Nasza strona używa cookies, klikając w przycisk "akceptuję" zgadzasz się na ich stosowanie. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o ich działaniu kliknij w przycisk "więcej".

Smaller Default Larger

 2.nowa przyczepa schwarzmueller maszyny drewno itd. ballast.pl

 

 

Obowiązek dostosowania się do unijnych przepisów stał się dla firmy Schwarzmüller okazją do poddania przyczepy niskopodwoziowej całkowitej modernizacji. We wszystkich aktualnych zamówieniach obok wymaganego przepisami zderzaka przeciwnajazdowego zastosowano nową rampę. Austriacki producent słynie z konstruowania uniwersalnych pojazdów niskopodwoziowych, co potwierdza wieloma szczegółami wyposażenia. „Przyświeca nam wizja pojazdu niskopodwoziowego, który ciągle jest w ruchu, ponieważ daje się wykorzystywać na wiele sposobów. Opierając się naszej szerokiej ofercie w tym segmencie pojazdów tworzymy fundamenty takiej koncepcji "- powiedział Dyrektor Generalny Roland Hartwig

Od września2021 roku, w całej Europie zacznie obowiązywać nowe rozporządzenie w sprawie tylnych zderzaków przeciwnajazdowych w pojazdach użytkowych, które odnosi się także do pojazdów niskopodwoziowych. Nowe zderzaki muszą być w stanie stawić opór dwukrotnie większej sile niż dotychczas, aby jeszcze lepiej chronić niższe pojazdy przed niebezpiecznym wjechaniem pod pojazd. Zmienione przepisy były punktem wyjścia do optymalizacji pojazdów niskopodwoziowych również w innych obszarach.

"Interpretujemy pojazd niskopodwoziowy jako pojazd wielozadaniowy do transportu ciężkich ładunków o dużych gabarytach. Rosnący popyt potwierdza, że mieliśmy rację" – mówił Hartwig Pojazdy niskopodwoziowe Schwarzmüller są w stanie transportować nie tylko ciężkie maszyny budowlane, belki z drewna klejonego czy stalowe dźwigary, ale także kontenery i maszyny specjalne. A wszystko to do maksymalnej masy całkowitej pojazdu wynoszącej 60 ton. Dzięki możliwości przekształcania pojazdów do różnych zadań czas pracy można wydłużyć nawet o 40 procent. Dlatego Schwarzmüller prowadzi intensywne konsultacje ze swoimi klientami, wspierając ich w optymalnej konfiguracji pojazdu niskopodwoziowego pod kątem konkretnego środowiska pracy.

Obecny tył ma wygląd charakterystyczny dla pojazdów Schwarzmüller. Nad ulepszonym poprzecznym profilem, pełniącym funkcję zderzaka przeciwnajazdowego, który jest w stanie absorbować siłę zderzenia sięgającą 10 ton, znajduje się nowa rampa. Została zaprojektowana w systemie modułowym, co pozwala na jej późniejsze modyfikacje. Rampa jest lekka i wąska, podłogę można w każdej chwili zmienić z twardej na miękką, na gumową lub wykonaną z kraty. Powierzchnia ładunkowa jest standardowo pokryta drewnem daglezji, gdyż jest ono wytrzymalsze od świerku.

Hydraulicznie opuszczany, zagłębiony pokład ładunkowy rozszerza gamę możliwych zastosowań, podobnie jak wysuwane na boki poszerzenia powierzchni ładunkowej. Do obsługi ramp dostępne jest również wspomaganie hydrauliczne. Standardowe wyposażenie obejmuje cynkowanie ogniowe, automatycznie składaną stopę podporową na rampie oraz oświetlenie LED. Klienci mają do wyboru różne systemy osi i kierowania. Jako opcje producent ofertuje wtykane kłonice do transportu drewna lub blokadę typu twist-lock do transportu pojemników. Pojazdy są dostępne w konfiguracjach od 2- do 5-osiowych oraz w wariantach z dyszlem, centralną osią i jako naczepy, co zwiększa zakres możliwości transportowych.  

 

Źródło: Schwarzmüller

Zapisz się na newsletter