Nasza strona używa cookies, klikając w przycisk "akceptuję" zgadzasz się na ich stosowanie. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o ich działaniu kliknij w przycisk "więcej".

Smaller Default Larger

 2. bardziej wydajne silniki scania ballast.pl

 

 

Scania konsekwentnie rozwija silniki na paliwa alternatywne, a "kultowy" motor Scania V8 może być zasilany HVO.

 

Udoskonalony 13-litrowy silnik Scania jest idealnym rozwiązaniem dla klientów, którym zależy na zachowaniu niskiej masy pojazdu i wysokiej mocy silnika. Niezależnie od tego, czy mają do czynienia z ciężkimi ładunkami, napiętymi terminami czy stromymi podjazdami, skorzystają z solidnej mocy silnika DC13 500. Jeśli masa pojazdu nie jest tak istotna, mogą wybrać silnik V8 o mocy 520 KM, który oferuje wyższy maksymalny moment obrotowy i bardziej płynnie oddaje moc – komentuje Alexander Vlaskamp, wiceprezes, dyrektor Scania Trucks.

Silniki DC13 w czterech zakresach mocy (370, 410, 450 i 500 KM) wyposażone są w układ oczyszczania spalin oparty wyłącznie na SCR, turbosprężarkę o stałej geometrii. Zdaniem producenta mają być oszczędniejsze w zużyciu paliwa, wydajniejsze od poprzedników oraz dzięki dynamicznym planom przeglądowym przyczyniają się do redukcji całkowitego kosztu użytkowania. Silnik DC13 500 doskonale sprawdza się również w pracy na wymagających rynkach, gdzie dopuszczalne obciążenie przedniej osi jest stosunkowo niskie.

 

4. bardziej wydajne silniki scania ballast.pl

 

 

Zużycie paliwa nowych silników DC13, (ok.2 proc.), było możliwe dzięki istotnym udoskonaleniom. Silniki są teraz wyposażone w pompy cieczy chłodzącej o zmiennym wydatku, które przyczyniają się do niższego spalania przede wszystkim przy małym obciążeniu jednostki napędowej. Mają również pompę wspomagania układu kierowniczego o zmiennym wydatku, która także ma swój udział w ograniczaniu zużycia paliwa. Kolektory: dolotowy i wylotowy oraz mocowanie turbosprężarki zostały zmodyfikowane, aby zwiększyć energię gazów
i przyspieszyć reakcję silnika.

Zredukowano również opory wewnętrzne. Nowe tłoki i pierścienie zapewniają redukcję tarcia. DC13 mają obecnie wyższy stopień sprężania, zwiększyło się również maksymalne ciśnienie w cylindrach. Najmocniejszy, 500-konny silnik DC13 ma nową turbosprężarkę z łożyskami kulkowymi zamiast ślizgowych, co zwiększa szybkość jej reakcji.Poprawiono krzywą momentu obrotowego – maksymalną wartość jest obecnie odstępna już od 900 obr/min, a nie od 1000 obr/min jak wcześniej. Dzięki temu można stosować przekładnie główne o mniejszym przełożeniu. Łagodniej włączane sprzęgło przyczynia się do obniżenia zużycia paliwa.

Dzięki udoskonalonej gamie silników możemy zaoferować naszym klientom większy zysk i niższą emisję CO2. W Scania nie ustajemy w doskonaleniu i poszerzaniu gamy jednostek napędowych, zatem możemy dopasować ofertę indywidualnie do każdego klienta. Silnik spalinowy ostatecznie będzie musiał ustąpić przed elektrycznym, ale do tego czasu naszym obowiązkiem jest proponowanie najlepszych możliwych rozwiązań – pod każdym względem – komentuje Alexander Vlaskamp.

 

1. bardziej wydajne silniki scania ballast.pl

 

W 2019 roku przypada jubileusz 50-lecia silnika Scania V8. Obchody zostały już rozpoczęte i będą trwać przez bieżący rok.

Wydaje się, że osobom postronnym może być trudno zrozumieć uwielbienie i respekt, jakim cieszą się te legendarne silniki. Dobre porównanie może stanowić na przykład sława otaczająca najlepszych, międzynarodowych atletów, o ile osiągaliby najlepsze wyniki rok po roku. Jest w tym mnóstwo emocji, które nigdy jednak nie zrodziłyby się, gdyby V8 nie działał tak doskonale – dodaje Alexander Vlaskamp.

Nowa generacja silników V8 Euro 6 została wprowadzona do oferty Scania w 2017 r. Gama mocy to 520, 580 i 650 KM zapewnia redukcję konsumpcji paliwa o 7 – 10 proc. To także obniżony wskaźnik emisji CO2.

Podczas targów Bauma na stoisku Scania zaprezentowany zostanie ciągnik do przewozów nienormatywnych S730 z konfiguracją osi 10x4/*6. Pojazd został wyposażony w potężny silnik o mocy 730 KM, osiągający moment obrotowy 3500 Nm przy 1000 obr/min. Ciągnik może tworzyć zestawy o masie 250 t. 

 

Dane techniczne silnika Scania DC13

 

1

 

 

Dane techniczne silników Scania V8

 

2

 

Źródło: Scania

Zapisz się na newsletter