Nasza strona używa cookies, klikając w przycisk "akceptuję" zgadzasz się na ich stosowanie. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o ich działaniu kliknij w przycisk "więcej".

Smaller Default Larger

 5.nowa os man do zurawi hydraulicznych ballast.pl

 

 

Nowa generacja ciężarówek MAN, z dedykowanym podwoziem, przeznaczona jest do także pod zabudowę żurawi hydraulicznych. Zaprojektowana z myślą o dużych obciążeniach nowa, 10-tonowa oś to kluczowa cecha niektórych trzy- i czteroosiowych podwozi MAN TGS i TGX.

 

6.nowa os man do zurawi hydraulicznych ballast.pl

 

Zapotrzebowanie na ciężarówki z żurawiami przeładunkowymi stale rośnie - coraz częściej wykonują one zadania, do których wcześniej byłby używany żuraw samojezdny. Ciężarówka jest bardziej kompaktowa, można ją przemieszczać w sposób bardziej elastyczny i szybszy oraz można ją szybciej ustawiać lub zdemontować. MAN dostarcza trzy- i czteroosiowe wersje swoich pojazdów ciężarowych TGS i TGX dedykowanych tej branży. Od teraz dostępna jest nienapędzana oś przednia o nacisku 10 ton zamiast poprzednich 9 ton. Zwiększa to udźwig żurawia i rozszerza obszar roboczy modeli zakabinowych.

 

1.nowa os man do zurawi hydraulicznych ballast.pl

 

Żuraw, taki jak pokazany na zdjęciach, ma obecnie udźwig 10 ton. W stanie rozłożonym może osiągnąć wysokość około 29 metrów. Można wtedy unieść do 650 kilogramów, co odpowiada 13 workom cementu. Żuraw zamontowany na podwoziu MAN TGX, ze standardową, 9-tonową osią przednią, miałby wysokość podnoszenia 25 metrów - sięgając tylko do 9-ego piętra wieżowca, a nie do 10-ego. Ten żuraw mógł podnosić na tę wysokość 8 i ½ worka cementu, około 420 kg. Ale jego maksymalny udźwig wynoszący około 6,2 tony jest znacznie niższy.

 

3.nowa os man do zurawi hydraulicznych ballast.pl

 

Jeśli konieczna jest praca nad kabiną, nośność użytkowa i zasięg żurawia są ograniczone. 10-tonowa oś przednia pozwala na stosowanie cięższych urządzeń przy większym obciążeniu. Podczas montażu konstrukcji dachu żuraw może podnosić cięższe ładunki z przodu lub sięgać dalej.Nowa 10-tonowa oś przednia z resorami piórowymi i większą nośnością, jest dostępna w modelach 6x4 i 8x4 w seriach MAN TGS i MAN TGX, ze wszystkimi wersjami kabin.

 

4.nowa os man do zurawi hydraulicznych ballast.pl

 

Gama opcji obejmuje podwozia o normalnej i średniej wysokości. W zależności od preferencji klienta i wymagań technicznych producenta żurawia, stosowana jest rama o grubości 9,5 milimetra oraz dodatkowe wstawki z blach w ramie. Układ wydechowy, zbiorniki paliwa i AdBlue, zbiorniki sprężonego powietrza i skrzynkę akumulatorów można w razie potrzeby przenieść. Aby zamontować dodatkowe przednie podparcie, MAN oferuje płytę czołową połączoną ze stalowym zderzakiem – wszystko to w ramach pakietu MAN Individual. Zaletą tego rozwiązania jest uproszczona ścieżka budowy i certyfikowany pojazd z pełną gwarancją.

 

 

Źródło: MAN Truck and Bus

Zapisz się na newsletter