Nasza strona używa cookies, klikając w przycisk "akceptuję" zgadzasz się na ich stosowanie. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o ich działaniu kliknij w przycisk "więcej".

Smaller Default Larger

2.debiut ciagnika man tgx 41.640 ballast.pl

 

 

Wraz z wprowadzeniem nowej generacji ciężarówek MAN Truck & Bus wprowadza także nowe ciągniki siodłowe o dużej ładowności o masie do 250 ton i więcej. Przyszedł czas na pierwszy praktyczny test pojazdu demonstracyjnego nowej generacji. W połowie stycznia 4-osiowy ciągnik siodłowy nowej generacji MAN Truck został użyty po raz pierwszy w konwoju, składającym się z trzech jednostek. „W ramach MAN Trucknology Roadshow pojazd jest pierwszym ciągnikiem siodłowym o dużej ładowności z nowej generacji TG” - wyjaśnia Michael Makowsky, ekspert ds. Ciężkich prac w firmie MAN i odpowiedzialny za Trucknology Roadshow.

 

3.debiut ciagnika man tgx 41.640 ballast.pl

 

Zadaniem konwoju było przetransportowanie linii do spawania rur z Lebach w regionie Saary do portu Saarlouis. w celu załadowania na statek. Wykonanie tego zadania powierzono firmie W. Mayer GmbH & Co. KG z Zweibrücken, która w tym celu użyła pięciu ciągników siodłowych MAN. Oprócz własnego TGX 41.680 z silnikiem V8, pojazd demonstracyjny z silnikiem D38 o mocy 640 KM miał szansę udowodnić, że jest czołowym pojazdem w kombinacji push-pull. Wraz z pchającym pojazdem poprzedniej generacji, który był również wyposażony w silnik o mocy 640 KM, zastosowano również 20-osiową naczepę niskopodwoziową ładunkiem 233 ton. Mając ponad 7,3 metra wysokości i 5,3 metra szerokości, zestaw osiągnął całkowitą długość 51,4 metra i masę całkowitą 374 ton.

 

4.debiut ciagnika man tgx 41.640 ballast.pl

 

"Eksperci są zaznajomieni z układem napędowym pojazdu demonstracyjnego ze względu na poprzednie ciągniki siodłowe TGX: silnik 15,2 litra o mocy 640 KM i momencie obrotowym 3000 Nm, wzmocniony wał napędowy o momencie ścinającym 36 000 Nm, 16-tonowe osie tylne i ZF TCHD (Torque Converter Heavy Duty) z 12-biegową przekładnią MAN TipMatic 12.30 i zespołem konwertera-sprzęgła 440. Mamy współczynnik konwersji od 1 do 1,58, co daje moment obrotowy wynoszący 4740 Nm. Po rozruchu hydrodynamiczny przemiennik jest blokowany po osiągnięciu 1200 obr/min i proces jest kontynuowany z suchym sprzęgłem. Jak dotąd wszystko to brzmi znajomo. Nowością w tym pojeździe jest proces ruszania oraz nowo skonfigurowane oprogramowanie Heavy Duty” - mówił Rainer Beyer, odpowiedzialny za pojazdy specjalne w firmie MAN Truck & Bus Deutschland.

 

5.debiut ciagnika man tgx 41.640 ballast.pl

 

Intarder 3 o mocy do 630 kW wraz z hamulcem silnikowym o mocy 600 kW Turbo EVB zapewniają wydajne hamowanie. Jednak moc zwalniacza jest ograniczona do 980 kW, aby chronić układ napędowy. Nawiasem mówiąc, podstawowe konfiguracje pozostają nienaruszone w nowej generacji. „Bardzo duże modyfikacje i tak nie są pożądane w tym obszarze” - powiedział Beyer, mówiąc z doświadczenia. „Ramy, podwozie, rozstaw osi - wszystko to pozostaje bez zmian.”

Po prawie pięciu godzinach podróży MAN dostarczył bezpiecznie swój ładunek do Saarlouis.


Źródło: MAN Trucks & Bus

Zapisz się na newsletter