swoje granice. Jako centralny punkt kontaktowy w przypadku specjalnych życzeń klientów, w CTT dostarczamy naszym klientom unikalne, szyte na miarę rozwiązania. "
Od ponad 20 lat zespoły CTT opracowują, wdrażają i sprzedają rozwiązania „szyte na miarę”. Przez lata stale poszerzano portfolio produktów. Dziś można na przykład doposażyć w niezbędne części, aby sprostać rygorystycznym wymaganiom w transporcie ciężkim, zamontować dodatkową oś, dostosować rozstaw osi lub zamontować kabinę załogową w celu uzyskania dodatkowych siedzeń, na przykład w pojazdach straży pożarnej lub pojazdach komunalnych. Konwersje w celu realizacji specjalnych życzeń klientów przeprowadzane są w fabryce samochodów ciężarowych Wörth, w fabryce CTT w Molsheim we Francji, 100 kilometrów od Wörth oraz za pośrednictwem sieci partnerów CTT zajmujących się konwersją. Dzięki tym mocom produkcyjnym łącznie można przekonwertować do 70 pojazdów CTT dziennie.
Po zjechaniu Actrosa z linii produkcyjnej w Wörth, oryginalna 3-osiowa ciężarówka została przebudowana w 4-osiowy, pełnowymiarowy SLT z dwiema osiami napędzanymi w Molsheim i w TITAN w Sulzbach, aby móc używać go jako ciągnika z naczepą do transportu ciężkiego. W tym celu zamontowano 8-tonową oś przednią i ramę zamontowaną za kabiną, zapewniając miejsce na 900-litrowy zbiornik paliwa, zbiornik na sprężone powietrze oraz zamontowany z tyłu układ chłodzenia. Zamontowano siodło i sprzęg przyczepowy.
Źródło: Daimler