Nooteboom rozszerzył swój program niskopodwoziowy EURO-PX. Najnowszym "dzieckiem" jest 4-osiowa IC Interdolly Compact, która w połączeniu z 6 kierowanymi liniami "pendli" w tylnym wózku jest obecnie największą kombinacją niskopodwoziową w rodzinie Nooteboom EURO-PX. Pierwsza kombinacja 4 + 6,typ EURO-147-46 (ICP) trafiła do firmy C. Zwagerman Transport z Nederhorst den Berg w Holandii. Ta kombinacja została zoptymalizowana pod kątem niemieckich przepisów: obciążenie osi 12 ton przy prędkości 80 km/h i ładowność 100 ton.
Cor Zwagerman, dyrektor i właściciel C. Zwagerman Transport powiedział: „Transportowane przez nas żurawie i maszyny stają się coraz cięższe. Nowa naczepa niskopodwoziowa jest największą, jaką Nooteboom kiedykolwiek przygotował. Ładowność nieco ponad 100 ton pozwala nam wejść na nowy segment rynku. Naczepa niskopodwoziowa Nooteboom 4 + 6 ma dla nas kilka zalet. Aby w miarę możliwości dostosować naczepę do niemieckimi przepisów, rozstaw osi zwiększono do 1,51 m zamiast zwykłych 1,36 m. W praktyce oznacza to, że ze względu na większą odległość osi, która minimalizuje obciążenie mostów i wiaduktów, łatwiej jest uzyskać dopuszczenia w różnych krajach związkowych Niemiec. Kolejną zaletą jest układ sprzęgania, który ułatwia nam przekształcenie jej w 10-osiową naczepę. W tej konfiguracji ładowność wzrasta do około 110 ton, a sterowanie Interdolly można łatwo dostosować do krótszej konfiguracji. Relacje między Nooteboom a Zwagerman mają ponad 50 lat, co dało nam wystarczającą pewność wyboru.”
„Wybierając naczepę niskopodwoziową 4 + 6 Nooteboom, wszystkie elementy - takie jak "łabędzia szyja", Interdolly, podłoga i zespół osi - są uniwersalnie i wymienialne z naszą naczepą niskopodwoziową 3 + 5 EURO-PX Nooteboom. Oznacza to, że możemy wypuścić na szosy nie mniej niż 14 różnych konfiguracji. To dla nas ekonomiczna i wydajna alternatywa w stosunku do "modułów", które są złożone i droższe" - powiedział Cor Zwagerman.
Przy najnowszym zakupie firma Zwagerman zdecydowała się na płaską, cienką podłogę o szerokości 2750 mm oraz wąską podłogę do transportu dużych pojazdów gąsienicowych - wyposażoną w podpory, które zwiększają szerokość podłogi w pozycji wysokiej lub niskiej. Interdolly z 4 liniami osi jest opcjonalnie wyposażony w hydrauliczny podest, co jeszcze bardziej ułatwia łączenie podłogi ładunkowej i wózka. Gęsia szyja naczepy niskopodwoziowej może być stosowana przy ciągniku 4-osiowym lub 5-osiowym.
Cor Zwagerman
Kierowca : „Naczepy Nooteboom są proste i intuicyjne w obsłudze, szczególnie w porównaniu z naczepami modułowymi i ich złożoną obsługą. 10 lat temu prowadziłem pierwszą naczepę niskopodwoziową Nooteboom z Interdolly. Na początku nie widziałem różnicy. W tamtych czasach pracowaliśmy z jeepdolly. Początkowo myślałem, że mniejszy kąt skrętu pierwszej generacji Interdolly będzie wadą. Ale w praktyce nie stanowiło to problemu, a nowy Interdolly ma teraz kąt skrętu do 70 stopni. To sprawia, że ??kombinacja jest znacznie bardziej zwrotna niż wcześniej, a cofanie jest znacznie łatwiejsze niż w przypadku jeepdolly.”
Paul van Wijk
„Rozpocząłem pracę w firmie mojego ojca, gdy miałem 16 lat. W tamtych czasach dysponowaliśmy flotą 150 wynajętych żurawii oraz około dziesięciu ciężkich ciągników i niskopodwoziowych do transportu wszystkich tych maszyn. Sami rozwiązaliśmy wszelkie problemy techniczne i dzięki temu zdobyłem dużo wiedzy technicznej. W 1994 roku zacząłem samodzielnie prowadzić biznes - transport ciężki. Początkowo z jedną ciężarówką, ale wkrótce mogłem rozszerzyć flotę. Nasza firma specjalizuje się w transporcie i montażu żurawii w Europie. Prowadzimy te działania dla firm budowlanych, wypożyczalni dźwigów, dealerów i wszystkich głównych dostawców nowych żurawii. C. Zwagerman Transport to firma rodzinna: mój syn Martin jest współwłaścicielem." - podsumował Cor Zwagerman.
Źródło: Nooteboom