Nasza strona używa cookies, klikając w przycisk "akceptuję" zgadzasz się na ich stosowanie. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o ich działaniu kliknij w przycisk "więcej".

Smaller Default Larger

 unimog z niskopodwoziowka w tle ballast.pl 03

 

Luke Finney z Leicestershire jest właścicielem kilku koni, a od niedawna także Unimoga. „Gdybym wiedział, że Unimog jest tak dobry, kupiłbym rok temu. Doświadczywszy niesamowitego zakresu możliwości pojazdu, nie rozumiem, dlaczego ktokolwiek w mojej branży miałby wybierać coś innego ”- mówi przekonany Brytyjczyk. Czternaście lat temu ten wszechstronny przedsiębiorca zaczął prowadzić stajnie i świadczyć usługi dla rolnictwa. Dzięki nowo zakupionemu Unimogowi U 530 wykonuje głównie wykopy i kontrakty budowlane dla gospodarstw rolnych i klientów indywidualnych.

„Unimog to fantastyczny i wszechstronny wół roboczy” - zachwyca się właściciel. „Może holować każdy sprzęt, którego potrzebuję, a jego własna platforma ładunkowa z burtami jest idealna do przenoszenia narzędzi i innego sprzętu”. Specjalnie do transportu maszyn ma trzyosiową przyczepę niskopodwoziową, która nadaje się do transportu maszyn, takich jak kompaktowa koparka do prac ziemnych. Do transportu gleby używa także przyczepy - wywrotki.

 

unimog z niskopodwoziowka w tle ballast.pl 02

 

Łączna masa całkowita U 530 to aż 36 ton, co czyni go najsilniejszym koniem w stajni Unimoga. Model napędzany jest sześciocylindrowym silnikiem o pojemności 7,7 litra, który wytwarza moc 220 kW (299 KM) i moment obrotowy 1200 Nm. Przeniesienie napędu na koła odbywa się za pośrednictwem 16-biegowej przekładni elektropneumatycznej. Stały napęd na wszystkie koła, osie portalowe z blokadą mechanizmu różnicowego i ekstremalny skręt osi zapewniają doskonałe właściwości terenowe.

Oprócz dzielności terenowej, kolejnym decydującym czynnikiem była możliwość jazdy po drogach z prędkością do 89 kilometrów na godzinę. „Dzięki czemu pojazd jest znacznie bardziej oszczędny niż ciągnik rolniczy” - wyjaśnia Luke Finney.

 

unimog z niskopodwoziowka w tle ballast.pl 01

 

Unimog jest wyposażony w szereg opcjonalnego wyposażenia, w tym system kontroli ciśnienia w oponach. Umożliwia to kierowcy szybkie i łatwe zmniejszenie ciśnienia w oponach podczas jazdy i służy do zminimalizowania uszkodzeń miękkiego podłoża pod oponami. Tymczasem VarioPilot umożliwia przesuwanie kierownicy i zestawu wskaźników z jednej strony kabiny na drugą w ciągu kilku minut: jest to wielka zaleta, na przykład podczas koszenia poboczy.


Pojazd jest również wyposażony w przednie i tylne złącza elektryczne i hydrauliczne, przednią płytę montażową, montowane na dachu obrotowe światła ostrzegawcze i światła drogowe, a także szereg kamer. Pięcioletni pakiet z przedłużoną gwarancją chroni przed przykrymi niespodziankami.Luke Finney zatrudnia czterech pełnoetatowych pracowników. Od założenia swojej firmy w 2006 roku skupił się na zapewnieniu najwyższej jakości usług klientom z najwyższej półki - co odzwierciedla jego dobór narzędzi i pojazdów do pracy.

 


Źródło: Mercedes

Zapisz się na newsletter