Nasza strona używa cookies, klikając w przycisk "akceptuję" zgadzasz się na ich stosowanie. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o ich działaniu kliknij w przycisk "więcej".

Smaller Default Larger

2.mercedes benz actros slt nr 500 ballast.pl

 

 

Ciężkie ciągniki siodłowe, takie jak Mercedes-Benz Actros SLT, są często używane podczas transportu ponadgabarytowych, ciężkich elementów lub maszyn. Actros SLT świętuje teraz kamień milowy: 500. pojazd ciągnący Mercedes-Benz SLT oparty na aktualnym Actrosie został przekazany firmie TSB Transport-Service Beitinger w Gundelfingen w Szwabii.

Dyrektor zarządzający TSB, Edwin Beitinger, powiedział podczas uroczystości przekazania: „Działamy w dziedzinie transportu ciężkiego od ponad 30 lat, a absolutna elastyczność zawsze była priorytetem numer jeden w odniesieniu do naszych własnych standardów jakości. W przypadku czteroosiowych pojazdów ciągnących polegamy na Actrosie do 250 ton, który spełnia wszystkie wymagania stawiane pojazdowi ciągnącemu ”. Szef Działu Sprzedaży Mercedes-Benz Trucks South, Andreas Schmid, wyjaśnił: „Osoby pracujące w transporcie ciężkim wymagają zaawansowanego technologicznie sprzętu i niezawodności bez kompromisów, tym czego potrzebują jest czołowy pojazd serii Actros. Pięćsetny SLT wzmacnia długotrwałe relacje między naszym partnerem Beitinger a dealerem Mercedes-Benz Neu-Ulm ”.

 

1.mercedes benz actros slt nr 500 ballast.pl

 

Pięćsetny Mercedes-Benz Actros to 4163 LS SLT. Napędzany jest przez najmocniejszy silnik Mercedes-Benz Truck: sześciocylindrowy rzędowy silnik OM 473 o pojemności skokowej 15,6 l. Ma moc 625 KM (460 kW) i moment obrotowy 3000 Nm. Aby móc poruszać się po drogach ładunkiem transportowym do 250 ton, przekładnia G 280 jest wyposażona w sprzęgło hydrauliczne. Turbodoładowany dekompresyjny hamulec silnikowy w OM 473 ma wyjątkowe znaczenie w sektorze transportu ciężkiego. Hamulec silnikowy osiąga moc do 646 KM (475 kW). M oc hamowania w połączeniu ze sprzęgłem hydraulicznym (zwalniaczem głównym) wynosi 980 KM (720 kW).

 

3.mercedes benz actros slt nr 500 ballast.pl

 

Transport ciężki zwykle obejmuje jazdę w nocy z przerwą w ciągu dnia. Dlatego też 500. SLT jest optymalnie wyposażony w kabinę typu L GigaSpace z płaską podłogą. Posiada instalację fotowoltaiczną na dachu. To równoważy bieżący pobór mocy odbiorników elektrycznych, takich jak system klimatyzacji, gdy pojazd jest nieruchomy, bez konieczności włączania silnika. To oszczędza paliwo, powodując mniejsze zanieczyszczenie dzięki zmniejszonej emisji CO².

Wersje czteroosiowe, takie jak ten konkretny pojazd klienta, stanowią trzon oferty SLT. W tej konfiguracji technicznie dopuszczalna masa całkowita wynosi prawie 44 tony. Dopuszczalna masa całkowita zespołu wynosi 250 ton.

 

4.mercedes benz actros slt nr 500 ballast.pl

 

SLT jest wyposażony w pakiet trzech osi tylnych, który obejmuje kierowaną oś pchaną i dwie osie napędowe. Oś przednia z zawieszeniem stalowym jest dostępna z nośnością 8 ton lub 9 ton. Oś pchana z zawieszeniem pneumatycznym ma nośność do 8 ton i jest sterowana elektrohydraulicznie. Dwie tylne osie w Actrosie SLT mają nośność 13,4 tony i są standardowo wyposażone w 4-miechowe zawieszenie pneumatyczne znane z Actrosa. Tylna wieża chłodnicza jest wyposażona w solidną, specjalną, wytrzymałą technologię: system łączy chłodzenie silnika i sprzęgła hydraulicznego w jednym obiegu wodnym. Układ chłodzenia silnika w SLT jest uzupełniony dodatkową chłodnicą płynu chłodzącego oraz hydraulicznie napędzanym wentylatorem. Zwiększa to wydajność chłodzenia, a tym samym wydajność SLT. A dzięki wspólnemu obwodowi chłodnica pracuje w trybie hamowania.

 

5.mercedes benz actros slt nr 500 ballast.pl

 

Komponenty Actrosa SLT pochodzą z jednego źródła, dzięki czemu są do siebie idealnie dopasowane: silnik, skrzynia biegów i osie mają trójramienną gwiazdę. Podstawowy pojazd Actrosa SLT jest produkowany w fabryce ciężarówek w Wörth jako trzyosiowe podwozie. W CTT (Custom Tailored Trucks), w zakładzie w Molsheim we Francji, konstruowane są elementy specyficzne dla SLT, takie jak oś przednia, tylna wieża chłodnicza czy wzmocnienia podwozia. Każdy SLT jest konfigurowany pod klienta.

 

6.mercedes benz actros slt nr 500 ballast.pl

 

Podstawowymi kompetencjami firmy Transport-Service Beitinger są przewozy ładunków ponadgabarytowych i ciężkich, a także pełne ładunki fasad i innych towary wrażliwe, które wymagają właściwej i ostrożnej obsługi. Dzięki zróżnicowanemu portfolio pojazdów w swojej flocie, obejmującym pojazdy ciągnące i specjalistyczne naczepy, TSB Transport-Service Beitinger jest w stanie przewozić towary w szerokim zakresie mas i rozmiarów.

 

Źródło: Mercedes Benz Trucks

Zapisz się na newsletter