Nasza strona używa cookies, klikając w przycisk "akceptuję" zgadzasz się na ich stosowanie. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o ich działaniu kliknij w przycisk "więcej".

Smaller Default Larger

 2.pierwszy raz liebherra lr 11000 firmy felbermayr ballast.pl

 

 

Austriacka firma Felbermayr rozładowała 450 tonowy generator z barki, za pomocą żurawia gąsienicowego Liebherr LR 11000. Następnie ładunek spoczął na SPMT (samobieżny moduł transportowy), który przewiózł generator do miejsca docelowego. Wcześniej należało dostarczyć sam żuraw. W tym celu wykorzystano 19 zestawów niskopodwoziowych i 30 naczep plandekowych. Miejsce rozładunku to Herne, miasto w Nadrenii Północnej-Westfalii, a dokładniej Kanał Ren-Herne. Ten 45-kilometrowy szlak wodny został zbudowany na początku XIX wieku, a dziś to nadal ważna droga wodna dla wielu obiektów przemysłowych w Zagłębiu Ruhry.

 

3.pierwszy raz liebherra lr 11000 firmy felbermayr ballast.pl

 

Barka przywiozła generator z Mülheim an der Ruhr. Ten masywny komponent był przeznaczony do rozbudowy, oddalonej o zaledwie 2 km od nadbrzeża, elektrowni z turbiną gazowo-parową. Ładunek został następnie przetransportowany SPMT z 18 osiami.

Żuraw LR 11000 został wyposażony w 42-metrowy wysięgnik główny, wysięgnik napinający, 260 ton balastu w centralnej części i podwieszaną paleta balastowa o masie 320 ton.

 

4.pierwszy raz liebherra lr 11000 firmy felbermayr ballast.pl

 

Aby podnieść generator z barki i umieścić go na SPMT, LR 11000 musiał wykorzystać wszystkie swoje moce, ponieważ nie mógł operować na krawędzi nadbrzeża i musiał cofnąć się o około 20 metrów z pełnym obciążeniem tak, aby dwa połączone SMPT mogły poruszać się przed Liebherr’em.

 

5.pierwszy raz liebherra lr 11000 firmy felbermayr ballast.pl

 

Ustawienie i demontaż żurawia trwało kilka dni, ale faktyczne prace podnoszące zostały szybko zakończone – trwały od 12.00 do 14.30.

 

 

Źródło: Liebherr

Zapisz się na newsletter