Nasza strona używa cookies, klikając w przycisk "akceptuję" zgadzasz się na ich stosowanie. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o ich działaniu kliknij w przycisk "więcej".

Smaller Default Larger
2.krajobraz po baumie de angelis wloski krawiec ballast.pl
 
 

Rodzinne przedsiębiorstwo De Angelis słynie z „naczep szytych” na miarę. Ta zatrudniająca zaledwie 50 osób fabryka nie boi się gigantów, ponieważ zdaje sobie sprawę z ich słabej strony – małej elastyczności na szczególne potrzeby klientów. Chcąc-nie chcąc jej rywale, chociaż oficjalnie oferują indywidualne rozwiązania, to często są one kosztowne, gdyż wymagają zmian w cyklu produkcyjnym, czy oderwania pracowników od typowych zadań. Przychodząc do De Angelis po skrojoną na miarę naczepę otrzymujemy unikalny, nie przewymiarowany produkt za normalne pieniądze. Czy to się opłaca?

Najlepszą odpowiedzią było stoisko De Angelis na Baumie. Klienci z całej Europy wręcz „bombardowali” zapytaniami pracowników i szefa firmy. Firma rodziny De Angelis istnieje od 1911 roku i ma rzeszę zadowolonych klientów. Są to zarówno firmy duże – poszukujące dedykowanych rozwiązań - jak i małe. Na Baumie firma pokazała dwie ciekawe naczepy dwuosiowe typu tiefbett.

Pierwszą był model 2T4/2T5 (na zdjęciach w kolorze niebieskim) o ładowności 30,3-38,3 tony. Masa własna to 11,3-13,3 tony. Naczepa jest rozciągalna i ma demontowalną „łabędzią szyję” do rozładunku. Załadunek można też wykonać poprzez tylny wózek – opcjonalnie dostępne są dwie pary najazdów. Długość bazowej powierzchni ładunkowej to 6920+5300=12250 mm. Możliwości naczepy prezetuje poniższy film.

 

DE ANGELIS 2T4/2T5 low-loader with SOLO
Previous Next Play Pause
1

 

Do dyspozycji jest także powierzchnia nad tylnym wózkiem o długości 2800mm. Znajdziemy tam także łoże na ramię koparki o szerokości 700mm i głębokości 450mm. W tym samym miejscu można zainstalować kontener (masa 700kg) z niezależną wciągarką linową (8-tonową). Platforma składa się z dwóch zewnętrznych podłużnic i demontowalnych wypełnień między nimi. Powierzchnia ładunkowa znajduje się na wysokości 300-310 mm, w zależności od wersji podłogi. Platforma nad wózkiem znajduje się na wysokości 850mm. Naczepa została wyposażona w DST (Dura Steer Technology), czyli mechaniczno-hydrauliczny układ sterowania skrętem osi. Na wyposażeniu znajdziemy także ERS (Electronic Re-alignment System), czyli asystent kontroli trakcji naczepy oraz zawieszenie One-Scopic.

 

5.krajobraz po baumie de angelis wloski krawiec ballast.pl

 

Drugą naczepą (kolor seledynowy) był pojazd 2S38 do transportu kombajnów dla Gruber Logistic. Ta naczepa tiefbett z centralną podłużnicą i odczepianym „nadsiodłem” oferuje jeszcze krótszy wózek (2710 mm) oraz stałą długość dolnej platformy (7130 mm).

 

3.krajobraz po baumie de angelis wloski krawiec ballast.pl

 

Naczepę wykonano z bardzo dobre stali Strenx. Masa własna to tylko 9300kg, a ładowność 28700kg. Centralna belka kryje 4 pary uchylnych podpór, które wraz z odeskowaniem tworzą platformę.

 

4.krajobraz po baumie de angelis wloski krawiec ballast.pl

 

W jednostce zastosowano te same układy sterowania i kontroli trakcji, jak w w/w naczepie 2T4/2T5.

 

Grzegorz Teperek – ballast.pl

Zapisz się na newsletter