Nasza strona używa cookies, klikając w przycisk "akceptuję" zgadzasz się na ich stosowanie. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o ich działaniu kliknij w przycisk "więcej".

Smaller Default Larger

2.liebherr nr 40000 jedzie do polski ballast.pl

 

 

Od lewej do prawej: Christoph Kleiner, Georg Huber, Florian Flöß (wszyscy z Liebherr-Werk Ehingen GmbH),

Artur Heiduk (Liebherr-Polska Sp. z o.o.), Stanisław Sidorowicz, Bernard Weryszko (PGE GiEK).

 

 

Liebherr-Werk Ehingen GmbH świętuje dostawę 40-tysięcznego żurawia samojezdnego. Terenowy model LRT 1100-2.1 został oficjalnie przekazany polskiej spółce energetycznej PGE GiEK 10 listopada - w formie wirtualnej w związku z pandemią koronawirusa. Liebherr otworzył fabrykę żurawi samojezdnych w Ehingen w 1969 roku i dostarczył 20-tysięcznyegzemplarz w 2006 roku. Kolejny numer - 30 000 - pojawił się zaledwie osiem lat później. Następne 10 000 żurawi zostało zbudowane w ciągu zaledwie sześciu lat.


PGE Górnictwo i Energetyka Konwencjonalna Spółka Akcyjna jest częścią największej grupy firm z branży energetycznej w Polsce, Grupy Kapitałowej PGE. PGE GiEK posiada dwie kopalnie węgla brunatnego i pięć elektrowni w różnych regionach Polski. Firma korzysta z terenowych żurawi od dziesięcioleci. W tym samym czasie co LRT 1100-2.1 firma odebrała również LTM 1030-2.1.


Decyzja o zakupie 100-tonowego modelu opierała się również na wysokim poziomie satysfakcji płynącej ze starej serii LTL. Najstarszy żuraw, będący wciąż na służbie w polskiej firmie to 80-tonowy egzemplarz z Bogatyni. LTL 1080 został zbudowany w 1991 roku i przepracował 19100 godzin.


PGE GiEK wykorzystuje żurawie Liebherr do konserwacji i napraw maszyn górniczych, budowy dróg dojazdowych na terenach górniczych oraz montaż i demontaż przenośników taśmowych.


Obecnie, mniej więcej co drugi mobilny żuraw terenowy dostarczany na świecie pochodzi z firmy Liebherr.


Źródło: Liebherr

 

 

 

Zapisz się na newsletter