Nasza strona używa cookies, klikając w przycisk "akceptuję" zgadzasz się na ich stosowanie. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o ich działaniu kliknij w przycisk "więcej".

Smaller Default Larger

1.mammoet trailer power assist pracuje ballast.pl

 

Rewolucyjny Mammoet Trailer Power Assist już pracuje. Premiera "w prawdziwej akcji" miała miejsce w Norwegii.System posłużył do transportu 23 generatorów na farmę wiatrową w pobliżu miasta Narvik. Firma Mammoet została zatrudniona przez Deugro Danmark i Siemens Gamesa, aby ukończyć trudny odcinek transportu. Operacja wymagała zarówno potężnego sprzętu, jak i wykwalifikowanej obsługi, aby utrzymać najwyższy poziom bezpieczeństwa.

Anders Bräuner, kierownik sprzedaży Mammoet Denmark, wyjaśnia: „Bezpieczeństwo jest kluczowe w każdym projekcie. Czterokilometrowy odcinek trasy w Narwiku, który Mammoet musiał ukończyć, obejmował wspinanie się po nachyleniu 18% i od 12 do 14 zakrętów w kształcie spinki do włosów. Przy każdym generatorze ważącym 74 tony i każdym rotorze o wadze 47 musieliśmy używać systemu TPA, aby zachować bezpieczeństwo ”.

 

2.mammoet trailer power assist pracuje ballast.pl

 

TPA to system przyczep zaprojektowany wspólnie przez TII Group i Mammoet w celu poprawy wydajności transportu i znacznego obniżenia emisji dwutlenku węgla. Jest alternatywą dla SPMT i konwencjonalnych pojazdów silnikowych. Mammoet Trailer Power Assist składa się z sześciu linii osi, z których cztery środkowe są napędzane hydraulicznym agregatem zasilającym (powerpack) o mocy 1000 koni mechanicznych. System ten zapewnia dwukrotnie większą siłę uciągu od konwencjonalnego napędu głównego i oferuje znaczną poprawę bezpieczeństwa oraz wydajności.

Bräuner kontynuuje: „Tradycyjnie operacja na taką skalę wymagałaby współpracy kilku pojazdów. Ponieważ wielu kierowców pracuje w pojedynkę, to pokonywanie licznych zakrętów "spinki do włosów" jest szczególnie trudne i czasochłonne. W połączeniu ze zmniejszonym promieniem skrętu TPA i ulepszeniami zapewniającymi pokonywanie ciasnych zakrętów, rozwiązanie to zmniejszyło ryzyko związane z konfiguracjami z wieloma ciągnikami oraz poprawiło bezpieczeństwo i prędkość każdego transportu.”

 

3.mammoet trailer power assist pracuje ballast.pl

 

Poprzez zmniejszenie liczby pojazdów potrzebnych do ukończenia transportu, TPA oferuje znaczną poprawę w wielkości emisji spalin. Zmniejszenie śladu węglowego wśród maszyn i środków transportu staje się coraz ważniejsze, a inteligentne rozwiązania inżynieryjne, takie jak TPA, są tylko jednym z przykładów  w jakie Mammoet inwestuje.

Kolejną zaletą TPA jest naturalne obciążenie "powerpackiem" osi napędowych ciągnika. Urządzenie nie zabiera ładowności samej przyczepy. W rezultacie całkowita waga i długość transportu są zmniejszone. System zmniejsza również liczbę ciężarówek wymaganych do ciągnięcia i kierowania ładunków ponadgabarytowych. Zmniejsza to ryzyko kłopotów konfiguracji z wieloma pojazdami oraz poprawia bezpieczeństwo i niezawodność w trudnych warunkach.

Przy prędkości do 28 km/h TPA jest do 20 razy szybszy niż przy użyciu SPMT. Co więcej, został zbudowany, aby wytrzymać ekstremalne warunki klimatyczne i może działać w temperaturach od -40 ° C do + 50 ° C.

Po dostarczeniu ładunku jednostki TPA można holować z powrotem do bazy w trybie wolnego biegu z wyłączonymi silnikami, co ponownie poprawia wydajność i trwałość. Tu możecie zobaczyć film prezentujący tą koncepcję.

 

Mammoet animation of Trailer Power Assist (TPA)
Previous Next Play Pause
1

 

 

 

Źródło: Mammoet/zdjęcia: Iain Ritchie/TII.

Zapisz się na newsletter