Na targach NordBau 2023, które odbędą się w dniach 6-10 września w Neumünster w Niemczech, firma Goldhofer AG po raz pierwszy zaprezentuje się – wraz z Volvo Trucks – na terenie zewnętrznym West, stoisko W223. Goldhofer dostarczy trzy eksponaty, a także zaoferuje kilka niespodzianek.
Dzięki naczepie »TRAILSTAR«, która miała swój międzynarodowy debiut na targach IAA 2022, firma Goldhofer AG odniosła prawdziwy sukces. Naczepa umożliwia firmom transportowym działającym w branży budowlanej i spedycyjnej ekonomiczny, solidny, szybki i bezpieczny transport ładunków uniwersalnych. Ponadto wersja czteroosiowa prezentowana na targach NordBau jest wyposażona w układ samokierowania, który zapewnia jeszcze większą zwrotność. Ta wysoce elastyczna naczepa ma między innymi optymalny stosunek ładowności do masy własnej oraz zamki do kontenerów Wader, do transportu 10-stopowych kontenerów budowlanych. »TRAILSTAR« jest również dostępna z nowymi oponami »CargoPlus« firmy Goldhofer dla nacisku na oś 10 lub 12 ton i użytkowej wysokości załadunkowej 780 mm (-60/+140 mm).
Podobnie jak wszystkie naczepy »STARLINE«, »TRAILSTAR« jest wyposażona w wiele inteligentnych detali, takich jak praktyczny system mocowania ładunku, dopasowane kieszonkowe kłonice oraz wypróbowana i przetestowana konstrukcja rampy zapewniająca niski kąt najazdu, dzięki czemu pojazdy niskopodłogowe można łatwo załadować. Dostępna jest również bardzo szeroka, głęboka i długa wnęka na ramię koparki do transportu koparek z dużymi ramionami.
Odwiedzający NordBau będą mogli sami przekonać się o modułowym systemie »STARLINE« i jego zaletach, ponieważ kolejnym eksponatem będzie trzyosiowy »STEPSTAR« z dwiema parami wnęk na koła. Pojazd ten wyróżnia się również bardzo niską masą własną, co przekłada się na znaczny wzrost ładowności. Zastosowanie komponentów klasy premium oznacza dłuższe okresy między przeglądowe i dłuższą żywotność floty, dzięki czemu całkowity koszt posiadania jest niższy niż w przypadku porównywalnych naczep. Dwie pary wnęk na koła umożliwiają transport bardzo wysokich maszyn budowlanych tam, gdzie maksymalna wysokość byłaby problemem. Wnęki na koła mają niski kąt wejścia i poprzeczne żebra, co zapewnia bezpieczny załadunek podczas transportu pojazdów kołowych o niskim kącie załadunku. Głębokość wnęk na koła można dostosować do prześwitu transportowanego pojazdu.
Dzięki sprawdzonemu »MPA« Goldhofer pokaże kolejną atrakcję na targach NordBau. Na poziomie technicznym, wszechstronna maszyna z technologią osi MacPherson oferuje wysoką stabilność boczną. Niewielka liczba komponentów sprawia, że »MPA« jest wyjątkowo łatwym w utrzymaniu rozwiązaniem, które jest przeznaczone pod duże naciski na oś 15,6 t przy 20 km/h i łączy w sobie szeroki kąt skrętu 60° z niską wysokością załadunku wynoszącą zaledwie 785 mm . Solidna konstrukcja i wysoka odporność na zginanie ramy pojazdu zapewniają maksymalną niezawodność i długą żywotność. Jest to idealne rozwiązanie do pracy na placu budowy. Ale to nie wszystko: prezentowana 7-osiowa przyczepa to pierwszy pojazd marki Goldhofer zaprojektowany przez ambasadorkę marki Goldhofer, Iwonę Blecharczyk, wraz z jej firmą Imagination Transport. Na targach NordBau 2023 osobiście zaprezentuje swój pierwszy ciągnik siodłowy z przyczepą o dużej ładowności wraz z zupełnie nowym ciągnikiem siodłowym Volvo.
