Nasza strona używa cookies, klikając w przycisk "akceptuję" zgadzasz się na ich stosowanie. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o ich działaniu kliknij w przycisk "więcej".

Smaller Default Larger

 2.scheuerle rozszerza game pojazdow o k25 l ballast.pl

 

 

Opracowując pojazd K25 L, firma Scheuerle skupiła się na bezpieczeństwie transportu ładunków z wysoko położonym środkiem ciężkości. To istotny wymóg, dotyczący transportu komponentów do coraz mocniejszych – a więc większych - turbin wiatrowych. K25 L zyskuje bardzo dobre wyniki dzięki maksymalnej stabilności także podczas transportu maszyn budowlanych.

Przemysł energetyczny rozwija coraz mocniejsze turbiny wiatrowe. Zwiększone wymiary, a w szczególności związany z tym wysoko umieszczony środek ciężkości ładunku, wymagają wyjątkowo stabilnego środka transportu o szczególnie małej powierzchni ładunkowej. Scheuerle, spółka zależna TII Group należąca do rodziny Rettenmaier z Heilbronn, opracowała modułowe pojazdy platformowe serii K25 L, aby zapewnić maksymalnie stabilny i elastyczny transport takich produktów. Dodatek L (Low) w oznaczeniu typu wskazuje na szczególnie niską wysokość platformy przy zastosowaniu większych opon.

Rozstaw kół K25 L wynosi 2100 milimetrów, a szerokość zewnętrzna 3000 milimetrów, czyli o kilkanaście procent więcej niż oferują produkty konkurencji. Ze względu na duży rozstaw, K25 L znacznie zmniejsza ryzyko wypadków spowodowanych przewróceniem się podczas transportu segmentów wieży wiatrowej o dużych średnicach, a tym samym znacznie zwiększa poziom bezpieczeństwa pracy.

Technicznie możliwy nacisk na oś w K25 L wynosi 23 tony lub do 13,9 tony przy 80 km/h. Ponadto zastosowane opony są większe i solidniejsze - to 285/70 R 19,5. Pomimo większego rozmiaru obniżona wysokość platformy wynosi 875 mm (z ładunkiem) lub 910 mm (bez ładunku), co ułatwia jazdę. Wysoka kompensacja osi, wynosząca 680 milimetrów, sprawia, że ​​jazda po nierównych powierzchniach jest bardzo bezpieczna. Ponadto maksymalny kąt skrętu +/- 60 stopni zapewnia optymalną manewrowość. Podnoszenie i opuszczanie odbywa się za pomocą PPU (Power Pack Unit) z serii Z19. Jest to niskoemisyjny zestaw zgodny z normą Stage V.

Najwyższy ujemny i dodatni moment zginający na rynku zapewnia operatorowi elastyczność ekonomiczną dzięki dodatkowym opcjom załadunku. Daje to szczególne korzyści w przypadku produktów takich jak segmenty wież lub gondole, które charakteryzują się dużymi obciążeniami punktowymi w połączeniu z wysoko położonym środkiem ciężkości oraz takimi, których środek ciężkości znajduje się daleko poza punktem podparcia, jak ma to miejsce w przypadku transportu długich ładunków, za pomocą adapterów. Ponadto K25 L ma o 30 procent wyższą sztywność skrętną w porównaniu z podobnymi produktami, co gwarantuje bezpieczeństwo na zakrętach podczas transportu.

EBS zapewnia lepszą skuteczność hamowania i krótszą drogę hamowania. W zależności od ciągnika diagnostyka układu jest możliwa z kabiny kierowcy. Możliwe jest również połączenie ze smartfonem. Reflektory na każdym wózku zapewniają kolejny plus pod względem bezpieczeństwa. Dzięki temu kierowca może wygodnie pokonywać trasę również w nocy.

Gama modeli serii K25 L spełnia wymagania pojazdów platformowych od dwóch do sześciu osi. Pojazdy można łączyć z „gęsimi szyjami”, dyszlami, obrotnicami kłonicowymi, mostami i adapterami oraz użytkować w temperaturze otoczenia dochodzącej do minus 25 stopni.

 

Źródło: TII Group

Zapisz się na newsletter