Należąca do Filegl’a marka Hangler na Baumie zaprezentowała 3 naczepy. Pierwszą był pojazd do bardzo długich ładunków.
Naczepa typu SDS-H 460 Mega-Z Jumbo można rozsunąć teleskopowo o 7,5 metra, a wtedy maksymalna długość powierzchni ładunkowej (łącznie z gęsią szyją) wynosi 21 metrów, a po zsunięciu 9,7 metra (na niskiej platformie) plus 3,66 metra nad siodłem. Rozsuwaną długość można indywidualnie dopasować do potrzeb, możliwe są rozpiętości pośrednie.
Łabędzia szyja została zaprojektowana jako zewnętrzne podwozie nośne odpowiednie dla ciągników 2- i 3-osiowych, a wzmocnienia wzdłużne zapewniają wysokie obciążenia punktowe. Zamknięta rama zewnętrzna wykonana z ukośnych profili w kształcie litery U jest wzmocniona i wyjątkowo wytrzymała, bez problemu można transportować ładunki o masie do 24 ton. SDS-H 460 może pomieścić szczególnie szerokie ładunki: poszerzenia można rozsunąć (do 3 metrów). Do gęsiej szyi można przymocować ściany boczne wykonane z aluminiowych profili zamkniętych o grubości 25 mm i wysokości 400 mm.
Aby każdy ładunek bezpiecznie dotarł do celu, naczepa niskopodwoziowa oferuje wiele punktów mocujących: 6 zaczepów składanych (10 ton), jest osadzonych w przedniej części ramy bocznej, kolejnych 26 składanych pierścieni (10 ton) jest osadzonych i obracanych w profilu ramy bocznej. Dodatkowa para składanych pierścieni mocujących jest montowana z boku, we wsporniku pośrednim. W ramę zewnętrzną wpuszczone są 22 kieszenie na kłonice z otworem do mocowania pasa napinającego lub łańcucha;. Przygotowano 8 zamków kontenerowych w podłodze, za pomocą których można zabezpieczyć jeden 40-stopowy lub dwa 20-stopowe kontenery.
Aby umożliwić większy dopuszczalny nacisk na oś (10 ton), odległość między trzema osiami SAF z hamulcami bębnowymi zostały nieznacznie zmienione. Pierwsza oś została zaprojektowana jako automatycznie podnoszona, z wymuszonym opuszczaniem przy ruszaniu: do 30-procentowego przekroczenia obciążenia osi i do prędkości 25 km/h. Można ją podnieść pod obciążeniem, aby poprawić przyczepność. Trzecia oś jest samokierująca. Aby mieć pewność, że dopuszczalna masa całkowita nie zostanie przypadkowo przekroczona, w kabinie kierowcy znajduje się system wykrywania obciążenia osi z wyświetlaczem, który odbiera dane z sygnału EBS Canbus. Dzięki wzmocnionemu podwoziu przyczepa może być również odpięta od ciągnika po załadowaniu.
Naczepa jest wyposażona w szereg przydatnych detali, które sprawiają, że transport jest bezpieczniejszy i wygodniejszy. Bogaty pakiet diod LED składa się z wielokomorowych świateł tylnych, bocznych świateł obrysowych oraz świateł pozycyjnych. Pakiet oświetlenia obejmuje wyjmowane obrotowe światło ostrzegawcze oraz dwa tylne światła robocze LED; dwa znaki ostrzegawcze są dwukrotnie podświetlone diodami LED. W celu optymalnego oświetlenia powierzchni roboczej w ścianę przednią wpuszczone są dwa reflektory LED. Ładowność techniczna/dopuszczalna wynosi 37 500/24 500 kg. Masa własna wersji podstawowej to 10 500 kg. Podwozie ocynkowane ogniowo.
Odmianą naczepy jest wersja SDS-H 460 Mega, która oferuje bardzo podobne parametry i wyposażenia, ale powierzchnię ładunkową na jednym poziomie. Ładowność techniczna/dopuszczalna: wynosi 36 100 kg, a masa własna wersji podstawowej to 9900 kg.
Naczepa SDS-H 390 to propozycja dla przewoźników stali: prętów zbrojeniowych, gotowego zbrojenia, mat zbrojeniowych, rur i konstrukcji metalowych. Podstawowa długość pojazdu to 13,5 metra, ale w przypadku szczególnie długich ładunków platforma może być rozsunięta o 4 metry w odstępach co 50 centymetrów - maksymalna długość powierzchni ładunkowej wynosi wówczas 17,5 metra. Rama główna jest wzmocniona w środku ciężkości, a dopuszczalna ładowność wynosi 27 800 kilogramów.
W zależności od przeznaczenia, SDS-H 390 oferuje dużą liczbę kieszeni na kłonice: 12 kieszeni (od 2 do 3,1 m szerokości ładunkowej) na kłonice rurowe, kolejnych 10 kieszeni na kłonice w ramie zewnętrznej i 8 kieszeni na kłonice ze wspornikami wzmacniającymi na środku podłogi. Dodatkowe kieszenie na są osadzone w podłużnicach na zewnątrz, szczególnie do mat zbrojeniowych. W tym celu ucha mocujące są przyspawane po obu stronach 12 ocynkowanych ogniowo lekkich kłonic przedłużających. Sześć dodatkowych kłonic zawiera prowadnicę lin do napinania pasów. Gdy nie są używane, wszystkie kłonice są przechowywane za przednią ścianą. Do dodatkowego mocowania ładunku służy sześć stalowych wciągarek z liną stalową i hakami. W ramie zewnętrznej osadzono również 46 zaczepów mocujących. Ponadto do belek poprzecznych przyspawano 22 haki do mocowania pasów mocujących.
Rozwiązanie sterowania osiami i wyposażenie jest niemal identyczne jak w wyżej opisywanym modelu SDS-H 460 Mega-Z Jumbo. Ładowność techniczna/dopuszczalna wynosi 31 800/27 800 kg, a masa własna wersji podstawowej to 7200 kg. Podwozie jest ocynkowane ogniowo i ma 15 lat gwarancji antykorozyjnej.
Źródło: Hangler/ballast.pl