Nasza strona używa cookies, klikając w przycisk "akceptuję" zgadzasz się na ich stosowanie. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o ich działaniu kliknij w przycisk "więcej".

Smaller Default Larger

1.goldhofer blades i 75m ladunku ballast.pl 02

 

 

Do transportu bardzo długich łopat turbin wiatrowych firma Hofmann Kran-Vermietung GmbH & Co. KG z Paderborn używa nowego zestawu »bladeS« składającego się z wózkia samosterującego Goldhofer i dedykowanego do skrzydeł jarzma. Niemiecki przewoźnik jest jedną z pierwszych firm, które zainwestowały w to rozwiązanie, które zostało wprowadzone dopiero w zeszłym roku. W trakcie ostatniego zlecenia, które obejmowało transport trzech 75-metrowych łopat z Rostocku do oddalonej o ponad 400 kilometrów farmy wiatrowej Hopsten-Schale, nowy sprzęt był podstawą sukcesu.

 

1.goldhofer blades i 75m ladunku ballast.pl 03

 

Aby przetransportować trzy łopaty turbin wiatrowych z niemieckiego wybrzeża Morza Bałtyckiego do ich miejsca przeznaczenia w Hopsten w Westfalii, eksperci z Paderborn polegali na pojazdach Goldhofer. Podróż odbywała się głównie po autostradach i można było dokonać wiarygodnych obliczeń spodziewanych sił działających na łopaty i elementy pojazdu. Fakt, że trzy kombinacje pojazdów, każda o długości ponad 82 metrów, były w stanie ukończyć podróż w rekordowym czasie trzech dni, wynikał głównie z zastosowania nowego »bladeS« w połączeniu z wózkiem Goldhofer.

Dzięki temu układowi pokonano kilka rond i ciasnych zakrętów bez żadnych trudności. Ponieważ sama łopata turbiny pełni funkcję nośną w tej konfiguracji, rozwiązanie oferuje znacznie większy prześwit niż pojazdy rozciągane, dzięki czemu ładunek po prostu przechodzi ponad różnymi przeszkodami.

 

1.goldhofer blades i 75m ladunku ballast.pl 04

 

Nowe pojazdy zostały po raz pierwszy zaprezentowane jako koncepcja ekonomicznego transportu w 2019 roku i były przedmiotem rozmów z przewoźnikiem po zatwierdzeniu przez producentów skrzydeł elektrowni. „Od razu przekonały nas zalety. Ładunek jest przenoszony bez podparcia między ciągnikiem a wózkiem wleczonym. Pozwala to na osiąganie większych prędkości (do 80 km/h), a także znacznie upraszcza planowanie tras ”- mówi Sven Wolter, planista transportu w firmie Hofmann.

 

1.goldhofer blades i 75m ladunku ballast.pl 05

 

Produkt »bladeS« firmy Goldhofer jest dostępny w wielu różnych kombinacjach. Na przykład dzięki zastosowaniu 5-osiowego ciągnika i wózków system oferuje szeroki zakres zastosowań. Kolejne kombinacje zostały już sprzedane w całej Europie, a popyt stale rośnie.

W trakcie jazdy na pusto »bladeS« jest przyczepą ciągnikową, a część osi można unieść aby zredukować zużycie ogumienia. Dzięki elastyczności systemu »bladeS« może on być również używany do transportu innych bardzo długich ładunków, takich jak prefabrykaty betonowe.


Źródło: Goldhofer

Zapisz się na newsletter