Nasza strona używa cookies, klikając w przycisk "akceptuję" zgadzasz się na ich stosowanie. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o ich działaniu kliknij w przycisk "więcej".

Smaller Default Larger

1.nowy daily wejdzie do pilotazu ballast.pl

 

 

IVECO zaprezentowało prasie nowego Daily. Na przestrzeni 40 lat wypełnionych sukcesami, model zyskał uznanie w wielu branżach i na wielu rynkach. Najnowsze wydanie to głęboka modernizacja „pod skórą” oraz „subtelny lifting” wyglądu.

„Nowy Daily doskonale reprezentuje naszą wizję, którą jest „rewolucyjna ewolucja”. Nowy Daily pozostaje wierny swojemu dziedzictwu, spełnia dzisiejsze wysokie oczekiwania klientów i jest przygotowany na nadchodzące zmiany. Zmieni on perspektywę biznesową naszych klientów.” – powiedział Gerrit Marx, dyrektor ds. pojazdów użytkowych i specjalnych.

 

Technologia na służbie

 

Nowy Daily wyposażony jest w szeroką gamę zaawansowanych systemów wspomagania kierowcy ADAS, poprawiających bezpieczeństwo i umożliwiających kierowcy skupienie się na pracy, która coraz częściej opiera się na wielozadaniowości – doskonale wiedzą o tym piloci transportów ponadnormatywnych, którzy docenią zaawansowany system hamowania awaryjnego i City Brake PRO. Przeciwdziała on kolizjom przy prędkościach poniżej 50 km/h, a także łagodzi uderzenia przy wyższych prędkościach. System automatycznie wykrywa możliwość kolizji przed pojazdem i powoduje hamowanie w przypadku braku reakcji kierowcy, tym samym zapewniając bezpieczeństwo. City Brake PRO, zapobiega wypadkom podczas jazdy z prędkością 5 km/h. System Queue Assist dostosowuje jazdę w korku do pojazdu znajdującego się aktualnie z przodu, eliminując uciążliwość związaną z częstym hamowaniem i ruszaniem.

 

3.nowy daily wejdzie do pilotazu ballast.pl

 

 

Z kolei urządzenie Adaptive Cruise Control w połączeniu z systemem Queue Assist utrzymują ustawioną prędkość i bezpieczny odstęp od pojazdu jadącego z przodu, a ProActive Lane Keeping Assist zapobiega zjechaniu z pasa ruchu i aktywnie wspomaga kierowanie. Pracę pilota w trakcie bocznych podmuchów wiatru poprawi, Crosswind Assist. Inną ciekawą funkcją jest elektryczny hamulec postojowy, który automatycznie aktywuje się, gdy pojazd zostanie zaparkowany, a wyłącza, gdy kierowca rozpoczyna jazdę – przy okazji wyeliminowano dźwignię „ręcznego”. Nowe światła LED cechują się znacznie silniejszą wiązką o większym zasięgu, dzięki czemu widoczność i zdolność dostrzegania przeszkód wzrasta o 15%, co z kolei zwiększa bezpieczeństwo w warunkach słabego oświetlenia z jakim borykają się nocni piloci.Tryb miejski przyda się w trakcie manewrów zapewniając lepsze wspomaganie kierownicy, zmniejszając wysiłek związany z skręcaniem kierownicą nawet o 70%. Natomiast Hill Descent Control ułatwia bezpieczny zjazd po stromych drogach, a Traction Plus zapewnia dobrą przyczepność na śliskich nawierzchniach.

 

Łączność z siecią

 

W ramach cyfrowej transformacji rozpoczętej w 2016 r. o nazwie Daily Business UP IVECO nawiązało partnerstwo z Microsoft w celu stworzenia Microsoft Azure - bazy opartą na chmurze. Obecnie Nowy Daily kontaktuje się bezpośrednio z centralą kontroli IVECO i przekazuje dane w czasie rzeczywistym. Umożliwia to specjalistom IVECO maksymalizację czasu użytkowania pojazdu, prowadzenie diagnostyki i podejmowanie działań zapobiegających awariom. Usługa zdalnej pomocy technicznej umożliwia wprowadzanie zmian w rekordach danych i diagnostykę. Inną ciekawostką jest opracowywanie dedykowanych, dostosowanych do potrzeb klienta, ofert finansowania – na podstawie charakterystyki życia pojazdu zapisanej w chmurze. Analizowane są, na przykład, wahania intensywności działań klienta, co może oznaczać, że pojazd jest używany rzadziej niż pierwotnie zakładano, dzięki czemu można odpowiednio dopasować finansowanie.

