Nasza strona używa cookies, klikając w przycisk "akceptuję" zgadzasz się na ich stosowanie. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o ich działaniu kliknij w przycisk "więcej".

Smaller Default Larger

 2.scheuerle wiezie u boota do muzeum ballast.pl

 

 

 

Prawdopodobnie była to najdłuższa kombinacja naczep ze sztywną platformą, jaką kiedykolwiek widziano na drogach publicznych w Niemczech. Firma Spedition Kübler przewiozła łódź podwodną o długości 50 metrów i wadze prawie 500 ton na naczepie SCHEUERLE InterCombi o 30 liniach osi. Trasa biegła z portu w Speyer do pobliskiego Muzeum Techniki – znajdującego się zaledwie cztery kilometry dalej.

Ekspert ds. transportu specjalnego, Frieder Saam, powiedział : Bez know-how firmy Kübler wraz z odpowiednim sprzętem, 90-metrowy i ważący ok. 590 ton zestawu pojazdów typu push-pull nie zostałby zrealizowany. Decydującym czynnikiem była wysoka zwrotność i wytrzymałość modułowej naczepy InterCombi.

Pierwsza próba wjazdu na teren Muzeum techniki w Speyer nie powiodła się. Zabrakło kilku centymetrów. Słup sygnalizacji ppoż, który nie został zdemontowany ze względów bezpieczeństwa, wystawał w wyznaczoną trasę. Zestaw pojazdów miał ponad 70 metrów długości i został zmuszony do cofnięcia. Największym wyzwaniem była przede wszystkim długość. Potrzebnych było 30 linii osi aby równomiernie rozłożyć ciężar 485 ton łodzi podwodnej U17 i prawie 100 ton masy wąłsnej środka transportu. Duża liczba osi InterCombi była konieczna, aby ogromny ciężar rozłożyć na jak największej powierzchni. Celem było utrzymać nacisk 2,48 tony na koło.Niskie obciążenie kół miało na celu pełną ochronę drogi.

 

4.scheuerle wiezie u boota do muzeum ballast.pl

 

Ładunek, czyli 50-letni U17 - okręt podwodny klasy 206 A, który ma 54 metry długości, 9 metrów wysokości i 6 metrów szerokości, dotarł do naturalnego portu Speyer promem. Czasami potrzebne były dodatkowe pojazdy holownicze i pchające, tak że rzeczywista długość zestawu pojazdów wzrosła do około 90 metrów.

Pięć lat planowano trasę transportu znad Zatoki Kilońskiej do Muzeum Techniki. Na szczęście druga próba okazała się skuteczna. Zestaw powoli wtoczył się na teren muzeum. U-boot następnie będzie poddany renowacji.

Frieder Saam, zawodowy kierowca i kierownik transportu w Spedition Kübler z siedzibą w Michelfeld-Erlin, wyjaśnia: „Zawsze jest bardzo miło, gdy ładunek dotarł do miejsca przeznaczenia bez uszkodzeń. Aż pięć lat planowania poszło na ten specjalny transport”.

 

3.scheuerle wiezie u boota do muzeum ballast.pl

 

Wejście do muzeum nie było jednak jedynym wyzwaniem na czterokilometrowej trasie. Zaledwie kilkaset metrów przed metą, był kolejny trudny punkt. Na skrzyżowaniu w strefie przemysłowej znajdował się zespół sygnalizacji świetlnej w wyznaczonym obszarze obrotu. Ale maksymalny kąt skrętu wynoszący +/- 60 stopni InterCombi wystarczyło do skutecznego kierowania pojazdem.

W 2024 roku U17 ponownie wyruszy w trasę tym razem do Muzeum Techniki w Sinsheim oddalonego o 40 kilometrów. Po raz kolejny Spedition Kübler wykorzysta sprzęt transportowy firmy TII SCHEUERLE.

Źródło: TII SCHEUERLE

Zapisz się na newsletter