Wraz z Volvo Trucks Goldhofer będzie współwystawcą z branży wagi ciężkiej na NordBau 2023, a na stoisku Goldhofer będą prezentowane dwa ciągniki siodłowe Volvo:
Dzięki mocy 750 KM, Volvo FH16 Iwony Blecharczyk w wersji 8x4 to najwyższa moc od Volvo Trucks. Jest w stanie obsłużyć zestaw o masie brutto do 325 ton. Dzięki skrzyni biegów Volvo I-Shift zmiana biegów następuje zawsze we właściwym momencie. Selektor jest zintegrowany z siedzeniem i ma ergonomiczny kształt ułatwiający obsługę. Opcjonalnie I-Shift może być również sterowana za pomocą przycisków na zestawie wskaźników zamiast selektora. Wyświetlacz wskaźników jest w pełni cyfrowy i oferuje dodatkowe opcje dla kierowców, aby dostosować środowisko pracy do ich potrzeb w każdej sytuacji. Dodatkowy dziewięciocalowy wyświetlacz boczny zapewnia im wygodną kontrolę nad funkcjami wózka, w tym nawet ośmioma kamerami i aplikacjami.
Goldhofer prezentuje na targach GIS we Włoszech nie mniej niż trzy różne typy pojazdów ze swojego odnoszącego sukcesy portfolio »STARLINE«. Nowa gama naczep samośledzących »STEPSTAR« oferuje inżynierię najwyższej jakości, dużą ładowność przy niskiej masie własnej oraz niezrównany system zabezpieczenia ładunku. Inteligentna konstrukcja przestrzeni ładunkowej i ładowalna „gęsia szyja” »MEGA« są kluczem do optymalnego wykorzystania całkowitej długości pojazdu. Nowością jest wersja z wymuszonym sterowaniem »STEPSTAR« Z zapewniająca jeszcze większą elastyczność i zwrotność.
Jakość premium w atrakcyjnych cenach. Takie motto wybrał Goldhofer, wprowadzając odnoszącą sukcesy rodzinę pojazdów »STARLINE«.
- Linie od 3 do 6 osi o ładowności do 84 t
- Dostępny z „gęsią szyją” »MEGA« dla optymalnego wykorzystania całej długości pojazdu jako przestrzeni ładunkowej, np. do transportu kontenerów
- Dostępne z jedną lub dwiema parami wnęk na koła w przestrzeni ładunkowej do transportu wysokich maszyn budowlanych
- Model platformowy z jedno- lub dwuczęściowymi rampami o wyjątkowo niskim kącie najazdu
- Dostępne z długim i szerokim wgłębieniem na wysięgnik koparki
- Wybór samoistnego lub wymuszonego kierowania
Inteligentna – i nieodzowna – koncepcja zabezpieczenia ładunku, łatwość obsługi i elastyczne opcje konfiguracji są również częścią pakietu. Wszystkie modele zapewniają wysoki poziom bezpieczeństwa i ułatwiają życie kierowcy. Na podlogę dostępne są różne materiały, takie jak blacha stalowa z powłoką antypoślizgową, drewno lub odporna na zużycie podłoga polimerowa »TraffideckGO«, opracowana wspólnie z firmą Goldhofer. To nie tylko oszczędność masy, ale także zmniejszona wysokość załadunku i wyjątkowy współczynnik tarcia.
„ »STEPSTAR« to idealna odpowiedź na oczekiwania naszych klientów: najwyższa jakość plus inteligentne detale w konkurencyjnych cenach. Wielu klientów szczególnie docenia fakt, że 3-osiowe pojazdy mogą być wykorzystywane do transportu w całej Europie z ładownością do 26,3 t i długością zestawu brutto 16,5 m”- mówi Marco Ceresa, regionalny kierownik sprzedaży we Włoszech.
Pojazdy mogą być również wyposażone w niskoprofilowe opony »CARGOPLUS®« opracowane przez firmę Goldhofer, które oferują zalety większej ładowności i niższej wysokości załadunku. »CARGOPLUS®« 60 obsługuje nacisk na oś 10 ton w porównaniu z 8 tonami z oponami 205, podczas gdy »CARGOPLUS®« 80 odpowiada oponom 245 i zapewnia redukcję wysokości załadunku o 75 mm przy takim samym obciążeniu osi. Przekłada się to na możliwość przemieszczania wyższych i cięższych maszyn budowlanych, co z kolei oznacza większą wszechstronność, większą elastyczność i mniej objazdów ze względu na ograniczenia wysokości na trasie.
Źródło: Goldhofer