 

 

5.nowy daily wejdzie do pilotazu ballast.pl

 

 

Nie zapomniano o telematyce. Portal MyDaily, dostępny również w aplikacji MyDaily, umożliwia codzienne monitorowanie floty na komputerze lub na urządzeniach mobilnych. Nowe Daily wysyła również regularnie inteligentne raporty dotyczące kluczowych parametrów pojazdu, wraz z sugestiami, jak oszczędzać paliwo. Verizon Connect umożliwia zmniejszenie wydatków dzięki usprawnionej nawigacji, lepszej widoczności floty, zaawansowanej diagnostyce silnika i raportowaniu przebiegów w czasie rzeczywistym. Klienci, którzy już posiadają własny system zarządzania flotą, mogą pobierać dane z nowego Daily poprzez płynnie współpracujący interfejs Web API.

 

Nowy Daily - wydajność i ekologia

 

Nowy Daily będzie wyposażany w dwa silniki do wyboru. Motor F1A o pojemności 2,3 litra i mocy znamionowej od 116 do 156 KM oraz F1C o pojemności 3,0 litra dostępnych w trzech wersjach o mocy znamionowej w zakresie od 160 do 210 KM, jak również wersji na sprężony gaz ziemny (Natural Power). Nowy Daily jako pierwszy pojazd w swojej klasie spełnia normy emisji Euro 6-d/Temp (WLTP & RDE) i Euro VI-D.

 

Oszczędność paliwa i ograniczenie kosztów konserwacji

 

System Start&Stop jest teraz standardowo dostępny we wszystkich modelach z silnikiem F1A o pojemności 2,3 litra, w tym w modelu Daily Hi-Matic. Nowa, sterowana elektronicznie turbosprężarka o zmiennej geometrii jest bardziej elastyczna i wydajna. Zastosowano opony klasy A Super Eco Low Rolling, zaprojektowane specjalnie dla Daily i nowy alternator 220A (12V) – to kolejne punkty poszukiwania oszczędności.

 

 

2.nowy daily wejdzie do pilotazu ballast.pl

 

 

Nowy jest też system monitorowania ciśnienia w oponach w czasie rzeczywistym, co dodatkowo poprawia wydajność zużycia paliwa i bezpieczeństwo. Nowy Daily zapewnia nawet do 10% oszczędności paliwa, a większa miska olejowa, zaprojektowana z myślą o misjach na długich dystansach, pozwala na wydłużenie przebiegu między przeglądami do 60 000 km.

 

 

Komfort użytkowania i prowadzenia pojazdu

 

Kierowca może dokonywać zarówno osiowej, jak i kątowej regulacji wolantu i dobrać idealną dla siebie pozycję. Mała skórzana kierownica wielofunkcyjna posiada wiele przycisków sterujących w zasięgu palców. Zastosowano układ elektrycznego wspomagania kierownicy, który precyzyjnie reaguje na sygnały wejściowe, tłumi wibracje, kompensuje znoszenie. Na nowej desce rozdzielczej znajdziemy kolorowy wyświetlacz TFT o wysokiej rozdzielczości, posiadający przyjazny dla użytkownika, intuicyjny interfejs.

 

 

6.nowy daily wejdzie do pilotazu ballast.pl

 

Nowy system informacyjno-rozrywkowy Hi-Connect z funkcją rozpoznawania głosu umożliwia kierowcy połączenie z urządzeniem mobilnym poprzez Apple Car Play oraz Android Auto i w pełni bezpieczne korzystanie z aplikacji podczas jazdy. Posiada on 7-calowy ekran, radio DAB, kamerę cofania, system nawigacji dla samochodów osobowych i ciężarowych TOM TOM oraz system oceny stylu jazdy IVECO, który generuje wskazówki w czasie rzeczywistym.

 

Świeży „look”

 

Począwszy od nowych kół ze stopów lekkich, przez światła LED, po nową atrapę widać powiew świeżości – ale o bardzo pragmatycznym podłożu. Przykładem jest nowy zderzak podzielony na 3 sekcje - zamiast całego zderzaka trzeba wymienić tylko uszkodzony element. Znacznie ogranicza to koszty napraw, zwłaszcza że zgodnie ze statystykami IVECO ten rodzaj wypadku stanowi 90% przypadków.

 

4.nowy daily wejdzie do pilotazu ballast.pl

 

W projekt nowego Daily przez 3 lata zaangażowane były liczne zespoły inżynierów. Ilość godzin pracy jaką pochłonęła praca twórcza to ponad 900 000. Przeprowadzono 800 wirtualnych i fizycznych testów, wykonano 200 prototypów oraz pokonano ponad 3,5 miliona km testów.

Czy Nowy Daily przyjmie się i w naszej branży? Czy spodoba się pilotom? Czy ma szansę znacząco przełamać monopol konkurentów? Będziemy mu kibicować.

 

Źródło: Iveco, ballast.pl

Zapisz się na newsletter