Nasza strona używa cookies, klikając w przycisk "akceptuję" zgadzasz się na ich stosowanie. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o ich działaniu kliknij w przycisk "więcej".

Smaller Default Larger

1.daf cf i xf z napedem na przod ballast.pl

 

 

DAF wprowadza hydrauliczny napęd przedniej osi załączany jednym przełącznikiem z myślą o pojazdach które czasami muszą pokonać trudniejszy teren lub na śliską nawierzchnię.Nowy napęd o nazwie „PXP” powstał we współpracy z firmą Paul Nutzfahrzeuge i będzie dostępny w ciągnikach siodłowych DAF CF i XF 4x2 napędzanych silnikiem PACCAR MX-11 lub MX-13. To rozwiązanie będzie dostępne także w podwoziach do zabudowy jeszcze w bieżącym roku.

 

Stały napęd na wszystkie osie zwykle wiąże się z wysokimi kosztami: zakupu, serwisu i paliwa. Jednak dodatkowy napęd może okazać się bardzo pomocny na piaszczystych drogach, nieutwardzonych placach oraz stromych podjazdach. Dlatego DAF wprowadza do oferty opcjonalny napęd hydrauliczny przedniej osi załączany za pomocą przełącznika na desce rozdzielczej. Napęd będzie początkowo dostępny w ciągnikach siodłowych CF i XF 4x2. Jak to działa? Jeżeli system zarejestruje poślizg kół osi napędzanej, PXP — „Paul Xtra Power” — załączy się automatycznie. Układ zwiększy siłę przyczepności kół przedniej osi w miarę wzrostu poślizgu tylnych kół.

 

3.daf cf i xf z napedem na przod ballast.pl

 

Dodatkowy napęd przedniej osi jest dostępny na czterech pierwszych biegach oraz na pierwszym i drugim biegu wstecznym. Przy prędkości powyżej 20 km/h (lub od piątego biegu wzwyż) PXP przełącza się w tryb czuwania. Układ ponownie załącza się automatycznie przy niższych prędkościach gdy, jednocześnie, wymagają tego warunki na drodze. PXP wykorzystuje silniki hydrauliczne w obu piastach kół przedniej osi, z których każdy generuje moment obrotowy o wartości co najmniej 6435 Nm, przy maksymalnym ciśnieniu w układzie wynoszącym 360 bar. Pompa hydrauliczna zamontowana jest bezpośrednio na silnikowej przystawce odbioru mocy, co pozwoliło zmniejszyć masę własną i zachować małe rozmiary układu. Dodatkowo pompa może również posłużyć do napędzania podzespołów, takich jak żurawie, urządzenia hakowe, stabilizatory i siłowniki bramowców. To duża oszczędność masy własnej i przestrzeni, bo wymagany jest tylko jeden zbiornik hydrauliczny. Pojazd powinien się sprawdzić nie tylko z naczepą samowyładowczą, ale także przy współpracy z naczepami niskopodwoziowymi w firmach budowlanych lub w transporcie drewna. 

 

 

Źródło: DAF

Zapisz się na newsletter