Firma P. Adams, nabyła trzy systemy transportu łopat (RBTS) i przetransportowała 24 skrzydła o długości 83 metry każde. Trasa liczyła około 170-kilometrów z portowego miasta Uddevalla w zachodniej Szwecji do Knöstad.
Transport był prowadzony głównie po szwedzkich drogach krajowych. W jego trakcie, konwój musiał manewrować na licznych zakrętach, a potem już na samym placu budowy. Przewoźnik musiał pokonać strome wzniesienia i nieutwardzone drogi. Przewożone łopaty należały do najdłuższych na rynku. Załadowany zestaw drogowy miał 96 metrów długości i ważył około 65 ton, przy czym sam ładunek to około 30 ton. Chociaż zakręty były w kilku miejscach poszerzone, operatorzy nadal musieli stale dostosowywać umiejętnie prowadzić zestawy. Na szczęście, RBTS firmy TII Scheuerle, to jedyna alternatywa dla transportu śmigła o długości ponad 75 metrów na długich trasach.
W celu utrzymania środka ciężkości ładunku w osi podłużnej wózka tak bardzo, jak to było możliwe, potrzebna była funkcja kompensacji bocznej, aby przesunąć ładunek w lewo lub w prawo w zależności od sytuacji. Wymóg ten firma TII Scheuerle naturalnie była w stanie zaspokoić.
RBTS pokonał zakręty, których nie da się pokonać naczepą teleskopową bez konieczności usuwania barier ochronnych lub przeprowadzania działań poszerzających. W niektórych sytuacjach jest to nawet niemożliwe. Opcja podniesienia ładunku o dwa metry pozwala ominąć wiele przeszkód. W przypadku pustych przebiegów RBTS może poruszać się w postaci zestawu spełniającego europejskie normy wymiarowe o szerokości około 2,55 metra i wysokość poniżej czterech metrów. W tym samym czasie pusty zestaw ciągnik z przyczepą waży nie więcej niż 40 ton. Dzięki temu np. jazda bez ładunku wymaga mniej procedur.
Bez systemu jednostek, takich jak RBTS, firmy specjalizujące się w transporcie łopat nie poradzą sobie w przyszłości - energetyka wiatrowa wymaga coraz dłuższych łopat. Nic dziwnego, że RBTS otrzymała tytuł „Trailer Innovation 2021” w kategorii podwozia.
Źródło: TII Scheuerle