Nasza strona używa cookies, klikając w przycisk "akceptuję" zgadzasz się na ich stosowanie. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o ich działaniu kliknij w przycisk "więcej".

Smaller Default Larger

8.krajobraz po baumie langendorf by wielton ballast.pl

 

 

Langendorf, należący do Grupy Wielton, zwyczajowo obecny był na Baumie w Monachium. Co pokazał ten uznany producent naczep z Waltrop? Jedną z nowości był model „inloader” typu SB-19 H 95/81, znany pod nazwą Flatliner. Naczepę poddano szczegółowej aktualizacji, co zaowocowało większymi korzyściami dla klientów, bez uszczerbku dla niskiej wagi.

Wzmocniono zamki drzwi – to ważny aspekt bezpieczeństwa podczas załadunku i rozładunku na nierównym terenie przy silnym wietrze. Wszystkie boczne schowki zostały przeprojektowane i są teraz jeszcze lepiej chronione przed wodą. Otwory konserwacyjne pozwalają teraz na wygodniejszy dostęp do punktów obsługi. Zabezpieczenie przeciwnajazdowe na zawiasach jest teraz wykonane z aluminium i nie obciąża kierowcy podczas procesu składania tak bardzo, jak poprzednia konstrukcja stalowa. Dodatkowo drzwi otwierane o kąt 270 ° wymagają minimalnej siły do obsługi. Niezmieniona pozostała masa własna - to około 9500 kg. Dzięki zaawansowanemu technicznie zawieszeniu powierzchnia ładunkowa ma wymiary: długość 9500 mm i szerokość 1550 mm.

Wysokość ładunku w skrajni to 3,7 m. Instalacja hydrauliczna jest samowystarczalna dzięki silnikowi elektrycznemu wbudowanemu w przyczepę. Ten sam silnik obsługuje również urządzenia mocujące, regulowane poziomo i pionowo, dzięki czemu można je elastycznie dostosować do najróżniejszych obciążeń. Można je także przesuwać w kierunku wzdłużnym na szynach. Ponadto możliwe jest teraz teleskopowanie ramion stabilizujących. Aby zminimalizować zużycie opon, pierwszą i trzecią oś można podnieść. Naczepa spełnia normę do VDI 2700 w zakresie mocowania ładunku. Oznacza to, że pełny proces ładowania, w tym zabezpieczenie ładunku, jest zakończony w czasie krótszym niż 10 minut – co testował i certyfikował TÜV. Ponadto pojazd jest wyposażony w siedem par pierścieni mocujących na belkach wzdłużnych, a każdy punkt mocowania można obciążyć siłą 7000 daN. Na przedniej platformie nad sprzęgłem siodłowym na długości około 3000 mm znalazło się sporo miejsca na akcesoria, skrzynki narzędziowe i inne materiały pomocnicze. Kompensacja między osiami odbywa się hydraulicznie i jest regulowana przez zintegrowane akumulatory hydropneumatyczne, umożliwiając w ten sposób skoku zawieszenia wynoszący 430 mm.

 

7.krajobraz po baumie langendorf by wielton ballast.pl

 

 

Na targach nie zabrakło naczepy SATH. Dzięki bardzo niskim kątom nachylenia pojazdy z niewielkim prześwitem, takie jak na przykład asfalciarki, można łatwo transportować. Cała platforma ładunkowa ma długość 6300 mm, z czego 2500 mm jest podnoszone hydraulicznie o około 400 mm, bezpośrednio przy zespole osi. Uzyskano bardzo niski kąt - mniejszy niż 8 °.

1.krajobraz po baumie langendorf by wielton ballast.pl

 

 

Pokazywany pojazd był bogato wyposażony. Pomimo wielu opcji można uzyskano masę własną poniżej 15 000 kg. Wszystkie trzy osie są sterowane hydraulicznie i mogą być dodatkowo sterowane za pomocą pilota radiowego. Zastosowano Smart-Board ECAS z funkcją podnoszenia i opuszczania oraz automatyczną kontrolą wysokości osi od 30 km/h.

3.krajobraz po baumie langendorf by wielton ballast.pl

 

 

Kolejną „atrakcją” jest hydrauliczna regulacja „łabędziej szyi”. Efektem jest 25-tonowy nacisk na siodło bez przekraczania dopuszczalnego obciążenia osi.

 

 

2.krajobraz po baumie langendorf by wielton ballast.pl

 

Pokrycie platformy to gumowe warstwy na wszystkich rampach. Reszta podłogi jest pokryta twardym drewnem. Dzięki tej elastycznej kombinacji, bardzo obciążone rampy są doskonale chronione przed zużyciem, podczas gdy na powierzchni transportowej stosowane jest lżejsze, twarde drewno. Do załadunku i rozładunku konstrukcja jest podtrzymywana przez podpory hydrauliczne. Pomiędzy osiami znajduje się wgłębienie na ramię koparki. System centralnego smarowania obsługuje około 60 punktów.

 

5.krajobraz po baumie langendorf by wielton ballast.pl

 

W pojeździe znajduje się 17 par pierścieni mocujących 10 000 daN. Uzupełnieniem jest wielokrotnie nagradzany system Vario-Lash dostępny tylko u Langendorf’a. Dziesięć dodatkowych punktów mocujących może również przyjąć obciążenie do 10 000 daN.

 

Grzegorz Teperek-ballast.pl

Zapisz się na newsletter