Nasza strona używa cookies, klikając w przycisk "akceptuję" zgadzasz się na ich stosowanie. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o ich działaniu kliknij w przycisk "więcej".

Smaller Default Larger

3.pierwsze 5 osiowe actrosy slt u belga ballast.pl

 

 

Firma Jan Coesens Transport ze Schendelbeke odebrała niedawno pierwszego z dwóch nowych Actrosów 5363LS SLT GigaSpace 10x4. Jan Coesens jest dziś menadżerem firmy transportowej, o tej samej nazwie, którą w 2018 roku sprzedał do Van Egdom Transport z Heist-op-den-Berg, a która sama została przejęta w zeszłym roku przez francuskie Transports Capelle, dysponujące flotą ok. 2500 jednostek. Jan Coesens Transport specjalizuje się w transporcie sprzętu budowlanego, który znajduje zastosowanie zarówno w budownictwie, jak i drogownictwie. Flota firmy składa się z 14 samochodów ciężarowych i kilku samochodów dostawczych, którymi przewozi od 1 do 92 ton. Jan Coesens często decyduje się na ciągniki pięcioosiowe, dlatego, że pozwalają dotrzeć do miejsc, do których nie można dotrzeć opcją z wózkiem dolly. Ponadto można również szybciej formować zestawy.

                Actros 5363LS SLT jest pierwszym ciągnikiem 5-cioosiowym w historii firmy pochodzącym od Mercedesa. Wcześniej rozważana była opcja rozbudowy wersji 8x4 o dodatkową oś wleczoną, ale w Belgii pojawiłyby się trudności z rejestracją takiego pojazdu. Razem z pojazdem zakupiono szkolenia z ekonomicznej i bezpiecznej jazdy oraz system FleetBoard, aby monitorować pojazdy. Nie było problemu z MirrorCam ponieważ od lat firma używa systemów kamer w ciężarówkach i jest z nich zadowolona.

 

2.pierwsze 5 osiowe actrosy slt u belga ballast.pl

 

                Jak powstały dwa Actrosy 5363LS SLT 10x4? Wykorzystano standardowąwersję Actrosa SLT 8x4, ale dołożono 9-tonową wleczoną tylną oś Mercedes-Benz, która jest zwykle stosowana w ciężarówkach tridem. Wszystko w ramach kompetencji producenta, dzięki czemu obyło się ez problemów homologacyjno-rejestracyjnych. Zastosowano siodło o nacisku 50 ton, w rezultacie pięcioosiowy Actros ma dopuszczalną masę całkowitą 53 tony, więc przy masie własnej wynoszącej 15 ton nadal ma ładowność 38 ton. To o dwie tony więcej niż maksimum osiągalne ze standardowym siodłem 3,5 ”. Jan Coesens Transport planuje używać tych pojazdów do transportu ciężkich maszyn, a liczy się każda tona ładunku. Jeden Actros będzie miał w zestawie 120 ton, a drugi od 150 do 160 ton. Warto wspomnieć o zastosowanym w ciągnikach turbo retarderze, który został przetestowany w firmie Jan Coesens w wersjach 6x4 i 8x4. Obecnie Jan Coesens, rozważa trzeci pięcioosiowy pojazd. Firma operuje w zurbanizowanym terenie, gdzie liczy się zwrotność

Uderzające jest to, że oba nowe pojazdy są szczególnie bogato wyposażone. Firma inwestuje z przekonaniem w dodatkowe wyposażenie, które zwiększa wygodę. Jan Coesens sam również regularnie zasiada za kierownicą i doskonale potrafi ocenić wagę takich rzeczy, a także wie, czego potrzebują kierowcy, aby móc bezpiecznie i przyjemnie wykonywać swoją pracę. Częścią wyposażenia jest również zbiornik na wodę o pojemności 80 litrów, który pozwala kierowcy myć ręce. Poręczna rzecz, która zyskuje na znaczeniu w epoce Covid-19. Ponad to sprzęt stanowi również instrument polityki zatrudnienia, ponieważ firma zatrudniająca 20 pracowników może pochwalić się siłą roboczą o bardzo niewielkiej rotacji. Kierowcy ponoszą wielką odpowiedzialność, ponieważ posługują się drogim sprzętem transportowym z drogimi ładunkami oraz często pracują w trudnych warunkach. Jest więc normalne, że potrzebują wyruszyć w drogę dobrze wyposażoną ciężarówką. A to wiąże ich z pracodawcą.

 

Źródło: Mercedes-Benz

Zapisz się na newsletter