Nasza strona używa cookies, klikając w przycisk "akceptuję" zgadzasz się na ich stosowanie. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o ich działaniu kliknij w przycisk "więcej".

Smaller Default Larger

nikola tre prawie rzeczywistosc ballast.pl 02

 

 

IVECO, FPT Industrial i Nikola zaprezentowały makietę pojazdu Nikola TRE, pierwszego pojazdu powstałego w wyniku wspólnego przedsięwzięcia CNH Industrial i Nikola, które łączy markę pojazdów użytkowych i specjalistę od elektrycznych układów napędowych. Pojazd jest oparty na ciężarówce IVECO S-WAY, która została wprowadzona na rynek w lipcu ubiegłego roku w Madrycie, co zostało bardzo dobrze przyjęte przez klientów i ekspertów branżowych. Nikola TRE integruje zaawansowaną technologię elektryczną Nikoli i system informacyjno-rozrywkowy nowej generacji.

 

nikola tre prawie rzeczywistosc ballast.pl 03


Integracja projektu Nikola w IVECO S-WAY została wspólnie przeprowadzona przez Nikola i Italdesign - w jego centrali w Moncalieri (Turyn) i jest naturalną konsekwencją partnerstwa z 2018 roku między obiema firmami. NIKOLA TRE, zaprezentowana została w Scottsdale (Arizona) w Stanach Zjednoczonych, w kwietniu 2019 r.

Gerrit Marx, prezes ds. Pojazdów użytkowych i specjalnych, stwierdził: „IVECO S-WAY to wyjątkowy produkt, który ucieleśnia koncepcję ukierunkowania IVECO na ukierunkowanie na klienta i zyskał już uznanie na wielu rynkach. To baza dla Nikola TRE oznaczająca początek nowej podróży w kierunku transportu bezemisyjnego, zapewniając nam platformę do wprowadzania funkcji, które zmienią branżę transportową.”

Pojazd Nikola TRE 4 × 2 przeznaczony do zadań regionalnych, o zasięgu do 400 km i osiągach dynamicznych równych lub lepszych niż model z silnikiem Diesla.

 

nikola tre prawie rzeczywistosc ballast.pl 04


Pojazd będzie wyposażony w modułowy system akumulatorów o łącznej pojemności do 720 kWh, który można dostosować do potrzeb różnych klientów. Elektryczny układ napędowy zapewni ciągłą moc wyjściową 480 kW, przy maksymalnym momencie obrotowym 1800 Nm. Nikola TRE będzie również dostępna jako podwozie 2- i 3-osiowe, o dopuszczalnej masie całkowitej od 18 do 26 ton do dystrybucji miejskiej i branży komunalnych.


Nikola TRE będzie zawierać nowy system informacyjno-rozrywkowy oparty na systemie operacyjnym Nikoli, który integruje funkcje informacyjno-rozrywkowe i nawigacyjne, a także elementy sterujące większością funkcji pojazdu: klimatyzację, regulację lusterek, regulację wysokości zawieszenia, system kamer 360 stopni, nawigację, system audio Bluetooth, kompleksowe ustawienia pojazdu i diagnostykę pojazdu.
Pojazd wykorzystuje technologię Bluetooth o niskim zużyciu energii, aby stworzyć bezpieczne połączenie między pojazdem a urządzeniem mobilnym klienta. Umożliwia również odblokowanie inteligentnego systemu zdalnego otwierania pojazdu, gdy kierowca zbliża się do pojazdu. System może nawet dostosować ustawienia, takie jak wysokość jazdy i temperatura, do preferencji kierowcy.


IVECO, FPT Industrial i Nikola przyjęły podejście modułowe, rozwijając swoją ofertę elektryczną na rynek europejski, który jest wyjątkowy. Nikola TRE (BEV) można przekształcić w technologię ogniw paliwowych. Dzięki takiemu podejściu, w dłuższej perspektywie, klienci będą mogli „upgradować” swoje pojazdy.


Model Nikola TRE będzie pokazany na wystawie IAA 2020 w Hanowerze i Nikola World 2020. Pierwsze pojazdy trafią do klientów w 2021 r. Natomiast model FCEV będzie dostępny dla klientów do 2023 r.


Co to oznacza dla transportu ponadnormatywnego? Że pojazdy z napędami alternatywnymi stają się rzeczywistością. Zasięg 400 kilometrów to bardzo dobry wynik, podobnie jak moc 650 koni mechanicznych. Z pewnością z biegiem czasu pojawią się jeszcze lepsze rozwiązania i parametry techniczne.

 

 

Źródło: Iveco

 

Zapisz się na newsletter